جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه آیفون 11 و آیفون 11 پرو

    بررسی و مقایسه آیفون 11 و آیفون 11 پرو

    مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو ، از زمانی که این گوشی ها در پایان سال ۲۰۱۹ عرضه شدند یک سوال بزرگ بوده است. این عرضه در مجموع شامل سه مدل بود. آیفون ۱۱ میان رده تر، آیفون ۱۱ پرو درجه یک و آیفون بزرگتر ۱۱ پرو مکس که در این جا مورد بحث است.

    از آنجایی که مدل‌های آیفون ۱۲ در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شدند، سری آیفون ۱۱ همچنان شاهد تخفیف‌های عالی است. این آیفون ۱۱ را برای افرادی که می‌خواهند قابلیت اطمینان و عملکرد سریع آیفون را با هزینه کمتری نسبت به جدیدترین مدل‌ها داشته باشند، انتخابی عالی می کند.

    اپل همیشه شرکتی بوده است که هدفش پاسخگویی به نیازهای خلاقانه است و این امر به آیفون‌ها نیز گسترش می‌یابد. از پشتیبانی آن‌ها از طیف رنگی P۳ در دوربین‌ها و صفحه‌نمایش گرفته تا طیف وسیعی از برنامه‌های عالی و با طراحی خوب در اپ استور را شامل می شود.

    اما اگر امروز به این گوشی‌ها نگاه می‌کنید، چگونه آنها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؟ آیا آن ها با بهترین گوشی های هوشمند موجود در دنیا همخوانی دارند؟ کدام یک برای کمک به کارهای خلاقانه یا سرگرمی ها بیشتر پیشنهاد می کند؟ در مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو می توانید به این سوالات پاسخ دهید.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه آیفون 11 و آیفون 11 پرو

    مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو

    آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو ، فلسفه طراحی یکسانی دارند، اما بررسی نهایی با این واقعیت مطابقت دارد که یکی از دیگری گران‌تر است. در هر دو مورد، شما یک طراحی تمام صفحه، بدون دکمه در جلو و یک بریدگی در نمایشگر برای دوربین تشخیص چهره Face ID دارید. لبه‌های فلزی منحنی دارید که در پشت گوشی قرار گرفته‌اند.

    با این حال، آیفون ۱۱ نسبت به ۱۱ پرو دارای حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر بین لبه‌های صفحه‌نمایش است و به جای کناره‌های فولادی ضد زنگ پرو، دارای کناره‌های آلومینیومی است. آیفون ۱۱ همچنین دارای پشتی شیشه ای صاف و براق است، در حالی که گوشی ۱۱ Pro دارای پشتی شیشه ای مات است.

    در مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو ، به نظر می رسد که آیفون ۱۱ مانند دستگاهی ساخته شده با کیفیت معمول اپل است، اما نمی توان انکار کرد که ۱۱ Pro نسخه پیشرفته تر است. هیچ فایده عملی برای این وجود ندارد، اما واقعیت همچنان پابرجاست. این گوشی ها در رنگ های مختلف موجود هستند که شامل سیاه، سفید، زرد، سبز، بنفش و قرمز برای آیفون ۱۱ و مشکی، نقره ای، طلایی و سبز برای آیفون ۱۱ پرو می باشد.

    مقایسه آیفون 11 و آیفون 11 پرو

    نمایشگر آیفون ۱۱ در مقابل آیفون ۱۱ پرو

    صفحه نمایش یکی از بزرگترین تفاوت های ۱۱ و ۱۱ Pro است که به لطف فناوری درگیر و همچنین اندازه و وضوح آن است. آیفون ۱۱ تنها در یک اندازه عرضه می شود که ۶.۱ اینچ است. آیفون ۱۱ پرو در دو اندازه عرضه می شود که ۵.۸ اینچ و آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی را شامل می شود.

    بنابراین در مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو ، می‌توانید در مورد ترجیحات سایز خود، انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که آیفون ۱۱ حاشیه های پهن تری نسبت به ۱۱ پرو دارد، بنابراین آیفون ۱۱ در اندازه ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی در نهایت از نظر اندازه به هم نزدیک هستند.

    با این حال، چیزی بیش از اندازه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آیفون ۱۱ دارای رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi است. این کاملاً خوب است، اما برای جزئیات پیشرفته نیست. آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی دارای صفحه نمایش ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ با وضوح ۴۵۸ppi است.

    نسخه ۶.۵ اینچی مکس دارای رزولوشن ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ است که دوباره ۴۵۸ppi است. بنابراین، اگر می‌خواهید موارد را با جزئیات بهتر ببینید، به یک آیفون پرو نیاز دارید، اما زمانی که Pro Pro را انتخاب کردید، تنها تفاوت در اندازه است.

    مقایسه صفحه نمایش ها

    در ادامه  مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو باید اشاره کنیم که آیفون ۱۱ دارای صفحه نمایش LCD است، در حالی که آیفون ۱۱ پرو از OLED استفاده می کند. صفحه نمایش OLED ۱۱ Pro در مقایسه با صفحه نمایش ال سی دی ۱۱ رنگ بیشتری دارد.

    مهمتر از آن، صفحه نمایش ۱۱ Pro محدوده کنتراست  را که OLED به آن مشهور است، از سیاهی عمیق گرفته تا هایلایت‌های روشن و رنگ‌های زنده به شما می‌دهد. صفحه نمایش ۱۱ Pro برای HDR نیز عالی است و در ویدیوهای HDR به حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت می رسد. آیفون با ویدیوی Dolby Vision کار می‌کند، بنابراین عملکرد HDR واقعی را در اینجا از OLED دریافت می‌کنید. صفحه نمایش آیفون ۱۱ اصلا HDR انجام نمی دهد.

    صفحه نمایش OLED کمی گرمتر از صفحه نمایش LCD به نظر می رسد، اما در مورد دقت رنگ هر دو عالی هستند. همه مدل‌های آیفون ۱۱ از طیف رنگی P۳ و فناوری True Tone اپل برای تنظیم دمای رنگ با نور محیطی اتاقی که در آن هستید، پشتیبانی می‌کنند.

    صفحه نمایش OLED آیفون ۱۱ پرو نیز در خارج از HDR از صفحه نمایش LCD آیفون ۱۱ روشن تر است که ۸۰۰ نیت معمولاً در Pro در مقایسه با ۶۲۵ در ۱۱ می باشد که ۶۲۵ در واقع بسیار زیاد است، اما برای بهترین دید به خصوص در خارج، روشنایی بیشتر بهتر است.

    باتری در مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو

    در مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو باید گفت که اگر عمر باتری بیشتری بخواهید، مدل آیفون ۱۱ شما باید بزرگتر باشد. آیفون ۱۱ پرو کوچک‌تر بوده و کوتاه‌ترین عمر باتری را دارد، اگرچه هنوز یک روز در شرایط عادی به شما امکان استفاده می‌دهد.

    آیفون ۱۱ به لطف ترکیب بدنه بزرگتر و بنابراین یک باتری فیزیکی بزرگتر، با صفحه نمایش با رزولوشن پایین تر، عملکرد بهتری دارد. در مقایسه با ۱۱ Pro کوچکتر، چندین ساعت استفاده اضافی خواهید داشت. اما آیفون ۱۱ پرو مکس در اینجا حتی بهتر عمل می کند، به سادگی با پر کردن بیشترین ظرفیت باتری عمل می کند.

    مقایسه آیفون 11 و آیفون 11 پرو

    آیفون ۱۱ در مقابل آیفون ۱۱ پرو در دوربین

    آیفون ۱۱ دارای سیستم دوربین پشتی با لنز دوگانه است، در حالی که آیفون ۱۱ پرو دارای سیستم دوربین سه گانه است. همه مدل ها دارای یک لنز فوق عریض و یک لنز عریض هستند، اما ۱۱ Pro یک تله فوتو را به ترکیب اضافه می کند. چیزی که مقایسه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو را آسان می کند این است که دوربین های فوق عریض و عریض در همه دستگاه ها یکسان هستند. لنز فوق عریض f/۲.۴ با میدان دید ۱۲۰ درجه و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و زوم ۰.۵ برابری را در مقایسه با واید به شما می دهد. باز هم f/۱.۸ با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است.

    توجه داشته باشید که می توانید برای این گوشی های هوشمند با ارزش آیفون، سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه خود را در روبان مارکت تهیه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن