جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه Huawei P9 Lite و Huawei P9

    بررسی و مقایسه Huawei P9 Lite و Huawei P9

    آیا تفاوت قابل توجهی بین Huawei P۹ و نسخه Lite آن وجود دارد؟ در این نگاه سریع به مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ خواهیم پرداخت. روند محبوبی که تقریباً هر OEM اندروید دنبال می‌کند، انتشار نسخه‌های مختلف گوشی‌های هوشمند رده بالا، عمدتاً از انواع پلاس و لایت است، که معمولاً دارای تفاوت در اندازه‌ها و مشخصات هستند، در حالی که زبان طراحی کلی را دست نخورده نگه می‌دارند.

    هواوی با این موضوع غریبه نیست و آن را با عرضه اخیر هواوی P۹ Lite که پس از عرضه P۹ و P۹ Plus انجام شد، ادامه می دهد. واضح است که P۹ Lite مقرون به صرفه ترین در میان این دسته است، اما آیا تفاوت قابل توجهی بین آن و همتای پرچمدار خود وجود دارد؟

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه Huawei P9 Lite و Huawei P9

    طراحی Huawei P۹ Lite در مقابل P۹

    در حالی که در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ از زبان طراحی یکسانی برخوردارند، تغییرات ظریفی در عناصر طراحی ایجاد شده است که ماهیت مقرون به صرفه قبلی را برجسته می کند. برای شروع، در حالی که P۹ دارای ساختار یکپارچه کامل است، P۹ Lite دارای یک قاب فلزی است که با پشتی پلی کربنات همراه شده است. حرکت به سمت پلاستیک در اینجا انتخاب بدی نیست و در نگاه اول نیز به‌ویژه قابل‌توجه نیست،

    تفاوت بزرگ دیگر این دو گوشی را می توان در پشت آن دید. P۹ با نوار مشکی در بالای صفحه ارائه می شود که تنظیمات دوربین دوگانه را در خود جای داده است که یادآور Nexus ۶P ساخت هواوی است. از سوی دیگر، P۹ Lite همچنین دارای نوار نازکی در قسمت بالایی است که رنگ بدنه را حفظ کرده و یک واحد دوربین را در خود جای داده است. هر دو گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت در پشت هستند.

    در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را می توان در سمت راست هر دو گوشی هوشمند پیدا کرد. با این حال، جک هدفون P۹ در پایین قرار دارد، اما با P۹ Lite می‌توان آن را در بالا یافت. در P۹، یک واحد بلندگو در پایین و در کنار درگاه USB نوع C وجود دارد، در حالی که P۹ Lite به جای آن یک پورت microUSB دارد که در کنار آن قرار دارد. گفته می شود، با وجود ظاهر دو بلندگو، تنها یکی از آنها دارای یک واحد بلندگو است.

    صفحه نمایش در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹

    در حالی که هر دو گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی مشابهی هستند، هواوی P۹ Lite نسبت به همتای ممتاز خود بلندتر، عریض تر و ضخیم تر است. با این حال، هر دو هنوز نسبتا جمع و جور هستند و تجربه هندلینگ خوب و یکسانی را ارائه می‌دهند که همراه با انحناهای جزئی در کناره‌های پشتی است و به هر دو گوشی کمک می‌کند به خوبی در کف دست شما قرار بگیرند. تغییر به پلاستیک در واقع به P۹ Lite در تجربه نگه داشتن کمک می کند، زیرا بدنه فلزی P۹ آن را کمی لغزنده می کند.

    هر دو Huawei P۹ و P۹ Lite و گوشی‌های هوشمند با ظاهری عالی طراحی شده اند. در حالی که در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد که به مقرون ‌به‌ صرفه‌تر کردن دومی کمک می‌کند، اما بسیار ظریف هستند و مطمئناً در همان لحظه قابل توجه نیستند. مطمئناً وقتی صحبت از طراحی هر یک از تلفن ها به میان می آید، چیزی برای شکایت نخواهید داشت.

    هر دو گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی هستند که در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۲۴ ppi دارد. صفحه نمایش P۹ قادر به روشنایی ۵۰۰ نیت است در حالی که با P۹ Lite این میزان روشنایی ۴۵۰ نیت است. واضح است که P۹ روشن تر است، اما دید در فضای باز برای هیچ یک از تلفن های هوشمند نگران کننده نیست.

    در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ با این نمایشگرها رنگ‌های مناسبی را دریافت می‌کنید و بدون توجه به دستگاهی که انتخاب می‌کنید، تجربه تماشا لذت‌بخش خواهد بود. در حالی که P۹ با محافظ Corning Gorilla Glass ۴ عرضه می شود، P۹ Lite دارای شیشه معمولی است، بنابراین یک محافظ صفحه نمایش ممکن است ایده خوبی باشد.

    مقایسه Huawei P9 Lite و Huawei P9

    عملکرد و سخت افزار Huawei P۹ Lite در مقابل P۹

    هواوی P۹ با پردازنده هشت هسته‌ای HiSilicon Kirin ۹۵۵ با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Mali-T۸۸۰MP۴ و ۳ یا ۴ گیگابایت رم بسته به پیکربندی فضای ذخیره‌سازی و بازار عرضه می‌شود. از سوی دیگر، P۹ Lite با پردازنده میان‌رده هشت هسته‌ای HiSilicon Kirin ۶۵۰، با کلاک ۲ گیگاهرتز و پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Mali-T۸۸۰MP۲ و ۲ یا ۳ گیگابایت رم است که عرضه می‌شود.

    P۹ دارای یک نسخه تقویت‌شده از بسته پردازشی است که به پرچم‌دار میت ۸ قدرت می‌دهد و همانطور که انتظار می‌رفت، در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ عملکرد بالا همان چیزی است که در اینجا به دست می‌آورید. این دستگاه همه چیز را از کارهای روزمره گرفته تا بازی‌های سنگین،  به راحتی انجام می‌دهد و همه چیز روان و سریع باقی می‌ماند. عملکرد P۹ Lite به طور قابل درک با همنام خود مطابقت ندارد، اما با توجه به آنچه تاکنون دیده‌ایم، باید بسیار خوب نیز باشد.

    اسکنر هوآوی پی ۹ لایت و پی ۹

    هر دو گوشی هوشمند دارای اسکنر اثر انگشت در پشت هستند که به طور ایده‌آل برای دسترسی راحت به انگشت اشاره شما قرار دارند. هر دو اسکنر به یک اندازه سریع و دقیق هستند و به غیر از باز کردن قفل دستگاه شما، این سنسورها دارای چند قابلیت دیگر نیز هستند. می‌توانید برای جابه‌جایی بین تصاویر در گالری، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید، از آن به‌عنوان دکمه شاتر برای گرفتن عکس و سلفی و به‌عنوان دکمه‌ای برای پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌ها استفاده کنید.

    مقایسه Huawei P9 Lite و Huawei P9

    باتری در Huawei P۹ Lite وHuawei P۹

    در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ هر دو گوشی هوشمند نیز با یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می شوند. با P۹، یک روز کامل استفاده کاملاً راحت امکان پذیر است، با حدود ۴.۵ ساعت زمان روشن بودن صفحه، مطمئناً می توان همان انتظار را از P۹ Lite، اگر نه بیشتر، داشت. P۹ همچنین دارای قابلیت شارژ سریع است، اما شارژر سریع در جعبه موجود نیست.

    دوربین در مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹

    یکی از ویژگی های کلیدی هواوی P۹ دوربین آن است که با همکاری لایکا طراحی شده است. P۹ دارای تنظیمات لنز دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲، یکی با سنسور RGB ویژه برای بازتولید رنگ و دیگری صرفاً برای ثبت جزئیات سیاه و سفید است.

    همچنین می‌توانید با این تنظیمات دوربین عکس‌های تک رنگ با ظاهری خارق‌العاده بگیرید و کیفیت کلی عکس‌ها نیز واقعاً خوب بوده است. می توانید با مطالعه مقایسه Huawei P۹ Lite وHuawei P۹ و بررسی عملکرد آنها، گوشی هوشمند مورد نظر خود را بیابید و برای آن سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه از روبان مارکت تهیه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن