جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه Galaxy A52 و  Galaxy A71

    بررسی و مقایسه Galaxy A52 و  Galaxy A71

    در این جا می توانید مقایسه بین گوشی های هوشمند Samsung Galaxy A۷۱  و Samsung Galaxy A۵۲ را مشاهده کنید. همانطور که می بینید، گلکسی A۷۲ و گلکسی A۵۲ تقریباً مشخصات یکسانی دارند و تنها تغییرات جزئی در صفحه نمایش، محافظ، باتری و رنگ ها دارند. از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ با چندین مشخصات مختلف و چیپست اگزینوس برای عملکرد بهتر عرضه می شود. اگر می خواهید در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، بهترین گزینه را انتخاب کنید، لازم است که این بررسی را مطالعه کنید.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

     مقایسه Galaxy A52 و  Galaxy A71

    طراحی Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱

    گلکسی A۵۲ ۵G دارای ابعاد ۱۵۹.۹*۸.۴*۷۵.۱  میلی متر و وزن ۱۸۹ گرم است. گلکسی A۷۱ ۵G، از طرف دیگر، با ابعاد ۱۶۲.۵*۸.۱*۷۵.۵ میلی‌متر و وزن ۱۸۵ گرم عرضه می‌شود. بنابراین، هر دو دستگاه بزرگ هستند. در نتیجه، استفاده از هر دو با یک دست چندان آسان نیست. هر دو نیز وزن قابل مقایسه ای دارند. گلکسی A۵۲ ۵G از شیشه به عنوان مواد جلو و پلاستیک به عنوان مواد پشت و قاب استفاده می کند.

    از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ ۵G دارای فریم آلومینیومی، جلویی شیشه‌ای و پشتی پلاستیکی است. در نتیجه، هر دو گوشی فقط دارای کیفیت ساخت ارزان قیمت هستند. طراحی جلوی هر گوشی بدون حاشیه است. در نتیجه، هر دوی آنها با نسبت صفحه نمایش به بدنه بزرگتر، شیک به نظر می رسند.

    در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، گلکسی A۷۱ ۵G در برابر آب مقاوم نیست. در مقابل، گلکسی A۵۲ ۵G ضد آب IP۶۷ است. بنابراین، A۵۲ ۵G در برابر آب محافظت می شود، در حالی که هنگام استفاده از A۷۱ ۵G در کنار بدنه های آبی، باید محتاط باشید.

    گلکسی A۵۲ ۵G در رنگ‌های بنفش، سفید، مشکی و آبی موجود است. از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ ۵G در رنگ‌های آبی ، مشکی عرضه می‌شود. گلکسی A۵۲ ۵G طراحی بهتری نسبت به گلکسی A۷۱ ۵G به دلیل مقاومت در برابر آب دارد.

    صفحه نمایشگر در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱

    گلکسی A۵۲ ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. هر صفحه نمایش گوشی نیز دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ است.

    در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، صفحه نمایش با وضوح بالا هر گوشی رنگ های زنده ای را ارائه می دهد. در نتیجه، هر دو برای ویدیوها عالی هستند. هر یک از آنها همچنین گرافیک بازی برجسته ای را ارائه می دهند. علاوه بر این، به دلیل فناوری OLED، هر دو رنگ مشکی عمیقی دارند. صفحه نمایش A۵۲ ۵G نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهد. به دلیل نرخ تازه سازی بالا، تصاویری زنده و تجربه بازی روان تری ارائه می دهد.

    هر دو گوشی دارای سوراخ های کوچکی در بالای نمایشگر خود برای دوربین جلو هستند. با این حال، به دلیل اندازه کوچکشان، معمولاً عاملی برای حواس پرتی نیستند. به دلیل نرخ تازه سازی بالاتر، صفحه نمایش گلکسی A۵۲ ۵G کیفیت بالاتری نسبت به صفحه نمایش گلکسی A۷۱ ۵G دارد.

     مقایسه Galaxy A52 و  Galaxy A71

    دوربین در Galaxy A۵۲ ۵G در مقابل Galaxy A۷۱ ۵G

    در دوربین عقب ، گلکسی A۵۲ ۵G دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/۲.۲، دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/۲.۲ است. دیافراگم f/۲.۴ از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ ۵G دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/۲.۲، دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. دوربین با دیافراگم f/۲.۴ می باشد.

    در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، دوربین اصلی A۵۲ ۵G در مقایسه با دوربین اصلی A۷۱ ۵G بهتر است. این می تواند تصاویر فوق العاده ای را با نویز کمتر دریافت کند. علاوه بر این، عکس های نور روز دارای رنگ های طبیعی و جزئیات بیشتری هستند. از طرف دیگر، عکس‌های کم نور کیفیت بهتری دارند و نویز کمتری نیز دارند.

    A۵۲ ۵G دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر برای دوربین اصلی است. بنابراین، گرفتن عکس های بدون تاری راحت تر است. از سوی دیگر، به دلیل عدم وجود تثبیت‌کننده، گرفتن عکس‌های بدون تاری با A۷۱ ۵G سخت‌تر است. دوربین های فوق عریض هر دو گوشی زاویه دید بالاتری را ارائه می دهند. در نتیجه به راحتی می‌توانیم عکس‌های منظره گسترده و عکس‌های گروهی گسترده با هر دوی آنها بگیریم.

    دوربین های عمق هر دو گوشی اطلاعات عمق را برای حالت پرتره ارائه می دهند. به دلیل وجود این دوربین ها، هر دو گوشی از افکت بوکه در عکس های پرتره پشتیبانی می کنند. در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ضمن آن که دوربین اصلی هر گوشی می تواند ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

    این در حالی است که دوربین جلو در A۵۲ و  A۷۱ ، ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است. دوربین سلفی هر دو گوشی از HDR نیز پشتیبانی می کند. هر دو گوشی از ضبط ویدیوهای سلفی ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می کنند.

    عملکرد

    در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، باید گفت که گلکسی A۵۲ ۵G از چیپست Snapdragon ۷۵۰G ۵G استفاده می کند. دارای سی پی یو هشت هسته ای. از سوی دیگر، گلکسی A۷۱ ۵G دارای چیپست Exynos ۹۸۰ است. همچنین دارای یک سی پی یو هشت هسته ای است. با این حال، CPU Exynos ۹۸۰ قدرت پردازش بالاتری را ارائه می دهد.

    چیپست گلکسی A۵۲ ۵G دارای پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۹ است. از سوی دیگر، چیپست گلکسی A۷۱ ۵G با پردازنده گرافیکی Mali-G۷۶ MP۵ عرضه می شود. هر دو پردازنده گرافیکی نیز عملکرد مشابهی دارند. هر دو گوشی به دلیل عملکرد بالاتر CPU و GPU می توانند با تنظیمات با کیفیت بالاتر بازی را انجام دهند. بنابراین، هر دوی آنها می توانند بازی های سخت را به راحتی اداره کنند. هر دوی آنها یک تجربه کلی را نیز ارائه می دهند.

    هر دو گوشی از ۶ یا ۸ گیگابایت رم استفاده می کنند. به لطف این حافظه بزرگتر، هر دو گوشی قادر به پشتیبانی از سطوح بالاتری از چند وظیفه هستند. هر دوی آنها همچنین از بازی های با حافظه فشرده پشتیبانی می کنند. گلکسی A۵۲ ۵G همچنین دارای ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که گلکسی A۷۱ ۵G دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. هر دوی آنها همچنین دارای فضای ذخیره سازی قابل ارتقا هستند.

     مقایسه Galaxy A52 و  Galaxy A71

    باتریGalaxy A۵۲ ۵G,Galaxy A۷۱ ۵G

    هر دو گوشی دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. به دلیل باتری های بزرگتر، هر دو گوشی عمر باتری بالاتری نیز دارند. هر دو گوشی از شارژ سریع نیز بهره می برند. همچنین در مقایسه Galaxy A۵۲ و  Galaxy A۷۱ ، هر دو گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون هستند و ما می توانیم به راحتی از هدفون خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنیم. A۷۱ ۵G دارای یک بلندگو است و صدای استریو تولید نمی کند. با این حال، A۵۲ ۵G دارای بلندگوهای استریو برای ایجاد کیفیت صدای بهتر است.

    مقایسه نرم افزار و ویژگی های اضافی

    گلکسی A۵۲ ۵G با اندروید ۱۱ عرضه می شود. از سوی دیگر، Galaxy A۷۱ ۵G با اندروید ۱۰ عرضه می شود. هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر هستند. هر گوشی همچنین دارای بلوتوث ۵.۰ است. بنابراین، هر دو به خوبی با جدیدترین دستگاه های بلوتوث کار می کنند. هر گوشی یک پورت USB Type-C نیز دارد.

    گلکسی A۵۲ ۵G برنده بین این دو گوشی است. بنابراین، اگر گوشی ای می خواهید که دارای ضد آب، صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی با کیفیت بهتر و بلندگوهای استریو باشد، بهتر است به سراغ Galaxy A۵۲ ۵G بروید. با این حال، Galaxy A۷۱ ۵G عملکرد بالاتری دارد. در نتیجه، A۷۱ ۵G نیز یک گزینه شایسته است. برای سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه نیز می توانید از خدمات روبان مارکت استفاده کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن