جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی مشکلات انواع پاوربانک ها

    با بررسی و  آزمایش تعداد زیادی از پاوربانک ها، به نظر می رسد معیارهای بسیاری وجود دارد که می توان آنها را ارزیابی کرده و عملکرد آنها را تعیین نمود. یکی از آنها ولتاژهای موجی است که ایجاد می کنند که می تواند در دستگاه ها تداخل ایجاد کرده و طول عمر آنها را کاهش دهد. معیارهای مهم دیگری نیز در بررسی پاوربانک وجود دارند که می توانند بر قابلیت استفاده از یک پاوربانک تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، استقامت در چرخه های شارژ و تخلیه و روش های سیگنالینگ به دستگاه های متصل شده را می توان اشاره نمود.

    عوامل موثر در کارکرد پاوربانک

    در این جا به عواملی می پردازیم که ضمن بررسی پاوربانک ، مسائل و عملکردهای متفاوت آن ها را نیز به ما نشان خواهد داد.

    ظرفیت بانک قدرت چه چیزی به ما می گوید؟

    Power Banks در اندازه های مختلفی ارائه می شود و شکل mAh ظرفیت کل باتری ها را به ما می گوید. به عبارت دیگر، هرچه mAh پاور بانک بیشتر باشد، انرژی آن نیز بیشتر است. به عنوان مثال، ظرفیت باتری آیفون 6 پلاس 2915 میلی آمپر ساعت است. بنابراین اگر می خواهید آن را کاملاً شارژ کنید، باید یک پاور بانک با میلی آمپر بیشتر از ظرفیت تلفن خود داشته باشید.

    بررسی پاوربانک

    آیا همه پاور بانک ها لپ تاپ را شارژ می کنند؟

    لازم به ذکر است که تمامی انواع پاوربانک ها توان شارژ لپ تاپ را ندارند. دلیل آن این است که بسیاری از پاوربانک هایی که در بازار وجود دارند از خروجی 5 ولت یو اس بی بوده و جهت شارژ لپ تاپ ، نیاز است که ولتاژی بیش از شانزده تا بیست ولت را داشته باشند. لطفاً توجه داشته باشید که فقط چند پاوربانک در بازار این مورد را ارائه می دهند و شما می توانید در این خصوص از کارشناسان روبان مارکت، راهنمایی های لازم را جهت بررسی پاوربانک دریافت کنید.

    طول عمر پاوربانک چقدر است؟

    باتری های لیتیوم پلیمر مورد استفاده در Power Banks و تلفن های هوشمند در نهایت با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می دهند. به طور معمول بین 200 تا 1000 سیکل دوام دارند که بستگی به کیفیت سلول باتری و ترکیب شیمیایی آن دارد. هرچه باتری بزرگتر باشد، چرخه های شارژ آن کمتر می شود و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. تلفن های هوشمند باتری خود را روزانه تخلیه می کنند، بنابراین عمر باتری کمتری نسبت به پاور بانک با ظرفیت زیاد دارد.

    اطمینان حاصل کنید که پاور بانک شما مطابق استاندارد USB کار می کند. برخی از تلفن ها حالت شارژ آهسته در اتصال کامپیوتر و حالت شارژ سریع در اتصال منبع تغذیه دارند. اگر تفاوتی در سرعت شارژ بین شارژر AC و اتصال کامپیوتر مشاهده کردید، توجه کنید که در بررسی پاوربانک ، کدام یک از این دو سرعت را ارائه می دهد.

    اگر سرعت کم باشد، هنوز هم می توانید آن را با کابل شارژ USB سریع تر شارژ کنید. اگر پاور بانک نتواند برق کافی را تأمین کند، هیچ کابلی نمی تواند این مساله را برطرف کند.

    بررسی پاوربانک

    چرا برخی از پاور بانک ها برای انجام شارژ ساعت های زیادی را صرف می کنند؟

    بسیاری از پاور بانک ها فقط با USB قابل شارژ هستند و بسته به ظرفیت پاوربانک، حتی می تواند 40 ساعت طول بکشد تا شارژ کامل شود. به عنوان مثال پاوربانک با ظرفیت  20000 میلی آمپر ساعت این چنین است. برای شارژ سریع تر، شما باید پاوربانکی داشته باشید که ولتاژ بیشتری از ورودی 5 ولت داشته باشد، که به طور معمول نیاز به شارژ مستقیم آن از سوکت دیواری با شارژر AC دارد. این نکته را می توانید هنگام بررسی پاوربانک بیابید.

    سریع ترین راه برای شارژ تلفن هوشمند و صرفه جویی در انرژی در پاور بانک چیست؟

    بعضی از تلفن ها ممکن است به طور خودکار به روزرسانی ها را بارگیری کنند و هنگام اتصال به شارژر، انرژی بیشتری مصرف می کنند. اگر می خواهید هنگام شارژ از پاوربانک در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، بهتر است تلفن را در حالت پرواز نگه دارید. با این کار فقط می توانید سلول باتری را شارژ کنید و فقط از ویژگی های اصلی سیستم عامل تلفن استفاده کنید.

    آیا می توان تلفن همراه را به طور کامل از پاور بانک شارژ کرد؟

    تلفن همراه شما در حین شارژ کردن باتری، احتمالاً بیشتر از حالت آماده به کار، تمام وقت انرژی مصرف می کند. هنگامی که باتری تلفن در حال پر شدن است، تقریباً 80 تا 90 درصد پر می شود، جریان شارژ باتری قبل از رسیدن به ظرفیت کامل شروع به کاهش می کند، اکثر انرژی پاور بانک توسط هدایت تلفن و تبدیل به روزرسانی برنامه و غیره از بین می رود .

    برای بررسی پاوربانک و درک عملکرد آن، تصور کنید که یک کوله پشتی بسته بندی می کنید، پر کردن کوله پشتی تا 80 یا 90٪ از فضای موجود آن آسان تر است. برای پر کردن 10٪ یا 20٪ فضای آخر ، تلاش و زمان بیشتری لازم است. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، استفاده از Power Bank را درصورتی که دستگاه موبایل حدود 80٪ تا 90٪ پر باشد، متوقف کنید.

    بررسی پاوربانک

    تهیه پاوربانکی مناسب

    اکثر پاوربانک های بازار فقط 5 ولت خروجی USB دارند. اما Power Banks پیشرفته تری نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد ولتاژ مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید دستگاه های بزرگ تری مانند تلویزیون، خنک کننده های هوا، فن ها و باتری های دستگاه های دیگر را هنگام سفر شارژ کنید.

    برای آن که بتوانید پاوربانکی مناسب با گوشی همراه خود و یا لپ تاپ و دیگر لوازم ضروری خود داشته باشید، بهتر است که پیش از خرید آن، اطلاعات کافی را در خصوص بهترین و مناسب ترین پاوربانک انجام داده و پس از بررسی پاوربانک ، بهترین نوع آن را خرید کنید. بدین ترتیب خواهید توانست طول عمر پاوربانک و دستگاه خود را افزایش دهید. در این خصوص می توانید با کارشناسان روبان مارکت مشورت نمایید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن