جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    انواع جنس قاب های گوشی - قسمت دوم

    قاب از جنس پلی یورتان  Polyurethane

    ماده پلی یورتان، از جنس فوم بسیار کم وزن است که بدن منافذ بوده بنابراین گزینه مناسبی برای عایق بودن در برابر حرارت می باشد. این ماده مانع از رشد باکتری ها درونشان می شوند و دارای مقاومت بسیار بالایی هستند که می توانند فشار زیادی را تحمیل کنند. بنابراین در مصارف روزانه مورد استفاده قرار می گیرند.

    به دلیل همین خصوصیات پلی یورتان است که برای قاب گوشی ها نیز از این ماده استفاده شده است. این ماده از نظر قیمت با صرفه است و به صورت های نرم و سخت ساخته شده اند. پلی پورتان فرم پذیر است و می توان مجدد آنرا بازیافت نمود. فرم پذیری و قالب پذیری این ماده باعث می شود بتوان در زمان تولید در طرح و مدل های متفاوتی آنرا ایجاد کرد. ضمن آنکه این قابلیت باعث سرعت در تولید این نوع قاب ها می شود.

    از مزایای دیگر این قاب های پلی یورتان ، وزن سبک و حمل آسان آن است. این قاب ها را به سادگی می توان در جیب قرار داد یا بدون نگرانی و تحمل وزن ، آنرا در دست نگاه داشت. البته این نوع قاب یا کاور ایراداتی نیز دارد. نخست آنکه ظاهر این قابها چندان زیبا و خاص نیست ضمن آنکه بوی مخصوصی دارد که ممکن است هر کسی نتواند آنرا تحمل کند. همچنین نسبت به دیگر انواع قاب طول عمر کمی دارد و امکان شکستن آنها وجود دارد.

    کاور از جنس هیبرید  Hybrid

    در قاب هایی که از جنس هیبرید استفاده شده است ، مواد اولیه پلاستیک خشک و نرم را استفاده کرده اند که در دو الی سه لایه ساخته شده است. این قاب های در مقایسه با دیگر قاب ها یکی از مقاوم ترین کاورهای گوشی محسوب می شوند. از طرفی بسیار راحت در دست قرار می گیرند. از ایراداتی که بر این نوع قاب وارد است این است که نسبت به باقی قابها بزرگ و سنگین تر است. به طوری که کسانی که دستان کوچکی دارند برای گرفتن این کاورهای گوشی در دست ، به مساله می خورند. از طرفی گروهی معتقدند این نکته باعث می شود امنیت و حفاظت گوشی بالاتر برود.

    قاب گوشی سیلیکونی Silicone

    یکی دیگر از موادی که در تولید قاب استفاده می شود سیلیکون است. این ماده ژل مانند از مشتقات نفتی به حساب می آید. انعطاف این ماده بسیار بالاست بطوری که هنگام استفاده بعنوان قاب گوشی ، به گوشی چسبیده می شود و قالب گوشی را به خود می گیرد. در زمانی که بعنوان قابی با ضخامت بالا استفاده شود ، بدلیل ژل مانند بودنش ، گوشی و قاب را از هرگونه آسیبی در امان نگاه می دارد. از دیگر محاسن این کاورها ، نرمی و ضد لغزنده بودن آنها ، محکم بودن و دوام بالایشان و نهایت قیمت مناسب شان می باشد. این نوع قابل ها ظاهر معمولی داشته و عمدتا بصورت تک رنگ تولید شده اند و فرم خاصی را نمی پذیرند. از طرفی به آسانی آلودگی را از محیط دریافت کرده و به خوبی تمیز نمی شوند.

    قاب ساخته شده از فیبر کربن Carbon Fiber

    ماده فیبر کربن ، از الیاف کربنی با مشابهت ساختاری از اپوکسی به وجود می آیند. این ماده به وفور در صنعت های مانند تولید ربات ، گوشی ها و صنایع بزرگ خودرو و هواپیما استفاده می شود. دلیل کاربردی بودن این ماده این است که نسبت به وزنی که دارد دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است.

    این ماده از فلز استیل نیز مقاومت بیشتری دارد. به دلیل اهمیت این ماده در صنایع ، قاب هایی هم که از ماده فیبر کربن ساخته می شوند ، کاورهای گرانی به حساب می آیند. زیرا ظاهری زیبا و شیک ، وزن کم و استحکام بالایی را دارا هستند. همچنین بدلیل مقاومتی که دارند مانع ایجاد ضربه و خش بر روی گوشی خواهندشد. تنها ایرادی که می توان به آن وارد کرد این است که در طراحی و رنگ محدودی تولید می شوند و همانطور که گفته شد گران هستند.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن