جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی A31 و M31

    بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی A31 و M31

    در بررسی و مقایسه A۳۱  و M۳۱ باید گفت که آن ها دارای شباهات و تفاوت های بارزی هستند. سامسونگ به طور رسمی حضور گلکسی A۳۱ را با استفاده از اندروید ۱۰ اعلام کرده است. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل) AMOLED است.

    در مورد گلکسی M۳۱، صفحه نمایش Full AMOLED Super-HD + با همان مساحت ۶.۴ اینچ (۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل) دارد. چیزی که این دو را متمایز می کند، نسبت صفحه نمایش به بدنه است که فقط کمی متفاوت است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه سامسونگ گلکسی A31 و M31

    کارایی A۳۱  و M۳۱

    از نظر عملکرد نیز تفاوت قابل توجهی دارند، گلکسی M۳۱ به پشتیبانی از تراشه Exynos ۹۶۱۱  ۱۰ نانومتری سامسونگ  متکی است که دارای یک پردازنده هشت هسته ای متشکل از چهار هسته ای ARM Cortex-A۷۳ با سرعت ۱۰ نانومتری است.

    در مقایسه A۳۱  و M۳۱ و در حالی که گلکسی A۳۱ تنها توسط MediaTek Helio P۶۵ MT۶۷۶۸ SoC مجهز شده است که یک پردازنده هشت هسته ای ۶۴ بیتی متشکل از ARM Cortex-A۷۵ دو هسته ای ۲ گیگاهرتزی را حمل می کند. حافظه رم و گرافیک تقویت شده با قابلیت GPU واحد پردازش گرافیکی Mali-G۵۲ ۲EEMC۲ را در خود جای داده است.

    عملکرد پردازنده مورد استفاده گلکسی A۳۱ در واقع تفاوت چندانی با گلکسی M۳۱ ندارد. با این حال، عملکرد Samsung Galaxy M۳۱ به مراتب برتر است. کاربرانی که دوست دارند بازی کنند، می توانند Galaxy M۳۱ را انتخاب کنند.

    دوربین در مقایسه A۳۱  و M۳۱

    در مقایسه A۳۱  و M۳۱ از نظر دوربین، تفاوت زیادی بین Galaxy M۳۱ و Galaxy A۳۱ وجود دارد. هر دو به چهار دوربین عقب با رزولوشن های مختلف مجهز شده اند. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی M۳۱ با وضوح ۶۴ مگاپیکسل با سنسور ISOCELL Bright GW۱ سامسونگ ۱/۱.۷ اینچ پیکسل ۰.۸um با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، همراه با لنز دیافراگم f/۱.۸ کامل با فلاش LED که قادر به تصویربرداری است.

    تصاویر واضح تر و دقیق تر دوربین دوم گلکسی M۳۱ دارای وضوح ۸ مگاپیکسلی سنسور BSI ۱/۴ اینچ پیکسل ۱.۱۲um همراه با لنز ۱۳ میلی متری فوق عریض با دیافراگم f/۲.۲ برای گرفتن عکس های فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه است. در همین حال، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/۲.۴ به عنوان یک دوربین ماکرو اختصاصی عمل می کند.

    در مقایسه A۳۱  و M۳۱ ، دوربین گلکسی A۳۱ نیز توسط چهار دوربین پشتی پشتیبانی می شود. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور پیکسل ۰.۸ میلی‌متریISOCELL  ۱.۲ اینچی سامسونگ با ویژگی‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز همراه با لنز دیافراگم f/۲.۰ همراه با فلاش LED است که می‌تواند تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری ثبت کند.

    دوربین دوم گلکسی A۳۱ دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسلی سنسور BSI  ۱.۴ اینچی پیکسل ۱.۱۲um همراه با لنز ۱۳ میلی متری فوق عریض با دیافراگم f/۲.۲ برای گرفتن عکس های فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه است. دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/۲.۴ به عنوان یک دوربین ماکرو اختصاصی عمل می کند.

    در حالی که دوربین چهارم سامسونگ گلکسی A۳۱ ۵ مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/۲.۲ است که به عنوان حسگر عمق عمل می کند تا از طریق قابلیت Live Focus جلوه بوکه به سبک دوربین DSLR ایجاد کند.

    مقایسه سامسونگ گلکسی A31 و M31

    دوربین جلودر A۳۱  و M۳۱

    در مقایسه A۳۱  و M۳۱ ، باید گفت که دوربین جلویی سامسونگ گلکسی M۳۱ با پشتیبانی از رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی با سنسور BSI پیکسل ۰.۸ میلی متری با لنز دیافراگم فوکوس ثابت f/۲.۰ است که کاملاً قادر به عکس های سلفی است و به وضوح نسبت به گلکسی A۳۱ برتری دارد.

    در حالی که سامسونگ گلکسی A۳۱ تنها مجهز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با سنسور BSI CMOS با لنز دیافراگم فوکوس ثابت f/۲.۲ است که کاملاً قادر به عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی است. بدیهی است که علاقه مندان به عکس های سلفی می توانند گلکسی M۳۱ را با وضوح دوربین جلو بالاتر انتخاب کنند.

    باتری در مقایسه A۳۱  و M۳۱

    این ویژگی است که هر دوی آنها با وجود اینکه ظرفیت یکسانی ندارند به آن تکیه می کنند. Galaxy M۳۱ دارای یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای پشتیبانی از فعالیت های کاربر است که با ویژگی شارژ سریع با حداکثر توان ۱۵ وات تقویت شده است. در مقایسه A۳۱  و M۳۱ ، گلکسی A۳۱ توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می شود که با قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان ۱۵ وات تقویت شده است. بدیهی است که ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی M۳۱ نسبت به گلکسی A۳۱ برتری دارد.

    مقایسه سامسونگ گلکسی A31 و M31

    ویژگی های دیگر

    برخی از گلکسی‌های A۳۱ هستند که واقعاً برتر از گلکسی M۳۱ هستند، وجود ویژگی NFC (ارتباطات میدان نزدیک) که توسط ویژگی Samsung Pay پشتیبانی می‌شود. این ویژگی NFC دارای عملکردهای زیادی مانند انتقال فایل، تراکنش های بدون نقد، بررسی موجودی پول الکترونیکی و غیره است. در واقع، انواع خاصی از گلکسی M۳۱ به ویژگی NFC مجهز هستند.

    مزیت دیگری که گلکسی A۳۱ نسبت به گلکسی M۳۱ دارد، قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که مدرن تر و آینده نگرانه به نظر می رسد. در حالی که سامسونگ گلکسی M۳۱ همچنان از حسگر اثر انگشت واقع در قسمت پشتی گوشی استفاده می کند.

    در نهایت، سامسونگ گلکسی A۳۱ دارای ابعاد ۱۵۹.۳*۸.۶*۷۳.۱ میلی متر با وزن ۱۸۵ گرم است. از سوی دیگر، گلکسی M۳۱ سنگین تر است و ابعاد آن ۱۵۹.۲*۸.۹*۷۵.۱ میلی متر و و وزن آن ۱۹۱ گرم است. شما می توانید به سادگی از میان انواع گوشی های کاربردی سامسونگ خرید کرده و مطابق با نیازهای خود، بهترین آن ها را تهیه کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا برای گوشی هوشمند خود، سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه را تهیه کرده و زیباسازی آن را افزایش دهید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن