جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه هواوی Mate 9 و Mate 9 Pro

    بررسی و مقایسه هواوی Mate 9 و Mate 9 Pro

    در این بررسی مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro قرار می گیرد. همانطور که از نام آنها می توان فهمید، هر دوی این دستگاه ها شباهت های زیادی دارند، اما چند تفاوت عمده نیز در آن ها دیده می شود. طراحی ، اولین نکته ای است که مورد توجه قرار می گیرد.

    میت ۹ دستگاه معمولی تمام فلزی هوآوی با حسگر اثرانگشت در پشت است، در حالی که میت ۹ پرو از نمایشگر منحنی دوگانه با حسگر اثر انگشت در جلو استفاده می‌کند. نسخه پرو نیز فلزی است، اما ظاهر و احساس تراشیده‌تری دارد. اولین چیزی که متوجه می‌شوید تفاوت‌های نمایشگر آن‌ها است. میت ۹ دارای صفحه نمایش ۵.۹ اینچی LCD Full HD است. در حالی که میت ۹ پرو از یک نمایشگر کوچکتر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند که هم AMOLED و هم Quad HD است.

    در مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro ،هواوی میت ۹ و هواوی میت ۹ پرو دارای چندین ویژگی مشترک هستند. صفحه نمایش میت ۹ تنها ۰.۴ اینچ بزرگتر است و اندازه فیزیکی آن تفاوت چندانی ندارد، اما میت ۹ کمی بزرگتر ۲۱ گرم بیشتر از هواوی میت ۹ پرو دارد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه هواوی Mate 9 و Mate 9 Pro

    ساختارها در Mate ۹ و Mate ۹ Pro

    نمایشگرها از فناوری‌های مختلف و وضوح‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. هر دو از یک پردازنده Hisilicon Kirin و Mali GPU استفاده می کنند. هر دوی آنها دارای ۴ گیگابایت رم DDR۴ هستند و هر دو دارای یک گزینه حافظه ۶۴ گیگابایتی با ابزاری برای افزایش حافظه از طریق کارت microSD هستند، اگرچه میت ۹ پرو مدل ۶ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایتی نیز دارد.

    مناطق دوربین اصلی مانند دوربین جلو (FFC) یکسان هستند. هر دو دارای یک حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل دستگاه هستند. با این حال در مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro ، باید گفت که دوربین ها در Mate ۹ در پشت و در Mate ۹ Pro در جلو قرار دارند.

    میت ۹ و میت ۹ پرو هر کدام دارای دو بلندگوی استریو هستند و هر دو دارای باتری‌های بزرگ و غیرقابل تعویض با قابلیت شارژ سریع هستند. هر دوی آن‌ها اندروید ۷.۰ نوقا را به‌صورت خارج از جعبه اجرا می‌کنند. هر دوی آن‌ها WiFi، بلوتوث نسخه ۴.۲، GPS، NFC، یک IR Blaster، و هر دو از پورت برگشت‌پذیر جدیدتر Type-C برای شارژ و انتقال داده استفاده می‌کنند.

    تفاوت ها در مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro

    بارزترین تفاوت بین این دو گوشی صفحه نمایش است. در مورد افزایش وضوح ۱۰۸۰p استاندارد Mate ۹ به Quad HD یا صفحه نمایش خمیده صحبت نمی شود. تفاوتی که مورد توجه است، AMOLED در مقابل LCD است. تلفن استاندارد از یک پنل LCD استفاده می کند، در حالی که Pro از AMOLED استفاده می کند.

    مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro ، بسیاری از کاربران، در مورد اینکه چرا پنل های AMOLED بهتر از نمایشگرهای LCD هستند، نظر داده اند و تفاوت در اینجا زمانی که گوشی ها در کنار هم قرار می گیرند مشخص می شود. سیاه‌های واقعی Mate ۹ Pro باعث می‌شود همان تصویر روی Mate ۹ استاندارد کمی خاکستری به نظر برسد و کمی درخشش داشته باشد.

    پس‌زمینه‌های مشکی در Mate ۹ Pro بسیار بهتر از Mate ۹ استاندارد به نظر می‌رسند، زیرا صفحه نمایش AMOLED از LCD جلوتر است. در مورد بدنه گوشی نیز، هوآوی در میت ۹ پرو تصمیم عجیبی می گیرد که حسگر اثرانگشت پشتی معمولی هواوی را به جلو منتقل کند. در حالی که میت ۹ استاندارد با سنت هوآوی مطابقت دارد. لنز دوگانه در پشت تقریباً یکسان به نظر می رسد، اما پشت Pro از آلومینیوم برس خورده است در حالی که پشتی استاندارد Mate ۹ فلزی سنتی تر است.

    مقایسه هواوی Mate 9 و Mate 9 Pro

    طراحی های متفاوت

    همچنین قابل توجه این است که درمقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro ، قاب بالایی Mate ۹ بسیار باریکتر از قاب بالایی Pro است. قاب های پایینی اکثراً اندازه های مشابهی دارند، به نظر می آید که هواوی می خواسته است نسخه Pro تلفن دارای طراحی کاملا متقارن باشد. انحناهای صفحه نمایش میت ۹ پرو نیز به اندازه منحنی های موجود در S۷ Edge یا Xiaomi Mi Note ۲ شدید نیست. هوآوی هیچ ویژگی نرم افزاری لبه را در اینجا توسعه نداده است. بنابراین این منحنی ها منحصراً فقط برای ظاهر هستند.

    هواوی میت ۹ پرو رم بهتری نسبت به هواوی میت ۹ دارد. هیچ کدام فلش جلویی ندارند. از نظر رزولوشن صفحه نمایش، Huawei Mate ۹ Pro دارای وضوح ۲۵۶۰*۱۴۴۰ بوده و بهتر از Huawei Mate ۹ با وضوح ۱۹۲۰* ۱۰۸۰ است. هر دو دارای حافظه داخلی یکسانی هستند.

    هواوی میت ۹ درمقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro  و مقایسه با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی هواوی میت ۹ پرو، اندازه صفحه نمایش ۵.۹ اینچی بزرگتر دارد. Huawei Mate ۹ Pro دارای نوع صفحه نمایش AMOLED است در حالی که Huawei Mate ۹ دارای نوع صفحه نمایش IPS است. هواوی میت ۹ پرو دارای تراکم صفحه نمایش ۵۳۴ PPI است و هواوی میت ۹ تنها دارای تراکم نمایشگر ۳۷۳ PPI است. هر دو موبایل دارای نسبت تصویر یکسان ۱۶:۹ هستند.

    مقایسه هواوی Mate 9 و Mate 9 Pro

    مقایسه هواوی Mate ۹ و Mate ۹ Pro در حافظه

    رم بزرگتر ۶ گیگابایتی هواوی میت ۹ پرو برای اجرای بازی ها بهتر است و همه اینها با توجه به رم ۴ گیگابایتی پایین هواوی میت ۹ است و هر دو دارای حافظه داخلی یکسان ۶۴ گیگابایتی هستند. هر دو دستگاه دارای اسلات کارت حافظه هستند. هر دو دوربین دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی + ۱۲ مگاپیکسلی یکسان دارند. هر دوی آنها از نظر وضوح دوربین جلو برابر هستند زیرا هر دو دارای دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی هستند. ضمن آنکه هر دو گوشی بر روی سیستم عامل اندروید نسخه ۷.۰ کار می کنند.

    برای محافظت از گوشی هوشمند خود و برخورداری از ظاهری زیباتر، می توانید در دسته بندی های متنوع روبان مارکت، به دنبال قاب گوشی طرح دلخواه خود باشید. ضمن آنکه با بارگذاری طرح و نقش سفارشی خود، می توانید به یک سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه و منحصر به فرد در روبان مارکت دست یابید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن