جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه گلکسی A02 و A02s

    بررسی و مقایسه گلکسی A02 و A02s

    گلکسی A۰۲ و A۰۲s در مجموعه سامسونگ با هم رقابت می‌کنند تا مشخص شود بهترین گوشی پایه این برند کدام است. در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s ، اگر به این دو گوشی هوشمند نگاه کنید، ممکن است نتوانید تشخیص دهید که چه تفاوتی دارند. آنها در ظاهر با یک بریدگی قطره ای و بدنه ای با ابعاد یکسان در ارتفاع، عرض و ضخامت عرضه می شوند. فقط وزن A۰۲s کمی سبکتر است.

    در عقب، تفاوت ها شروع می شود. مدل "s" دارای خطوط متقاطع در بلوک‌هایی با رنگ‌های مختلف است، در حالی که مدل دیگر، ظاهری محتاطانه‌تر و ساده‌تر دارد. از آنجایی که آنها دارای طراحی اولیه هستند، خواننده بیومتریک یا Wi-Fi را که از شبکه های ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می کند، در آنها پیدا نمی شود. سامسونگ همچنین در A۰۲، سازنده پورت USB-C را نیز برای استاندارد micro USB تغییر داده است که کمتر پیشرفته است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه گلکسی A02 و A02s

    صفحه نمایش A۰۲ و A۰۲s

    در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s ، هیچ تغییری در صفحه نمایش مشاهده نمی شود. در هر دو، یک صفحه نمایش LCD ساده ۶.۵ اینچی با وضوح تصویر HD+ دارند. ممکن است مشخصات یکسان باشد، اما عملکرد پنل ها کاملاً متفاوت است. روشنایی که قبلاً در A۰۲s متوسط ​​بود در A۰۲ حتی کمتر است که دید بیرون از خانه را به خطر می اندازد. این دو همچنین رنگ‌های سردتری را ارائه می‌کنند، بدون اینکه گزینه‌ای برای تغییر کالیبراسیون در تنظیمات وجود داشته باشد.

    کیفیت صدا

    در صدا، هیچ تفاوتی در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s نیست. سیستم تک است، بنابراین شما فقط یک بلندگو در پایین به عنوان خروجی خواهید داشت. بعلاوه، آنها فقط قدرت متوسطی دارند که با صدای بلندتر هیجان زده نمی شود. از نظر کیفیت، صدای این دو به خوبی به اوج رسیده است که تعادل صدا را کاملاً به خطر می اندازد. علاوه بر این، هیچ یک از آنها هدفون در جعبه ندارند تا به پورت P۲ موجود در دستگاه ها متصل شوند.

    سیستم کاربری

    یکی دیگر از جزئیات مهم در نسخه ساده‌تر رابط کاربری One UI موجود در این دستگاه‌ها است. به عبارت دیگر، در اینجا بدون توجه به اینکه مدل انتخابی بدون علامت در نام یا با آن باشد، ویژگی های موجود در گوشی های هوشمند گران قیمت این برند را نخواهید داشت.

    در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s  و در عملکرد، سامسونگ تصمیم گرفته است اسنپدراگون ۴۵۰ A۰۲s را با مدیاتک قدیمی جایگزین کند. طبق آنچه در تست های سرعت دیده شده است، تغییر پلت فرم منجر به بیش از دو برابر شدن زمان برای تکمیل مراحل شد. چیزی که قبلاً کمی بیش از سه دقیقه بود، اکنون به بیش از هفت رسیده است.

    مقایسه گلکسی A02 و A02s

    باتری در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s

    اگر تغییر در تراشه در عملکرد کمک نکرد، این سناریو در باتری نیز تکرار می شود. اگرچه هر دو ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند، اما زمان اجرا در گلکسی قدیمی‌تر طولانی‌تر بود، با تفاوت، عملاً پنج ساعت بیشتر است. حداقل سامسونگ شارژر را کمی بهبود بخشیده است، اما هنوز کافی نیست. این شرکت ارسال آداپتور ۵ واتی را برای A۰۲s متوقف کرد تا یک آداپتور ۷.۵ واتی را روی A۰۲ ارسال کند. این باعث شد تا ۵۰ دقیقه شارژ کامل کمتر شود.

    دوربین در گلکسی A۰۲ و A۰۲s

    از مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s  ، سامسونگ یک دوربین را برش داد و آن را از یک مجموعه سه گانه به یک دوربین دوگانه در جدیدترین تغییر داد. سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل باقی می ماند، اما تغییر سخت افزار از کوالکام به مدیاتک بر کیفیت تصویر تأثیر گذاشت. وضوح و بافت در محیط های با نور خوب در مدل ۲۰۲۱ به خطر افتاده است، چیزی که فقط در مکان های تاریک در مدل قدیمی است.

    لنز ماکرو این دو به دلیل محدودیت‌هایی که با وضوح پایین و عدم فوکوس خودکار دارند، تنها کارهای اولیه را انجام می‌دهند. گوشی ۲۰۲۰ همچنان دارای دوربین عمق است که در حالت پرتره عملکرد خوبی دارد و حتی HDR را غیرفعال می کند.

    برای ویدیوها تفاوت زیادی نیست. هر دو دستگاه به وضوح Full HD در ۳۰ فریم در ثانیه، با فوکوس چابک برای دسته محدود شده اند. آنها تثبیت کننده تصویر ندارند که باعث تاری زیادی در ضبط می شود. حداقل، ضبط صدای استریو کیفیت خوبی را ارائه می دهد. دوربین های جلو نیز تغییر چندانی نکرده اند و از همان مشکلات رنج می برند. آنها رنگ های اشباع شده دارند، فاقد محدوده دینامیکی هستند و پس زمینه را در طول روز از بین می برند. همچنین ضبط ها فقط با کیفیت Full HD هستند.

    در مقایسه گلکسی A۰۲ و A۰۲s  ،  گلکسی A۰۲s مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ تا زمان معرفی گلکسی A۰۲ بوده است. برخی از ویژگی ها بدون تغییر باقی مانده اند، اما در بیشتر موارد، این دو دستگاه با وجود نام های مشابه بسیار متفاوت هستند.

    شاید تنها بتوان گفت که وجه مشترک آنها صفحه نمایش ۶.۵ اینچی PLS IPS با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ و ویژگی های استاندارد اتصال مانند جک هدفون ۳.۵ میلی متری، Wi-Fi  و بلوتوث ۵.۰ است.

    مقایسه گلکسی A02 و A02s

    Galaxy A۰۲ در مقابل Galaxy A۰۲s

    گوشی مقرون به صرفه جدید سامسونگ به چیپست چهار هسته ای مدیاتک MT۶۷۳۹W، پردازنده گرافیکی PowerVR GE۸۱۰۰ و رم ۲/۳ گیگابایتی متکی است. این دستگاه دیگر از پردازنده Qualcomm Snapdragon ۴۵۰ SoC استفاده نمی کند، اما همچنان به ارائه ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه قابل ارتقا ادامه می دهد.

    شما می توانید به سادگی از میان این گوشی های جذاب سامسونگ، متناسب با نیازهای خود، بهترین گوشی همراه هوشمند خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که برای محافظت و زیباسازی بیشتر گوشی ارزشمند خود می توانید به سایت روبان مارکت مراجعه کرده و با کمک کارشناسان آن، سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

    همچنین می توانید طرح مورد نظر خود را برای روبان مارکت ارسال کنید تا با استفاده از دستگاه های پیشرفته چاپ و رنگ هایی با کیفیت بالا و دوام زیاد، طرح دلخواه شما روی قاب گوشی چاپ گردیده و تحویل شما گردد.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن