جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    انواع جنس قاب های گوشی - قسمت نخست

    <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">انواع جنس قاب های گوشی - قسمت نخست

    در جهان امروز با توجه به رشد سریع تکنولوژی و علوم در دنیا ، انسان ها را نیز با نیازهای جدید و گسترده ای روبرو می سازد. یکی از مهمترین آنها ، حس ارتباط داشتن با دیگران در هر نقطه ای از دنیاست ، از نزدیکترین تا دوردست ترین. تلفن همراه نیز خود ابزاری است برای ارتباط که امروزه در روند زندگی افراد بسیار ضروری به نظر می رسد. این ابزار به دلیل اهمیتش هر روزه با رشد تکنولوژی به روز شده و در اختیار مردم قرار می گیرد. در این میان برای حفظ سلامتی گوشی همراه و یا زیبایی آن لوازم جانبی نیز با تنوع بالایی وارد بازار گردیده است. قاب یا کاور گوشی که در تمامی دنیا در مدلها و طرح و جنس متفاوتی تولید می شود متناسب با تولید انواع گوشی ها ، گسترش یافته است.

    قاب گوشی دارای دو مشخصه هستند ، آن ها می بایست ضمن رعایت سلامت ایمنی گوشی را نیز در بر داشته باشند و البته در کنار اینها زیبایی قاب نیز از سوی خریدارانش اهمیت به سزایی دارد. قابل ذکراست که قاب گوشی مزایا و معایبی دارد که بر حسب جنسی که استفاده شده دسته بندی و مقایسه می شوند.

    جنس این قاب ها می تواند از فیبر کربن ، سیلیکون ، پلاستیک ، چوب ، چرم و یا فلز باشد. این تنوع در جنس از سوی طراحان توانسته سلیقه هر خریداری را با گزینه هایی همچون زیبایی ، مقاومت ، هزینه پوشش دهد.

    <h۳ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب های پلاستیکی

    از آنجایی که پلاستیک منعطف بوده و شکل پذیر است می تواند گزینه مناسبی بعنوان ماده اولیه ساخت کاور گوشی باشد. از پلاستیک می توان  برای برش و حک با لیزر نیز استفاده نمود. این کاورها در مدل ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که یکی از مقاومترین و باکاربردی عالی و البته قیمتی مناسب در رنج قاب های گوشی به حساب می آیند.

    برای کسانی که احتمال ضربه به گوشی اشان زیاد است ، این نوع قاب بسیار گزینه مناسبی است . ضمن آنکه به راحتی در دست نگهداشته شده و به اصطلاح خوش دست به نظر می رسد ، دارای ضد ضربگی و ضد خش است. ضمنا از شکستن و یا ترک برداشتن گوشی ممانعت بعمل می آورد.

    تعداد زیادی از این مواد در خصوص تولید قاب به کار رفته است که اهم آنها پلی کربنات ، هیبریدی و پلی یورتان است.

    <h۳ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب از جنس پلی کربنات  Polycarbonate

    پلی کربنات از خانواده پلیمر ها ست. این ماده به صورت وسیعی در قالب سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. بعنوان مثال از این ماده در تزئین داخل خودرو و ساختن سپر استفاده می شود. همچنین در صنعت پزشکی نیز جهت بطری های بسته بندی دارویی استفاده می گردد. همچنین در شرکت های تولید کننده تلفن همراه به عنوان کیف و کاور کار برد دارد. این ماده پلاستیکی مقاوم و محکم اما سبک ، ماده مناسبی برای تولید کاور گوشی محسوب می شود. از همین رو این قاب در مقایسه با دیگر قاب ها دارای مقاومت بسیار بالایی است و در هنگام سقوط آسیبی نمی بیند.

    اگر بخواهیم محاسن  این نوع قاب گوشی را برشماریم می توان به استقامت بسیار بالا ، وزنی سبک و ضد ضربه بودن آن ها اشاره نمود.

    درحالیکه یکی از معایب این نوع کاورها این است که با گذشت زمان و در حالیکه در برابر نور مستقیم خورشید باشند ، رنگشان تغییر می کنند. از طرفی این قاب ها حجم زیادی دارند و زیبایی چشمگیری ندارند.

    با این توضیحات می توان برحسب اولویت های خود ( مقاومت یا زیبایی) ، برای تهیه قابی مناسب گوشی همراه اقدام نمود.

    <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">خرید قاب گوشی

    بیشتر بخوانید : راهنمایی خرید قاب گوشی

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن