جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه Mate 10 و Mate 10 Pro

    هواوی گوشی های جدیدتر و جذاب خود را با نام های Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro ، به بازار عرضه کرده است. که در این جا برای کمک به شما در انتخاب گوشی هوشمند مناسب، مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro را آورده و مشخصات هر یک را بررسی کرده ایم.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه Mate 10 و Mate 10 Pro

    طراحی Huawei Mate ۱۰  و  Mate ۱۰ Pro

    Mate ۱۰ Pro دارای حسگر اثرانگشت در پشت، بدون کلید هوم در جلو است و Mate ۱۰ کلید هوم و حسگر اثر انگشت در جلو را به خود اختصاص داده است. هر دو  شیشه منحنی چند محوره در عقب، شیشه ۶H برای مقاومت در برابر خراش قوی را داشته و در رنگ های قهوه ای، طلایی ، مشکی و خاکستری عرضه می شوند.

    فقط Mate ۱۰ Pro مقاوم در برابر گرد و غبار و آب با رتبه بندی  IP۶۷است. این یک بازسازی کلی برای میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو بوده است. هر دو گوشی از شیشه مقاوم در پشت استفاده می‌کنند، حرکتی که تا حدودی آیفون ۸/۸ پلاس و آیفون ایکس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نظر عالی است، اما بسیار مستعد باقی گذاشتن اثر انگشت است.

    بررسی اولیه Huawei Mate ۱۰

    در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Proوقتی صحبت از انگشتان شد، باید روی کلید هوم جلوی Mate ۱۰ ضربه بزنید تا وارد شوید. از سوی دیگر، میت ۱۰ پرو با اسکنر اثرانگشت خود در پشت که فکر می کنیم مکان طبیعی تری برای آن باشد، دکمه های جلویی را حذف می کند.

    صفحه نمایش مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro

    هواوی میت ۱۰ در مقابل میت ۱۰ پرو در بخش صفحه نمایش نیز بررسی شده است. Mate ۱۰ Pro ۶ اینچی  با وضوح  ۱۰۸۰*۲۱۶۰ OLED است و Mate ۱۰ با ال سی دی ۵.۹ اینچی با وضوح ۲۵۶۰*۱۴۴۰ عرضه شده و هر دو محدوده دینامیکی بالا با قابلیت HDR۱۰ و نمایش کامل با حداقل حاشیه را دارند.

    با اسکنر اثر انگشت در اطراف و بدون دکمه در جلو، Mate ۱۰ Pro تماماً در مورد صفحه نمایش است. تقریباً هیچ حاشیه ای در بالا به پایین، از چپ به راست وجود ندارد. صفحه نمایش ۶ اینچی OLED جدید آن با نسبت ۱۸:۹ مطابق با جدیدترین های سامسونگ، گوگل، اپل و ال جی است که استفاده راحت با یک دست را ایجاد می کند.

    در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Proمیت ۱۰ دارای صفحه نمایش LCD ۱۶:۹ (در اندازه ۵.۹ اینچ) است، اما آنقدر بزرگ نیست که ناراحت کننده باشد و به روشی مشابه با میت ۹ عمل می کند اما گنجاندن کلید هوم جلو و قاب بالا و پایین به این معنی است که به طور کلی دستگاه بزرگتر است.

    هر دو گوشی از قبل تعداد پیکسل‌ها را افزایش می‌دهند. چیزی که انتظار آن می رفت، زیرا سری غیرپرو میت مدتی است که در Full HD گیر کرده‌اند. در رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (میت ۱۰) و ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ (میت ۱۰ پرو) ها به نظر می رسد که مدل غیر پرو پیکسل های بیشتری دارد که درست است. اما این به دلیل نسبت صفحه نمایش گسترده تر است. هر دو گوشی همچنین می‌توانند HDR۱۰ را برای محتوای دامنه دینامیکی بالا که از شرکت‌هایی مانند نتفلیکس تهیه شده است، ارائه دهند. هر دو ظاهراً دارای روشنایی ۷۳۰ نیت هستند.

    مقایسه Mate 10 و Mate 10 Pro

    سخت افزار و نرم افزار Huawei Mate ۱۰ vs Mate ۱۰ Pro

    هر دو دارای پردازنده (Kirin ۹۷۰ (۲.۴ گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی Mali G۷۲ هستند. این در حالی است که میت ۱۰ دارای ۴ گیگابایت رم بوده و میت ۱۰ پرو ۶ گیگابایت رم را دارد. همچنین میت ۱۰ مجهز به فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت، میکرو اس دی است و میت ۱۰ پرو با ۱۲۸ گیگابایت، بدون میکرو اس دی عرضه شده است.

    همچنین در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro ، میت ۱۰ دارای USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی متری  است و میت ۱۰ پرو، دارای   USB-C، بدون جک ۳.۵ میلی متری است. هر دوی این گوشی ها،  دو سیم کارت داشته و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند که بدون شارژ بی سیم عرضه شده اند.

    از نظر سخت‌افزاری، این دو گوشی در نهایت مشابه هستند، با یک تراشه Kirin ۹۷۰ در زیر کاپوت که در مجموع از هشت هسته تشکیل شده است که چهار هسته آن با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است. البته تفاوت در رم است میت ۱۰ دارای ۴ گیگابایت و میت ۱۰ پرو ۶ گیگابایت را به خود اختصاص داده است.

    باید گفت که تفاوت اصلی در جزئیات است. هر دو گوشی دارای دو سیم کارت هستند. هر دو اسلات دارای LTE و VOLTE هستند، اما فقط میت ۱۰ می تواند از یکی به عنوان اسلات microSD استفاده کند. چیزی که میت ۱۰ پرو ارائه نمی دهد. با این حال، در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro میت ۱۰ پرو فضای ذخیره سازی داخلی را دو برابر می کند و به ۱۲۸ گیگابایت می رساند.

    از نظر باتری، ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی زیر کاپوت دارد، هر مدلی که انتخاب کنید. فقط به این دلیل که Mate ۱۰ از نظر فیزیکی بزرگتر است به این معنی نیست که ظرفیت باتری بیشتری دارید. هر دو مدل دارای شارژ سریع Huawei SuperCharge از طریق USB-C هستند و هیچ یک از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کنند. و به طرز عجیبی، فقط میت ۱۰ دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون است و این جک در Pro وجود ندارد.

    مقایسه Mate 10 و Mate 10 Pro

    دوربین ها در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro

    این گوشی ها دارای دوربین دوگانه لایکا، دو لنز  x ۲۷mmf/۱.۶، ۱۲ مگاپیکسل رنگی، ۲۰ مگاپیکسل تک رنگ، رنگ از نظر نوری تثبیت شده و سیستم فوکوس هیبریدی ۴ در ۱ با لیزر، عمق، کنتراست و تشخیص فاز هستند. در مقایسه Mate ۱۰ و Mate ۱۰ Pro ، تنظیمات دوربین چه از میت ۱۰ چه میت ۱۰ پرو یکسان است. ما فکر می کنیم این حرکت خوبی است، زیرا تغییر بین P۱۰ و P۱۰ Plus گیج کننده و غیر ضروری به نظر می رسید.

    در نهایت، این یعنی دوربین دوگانه لایکا، با یک سنسور رنگی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تک رنگ ۲۰ مگاپیکسلی است و سنسور رنگی با یک لنز معادل f/۱.۶ ۲۷ میلی‌متری تثبیت ‌شده اپتیکال جفت می‌شود، در حالی که سنسور تک رنگ با همان لنز منهای هر گونه تثبیت اپتیکال هماهنگ می‌شود.  برای گوشی هوشمند خود از روبان مارکت ، قاب گوشی سفارشی را خرید کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن