جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه هوآوی Mate20 و Mate20 Pro

    بررسی و مقایسه هوآوی Mate20 و Mate20 Pro

    در یک نگاه، شاید نتوانید متوجه تفاوت در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro شوید. آیا در میان این دو گوشی هوشمند هوآوی، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ناچ کوچک‌تر و ظاهری ظریف‌تر مطرح است؟ بدون شک، میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو دارای تفاوت‌های کلیدی هستند، اما شباهت‌های زیادی نیز دارند. به خصوص وقتی صحبت از پردازنده سریع و راه‌اندازی دوربین سه‌گانه به میان می‌آید.

      << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه هوآوی Mate20 و Mate20 Pro

    طراحی در Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro

    جدای از تفاوت سایز جزئی، این گوشی ها از پشت تقریباً یکسان هستند. هر دو دارای پشتی شیشه ای براق با یک ماژول دوربین مربعی بزرگ در وسط بالایی هستند و می توانید آن را به صورت اختیاری "Hyper Optical Pattern" اچ شده دریافت کنید. هر دو نیز مانند Huawei P۲۰ Pro دارای گزینه رنگ درخشان و گرادیان گرگ و میش هستند.

    با این حال، از جلو، در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro ، تفاوت ها بسیار واضح تر است. میت ۲۰ پرو مانند آیفون XS دارای یک بریدگی بزرگ و عریض است، در حالی که میت ۲۰ استاندارد دارای بریدگی قطره اشکی کوچک است.

    دلیل آن این است که میت ۲۰ پرو دارای همان حسگرهای آیفون XS برای بهبود اسکن و نقشه برداری چهره است، در حالی که میت ۲۰ فقط یک دوربین دارد. مورد دوم همان تنظیماتی است که ظاهراً در OnePlus ۶T شاهد آن خواهیم بود و در حالی که میت ۲۰ پرو دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است، سنسور استاندارد میت ۲۰ دقیقاً در پشت و زیر ماژول دوربین قرار دارد.

    جدا از بریدگی متفاوت، صفحه نمایش میت ۲۰ پرو در امتداد طرفین منحنی می شود در حالی که میت ۲۰ آن را صاف نگه می دارد. در همین حال، میت ۲۰ دارای پورت هدفون است و میت ۲۰ پرو ندارد، در حالی که میت ۲۰ پرو دارای ضدآب IP۶۸ است و میت ۲۰ اینگونه نیست. آنها هر دو گوشی های جذابی هستند، فقط در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro ،در برخی موارد کلیدی متفاوت هستند.

    مقایسه هوآوی Mate20 و Mate20 Pro

    صفحه نمایش در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro

    در کمال تعجب، میت ۲۰ استاندارد صفحه نمایش بزرگتری دارد. این صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۳ اینچی است، در حالی که میت ۲۰ پرو ۶.۳۹ اینچی است که واقعاً این اصلاً تفاوتی ندارد. میت ۲۰ دارای یک پنل LCD با وضوح ۱۰۸۰p است، و با اینکه بسیار زیبا به نظر می رسد، با پنل Quad HD OLED میت ۲۰ پروکه سیاهی عمیق و کنتراست درخشانی را ارائه می دهد، قابل مقایسه نیست.

    صفحه نمایش میت ۲۰ هنوز بسیار خوب است، اما میت ۲۰ پرو یکی از بهترین نمایشگرها را دارد. همچنین، میت ۲۰ پرو دارای حسگر اثرانگشت است که مستقیماً روی نمایشگر تعبیه شده است و سریع کار می کند. سنسور اثر انگشت سنتی میت ۲۰ در پشت قرار دارد.

    دوربین و تغییر مشخصات

    در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro ،هر دو گوشی Mate ۲۰ دارای تنظیمات دوربین سه گانه با رویکردی مشابه برای هر دو هستند، از جمله آرایش مربع شکل یکسان در کنار فلاش. با این حال، میت ۲۰ کاهش جزئی نسبت به میت ۲۰ پرو دارد.

    به زبان ساده، مگاپیکسل بسیار کمتری دارد. میت ۲۰ پرو دارای یک دوربین بزرگ ۴۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، در کنار یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی است. در همین حال، میت ۲۰ استاندارد این مشخصات را به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، همراه با یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی کاهش می دهد.

    Mate ۲۰ Pro به لطف تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، جزئیات فوق‌العاده ریز بیشتری را ثبت می‌کند و با عکس‌های شبانه عملکرد بهتری دارد. همچنین، میت ۲۰ تنها ۲ برابر زوم اپتیکال دارد، در حالی که میت ۲۰ پرو به ۳ برابر می رسد. در هر صورت، میت ۲۰ دوربین فوق‌العاده‌ای دارد. اما میت ۲۰ پرو بهترین تنظیمات دوربین را در گوشی‌های هوشمند امروزی دارد. مدل Pro همچنین دارای مهارت‌های اسکن سه بعدی صورت مانند iPhone X در جلو است که امنیت بهتر و ایمن‌تر صورت را فراهم می‌کند.

    عملکرد با استفاده از Kirin

    در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro ، عملکرد در اینجا تقریباً برابر است. هر دو گوشی دارای تراشه جدید Kirin ۹۸۰ هوآوی هستند که از همان فرآیند ۷ نانومتری آیفون XS A۱۲ Bionic استفاده می کند و تقریباً به همان سرعت است. هر دو همچنین دارای رابط کاربری EMUI ۹.۰ هواوی هستند که مبتنی بر اندروید ۹ پای است.

    میت ۲۰ پرو با ۶ گیگابایت رم استاندارد عرضه می شود، در حالی که میت ۲۰ در انواع ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه می شود. در هر صورت، برای بازی‌ها، برنامه‌ها ، قدرت زیادی خواهید داشت.

    مقایسه هوآوی Mate20 و Mate20 Pro

    باتری یک امتیاز حرفه ای بزرگ

    در مقایسه هوآوی Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro ،میت ۲۰ پرو با باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی نسبت به ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در میت ۲۰ استاندارد کمی ظرفیت باتری دارد. P۲۰ Pro دارای ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت بود و به طور جدی چشمگیر بود و با استفاده متوسط، یک روز و نیم کار قوی را ارائه می کرد. هر دوی این گوشی‌ها می‌توانند شما را وارد دومین روز استفاده با استفاده ثابت کنند.

    هر دو گوشی دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند، اما فقط میت ۲۰ پرو دارای عملکرد بی‌نظیر شارژ معکوس است که به شما امکان می‌دهد یک گوشی دیگر با قابلیت شارژ بی‌سیم را در پشت قرار دهید تا آن را شارژ کنید. هر دو با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شوند، با قابلیت افزودن بیشتر از طریق فرمت جدید کارت حافظه نانو هوآوی همراه هستند.

    مقایسه Mate۲۰ و Mate۲۰ Pro

    تعداد کمی از پرچمداران برای عرضه در سال جاری باقی مانده است، هواوی میت ۲۰ و هواوی میت ۲۰ پرو به تازگی معرفی شده اند و هر دو دارای فناوری و ویژگی های پیشرفته در کنار طرح های برتر هستند. با این حال، آنها همچنین از بسیاری جهات کاملاً متفاوت هستند و برخی از این تفاوت ها با نگاه کردن به آنها بلافاصله آشکار می شوند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید گوشی هوشمند مورد نیاز خود را انتخاب کرده و برای محافظت از آنها، یکی ازسفارش قاب گوشی با طرح دلخواه روبان مارکت را تهیه کنید و زیبایی موبایل خود را دوچندان نمایید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن