جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

    بررسی و مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

    مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به شما کمک می کند تا دریابید که کدام آیفون را بخرید، چه در حال ارتقاء از یک مدل قدیمی باشید و یا تغییر از اندروید هستید. با این حال، باید بدانید که اپل پس از رونمایی از سری آیفون ۱۳، رسما تولید آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس را متوقف کرد.

    این احتمال وجود دارد که خرده آیفون ۱۲ پرو را برای مدتی در انبار داشته باشند، اما ممکن است بخواهید به جای آن آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس را در نظر بگیرید. نکته مثبت این است که اپل پس از معرفی آیفون ۱۳ قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را کاهش داد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

    iPhone ۱۲ Pro  در مقابل iPhone ۱۲

    در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو هر دو کاملاً مثبت هستند و هر دو نسخه از تلفن پرچمدار اپل از ۵G، پردازنده های سریع A۱۴ Bionic و نمایشگرهای OLED فوق العاده بهره می برند. اما تفاوت های کلیدی بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو وجود دارد. به خصوص در مورد قیمت و دوربین می باشد. آیفون ۱۲ معمولی  با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED عالی و دوربین های بسیار توانا، بهترین آیفون برای اکثر افراد است.

    اگرچه برای یک گوشی جمع و جور بسیار قدرتمند است، آیفون ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ مینی ، ممکن است برای برخی از خریداران بسیار کوچک باشد. آیفون ۱۲ پرو یک لنز تله فوتو برای بزرگنمایی و رم بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ معمولی به همراه طراحی فولاد ضد زنگ درجه یک ارائه می دهد.

    آیفون ۱۲ پرو مکس اپل بهترین انتخاب بود که نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی، سنسور LiDAR برای فوکوس خودکار سریع‌تر و طولانی‌ترین عمر باتری را ارائه می‌کرد.

    اندازه و طراحی در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

    در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ، آیفون ۱۲ در دو اندازه عرضه می شود. آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ ۶.۱ اینچی. آیفون ۱۲ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است، در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس نسبتاً بزرگ ۶.۷ اینچی است. از نظر طراحی، هر چهار مدل آیفون ۱۲ دارای بریدگی‌های کوچک‌تر در جلو و همچنین کناره‌های صاف‌تر هستند که یادآور آیفون ۵ است. هر آیفون ۱۲ در سراسر صفحه نازک‌تر است.

    تا آنجا که تفاوت ها وجود دارد، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ دارای طرح های آلومینیومی و شیشه ای هستند، در حالی که اپل همچنان بدنه فولادی ضد زنگ را برای گوشی های آیفون ۱۲ پرو ذخیره می کند.

    یکی دیگر از تفاوت های اصلی در رنگ ها است. در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی در رنگ های متنوعی از جمله آبی، سبز، قرمز، سفید، مشکی و بنفش عرضه می شوند. در همین حال، سری آیفون ۱۲ پرو در رنگ های نقره ای، گرافیت، طلایی و آبی جدید عرضه می شود.

    مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

    نمایشگر آیفون ۱۲ در مقابل آیفون ۱۲ پرو

    یکی از بزرگترین تفاوت‌ها بین مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به اندازه نمایشگر باز می‌گردد. به طور طبیعی، آیفون ۱۲ مینی با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰، کوچکترین گوشی در میان این دسته است. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو هر دو دارای نمایشگرهای ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ هستند، در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگترین نمایشگر آیفون را با اندازه ۶.۷ اینچ و وضوح ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ دارد.

    در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو هر صفحه نمایش آیفون جدید OLED است که دارای فناوری Super Retina XDR اپل است. متأسفانه، مدل‌های آیفون ۱۲ پرو همانطور که قبلاً شایعه شده بود، از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی برای حرکت صاف بیشتر استفاده نمی‌کنند. همچنان در هر نسخه از آیفون ۱۲ صفحه نمایش ۶۰ هرتزی خواهید داشت.

    دوربین در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

    آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ همچنان دارای دوربین دوگانه در پشت هستند، از جمله یک لنز زاویه باز و یک لنز فوق عریض. ویژگی های جدید عبارتند از حالت شب برای هر دو دوربین جلو و عقب، و همچنین Night Mode Time Lapse برای کنار هم قرار دادن ویدیوهای شیک در شب است.

    با این حال، اگر در مورد عکاسی با گوشی هوشمند جدی هستید، بهتر است به سراغ آیفون ۱۲ پرو یا پرو مکس بروید. این تلفن‌ها دارای یک آرایه دوربین سه‌گانه با لنزهای بهبودیافته و همچنین حسگر پیشرفته LiDAR برای واقعیت افزوده بهتر و تشخیص عمق بیشتر برای عکس‌ها و فیلم‌ها هستند.

    همچنین در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ، از ویژگی های پیشرفته ای مانند Apple ProRAW لذت خواهید برد که عکاسی محاسباتی خود اپل را با مزایای معمول ویرایش در فرمت عکس RAW ترکیب می کند. شما می‌توانید مواردی مانند تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید و در عین حال از ویژگی‌های موجود آیفون مانند Smart HDR بهره ببرید. آیفون ۱۲ پرو همچنین اولین گوشی است که به شما امکان می دهد با استفاده از Dolby Vision HDR فیلم برداری و ویرایش کنید.

    مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو

    آیفون ۱۲ در مقابل آیفون ۱۲ پرو در ۵G

    خوشبختانه، هر مدل جدید آیفون ۱۲ از سرعت ۵G پشتیبانی می کند. بهتر از آن، همه آنها از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و فرکانس میلی‌متر Wave پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که بدون توجه به جایی که هستید، برای سریع‌ترین تجربه‌های ۵G مجهز خواهید بود. هر آیفون ۱۲ از حالت داده هوشمند نیز بهره می برد که می تواند به طور خودکار بین ۴G و ۵G بر اساس موقعیت مکانی شما تطبیق دهد تا داده و انرژی شما را ذخیره کند.

    عملکرد آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

    با وجود قیمت‌های متفاوت و سایر ویژگی‌هایی که در سری آیفون ۱۲ خواهید یافت، عملکرد کاملاً ثابت است. دلیل آن این است که هر چهار آیفون از پردازنده جدید اپل A۱۴ Bionic استفاده می‌کنند که بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. شما می توانید از میان این گوشی های جذاب آیفون، دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید. همچنین سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه را از روبان مارکت بخواهید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن