جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه آیفون 13 و آیفون 13 پرو

    بررسی و مقایسه آیفون 13 و آیفون 13 پرو

    در ظاهر، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو گوشی های بسیار مشابهی هستند. هر دو دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و پردازنده A۱۵ Bionic در داخل هستند، اما با نگاهی دقیق تر و مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ، متوجه تفاوت های کلیدی خواهید شد. اگر می‌خواهید بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو تصمیم بگیرید، هر آنچه را که باید در مورد مقایسه آنها بدانید را آورده ایم.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه آیفون 13 و آیفون 13 پرو

    صفحه نمایشگر آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۳ پرو

    در این مقایسه، ما به طور خاص بر روی آیفون ۱۳ که ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو که ۶.۱ اینچی است تمرکز می کنیم. شباهت های زیادی بین آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس وجود دارد، اما تفاوت های اساسی نیز وجود دارد.

    در مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ، آیفون ۱۳ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR با استفاده از فناوری OLED با وضوح ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل هستند. با این حال، آیفون ۱۳ پرو دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت در مقایسه با آیفون ۱۳ با ۸۰۰ نیت است. برای محتوای HDR، هر دو می توانند به حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت برسند.

    یک تفاوت عمده بین نمایشگرهای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو وجود دارد که فناوری ProMotion است. فناوری صفحه نمایش ProMotion اپل که منحصراً برای iPhone ۱۳ Pro است، برای اولین بار نرخ تازه سازی تطبیقی ​​را تا ۱۲۰ هرتز برای آیفون به ارمغان می آورد. این بدان معناست که نرخ به روز رسانی صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو بسته به کاری که روی دستگاه خود انجام می دهید، بین ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز می تواند تغییر کند.

    در استفاده در دنیای واقعی، این بدان معنی است که مواردی مانند اسکرول و انیمیشن ها به طور قابل توجهی روان تر هستند. ProMotion همچنین نمایشگر را کارآمدتر می کند زیرا می تواند در هنگام انجام کاری مانند خواندن تا ۱۰ هرتز کاهش یابد.

    طراحی در  مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو

    در مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از نظر طراحی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو شبیه به هم هستند و دارای لبه های صاف و نمایشگرهای تقریباً لبه به لبه هستند. هر دو دستگاه همچنین دارای بریدگی های کمی کوچکتر در بالا هستند که از نظر عرض تقریباً ۲۰٪ کوچکتر هستند.

    یک تفاوت عمده این است که آیفون ۱۳ از چیزی که اپل از آن به عنوان آلومینیوم درجه هوافضا یاد می کند ساخته شده است در حالی که آیفون ۱۳ پرو از فولاد ضد زنگ درجه جراحی ساخته شده است. بنابراین  آیفون ۱۳ دارای روکش آلومینیومی خش دار است، در حالی که آیفون ۱۳ پرو دارای روکش ضد زنگ براق است.

    تفاوت در مواد باعث می شود که آیفون ۱۳ پرو کمی سنگین تر از آیفون ۱۳ باشد. وزن آیفون ۱۳ را ۱۷۴ گرم اعلام کرده اند، در حالی که وزن آیفون ۱۳ پرو ۲۰۴ گرم است. همچنین ابعاد بین آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ یکسان است و دارای ارتفاع ۱۴۶.۷ میلی متر، عرض ۷۱.۵ میلی متر و ضخامت ۷.۶۵ میلی متر می باشد.

    در مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو هر دو دارای استاندارد IP۶۸ مقاومت در برابر پاشش آب گرد و غبار هستند. طبق این رتبه بندی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو می توانند تا ۳۰ دقیقه در عمق حداکثر ۶ متری غوطه ور شوند.

    مقایسه آیفون 13 و آیفون 13 پرو

    عملکرد و عمر باتری

    iPhone ۱۳ و iPhone ۱۳ Pro هر دو از پردازنده A۱۵ Bionic بهره می برند که دارای یک CPU ۶ هسته ای با ۲ کارایی و ۴ هسته کارآمد هستند. پردازنده A۱۵ Bionic همچنین دارای یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای جدید است تا وظایف یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را تقویت کند.

    یک تفاوت بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو این است که اولی دارای پردازنده گرافیکی ۴ هسته ای است، در حالی که دومی دارای پردازنده گرافیکی ۵ هسته ای است. باید دید که این منجر به چه نوع تفاوتی در عملکرد دنیای واقعی می شود، اما در مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو این یک تغییر قابل توجه برای اپل است که برای اولین بار سری آیفون ۱۳ را به این روش تقسیم می کند.

    اپل امسال هیچ تغییری در پیکربندی رم ایجاد نکرده است، زیرا آیفون ۱۳ دارای ۴ گیگابایت رم و آیفون ۱۳ پرو دارای ۶ گیگابایت رم است. هر دو آیفون در سال جاری نسبت به نسل های قبلی خود، بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری دارند. طبق ادعای اپل، آیفون ۱۳ پرو می تواند در برخی زمینه ها از آیفون ۱۳ سبقت بگیرد.

    همچنین ، هر دو دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می کنند تا با یک آداپتور برق ۲۰ واتی در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شوند. همچنین در هنگام استفاده از شارژر بی سیم MagSafe از شارژ بی سیم Qi ۷.۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می کند.

    در خصوص قابلیت اتصالدر مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو نیز باید گفت که این آیفون ها نیز مانند نسل های قبلی خود، هر دو از ۵G پشتیبانی می کنند. اپل می‌گوید که این باعث بارگیری فوق‌العاده سریع و پخش جریانی با کیفیت بالا می‌شود.

    مقایسه آیفون 13 و آیفون 13 پرو

    دوربیندر آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو

    با این حال، جایی که واقعاً متوجه تفاوت‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو می‌شوید، فناوری دوربین است. آیفون ۱۳ دارای سیستم دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دوربین های Wide و Ultra Wide در پشت است. در جلو، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ را خواهید دید.

    آیفون ۱۳ پرو دارای یک سیستم دوربین سه لنزی در پشت به همراه یک اسکنر LiDAR است. راه اندازی دوربین سه گانه دارای دوربین های تله فوتو، واید و فوق عریض است. در جلو، همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ را خواهید دید.

    از نظر فیلمبرداری، هر دو آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از فیلمبرداری ۴K با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه، ۲۵ فریم در ثانیه، ۳۰ فریم در ثانیه یا ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری HDR با Dolby Vision تا ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند. در مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو هر دو دستگاه همچنین دارای حالت سینمایی برای ضبط ویدیو با عمق میدان کم در ۱۰۸۰p در ۳۰ فریم بر ثانیه هستند.

    با این حال، یک تفاوت قابل توجه این است که آیفون ۱۳ پرو از استاندارد ضبط ویدیوی ProRes اپل تا ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. این یک ویژگی اصلی برای فیلمبرداران حرفه ای است که به دنبال دریافت بالاترین کیفیت و کمترین فشرده سازی ممکن هستند. برای تهیه قاب گوشی سفارشی با طرح دلخواه برای گوشی های ارزشمند خود، می توانید از خدمات روبان مارکت بهره مند شوید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن