جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه Note 10 و Note 10 Plus

    بررسی و مقایسه Note 10 و Note 10 Plus

    وقتی صحبت از گوشی‌های بزرگ به میان می‌آید، دو نسخه از فبلت پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی نوت ۱۰به ذهن خطور می کند. مدل استاندارد با سایز ۶.۳ اینچ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۸ اینچی غول‌پیکر وجود دارد. با این حال، تفاوت بین این دو گوشی بسیار فراتر از اندازه است. در اینجا مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus را خواهیم داشت.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه Note 10 و Note 10 Plus

    طراحی و اندازه

    نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس از نظر زیبایی شناسی بسیار شبیه هم هستند. هر دو در گوریلا گلس ۶ با فریم فلزی دارند. دارای دوربین‌های جلوی سوراخ‌دار Infinity-O که در مرکز نصب شده‌اند، در بالای صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه قرار دارند و برای اولین بار در تاریخ Note فاقد جک هدفون است.

    در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus باید گفت که تفاوت ها در مورد طراحی کمتر است و همه در مورد اندازه می باشد. صفحه نمایش ۶.۳ اینچی Note ۱۰ بسیار بزرگ است، اگرچه پنل ۶.۸ اینچی در Note ۱۰ Plus مورد توجه نیست. به همین دلیل، Note ۱۰ Plus نیز سنگین‌تر است و وزن آن بیشتر از نسخه معمولی است. با این حال، قلم S Pen صرف نظر از مدلی که می‌خرید، یکسان است.

    جدیدترین نوت‌های سامسونگ به تمام معنا با لبه‌های گرد هستند. هر کدام در طیف وسیعی از رنگ ها ارائه می شوند که شامل سیاه، سفید و آبی است. این گزینه رنگی دارای درخشندگی آینه ای است، اما طیف های رنگین کمان نور را منعکس می کند.

    نمایشگر در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus

    در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus علاوه بر اندازه های متضاد، نمایشگرهای هر دو مدل نوت ۱۰ نیز تفاوت های ظریفی دارند. در حالی که هر کدام از آنها از فناوری Dynamic AMOLED سامسونگ استفاده می‌کنند، پنل Note ۱۰ Plus دارای وضوح بالاتری است که نیم اینچ اضافی از املاک و مستغلات را در بر می‌گیرد.

    Note ۱۰ Plus ۶.۸ اینچی دارای پنل Quad-HD+ یا ۱۴۴۰p است در حالی که صفحه نمایش ۶.۳ اینچی Note ۱۰ از نوع ۱۰۸۰p و Full-HD+ است. اگر آن را از نظر تراکم تقسیم کنیم، صفحه نمایش داخل Note ۱۰ Plus دارای ۴۹۸ پیکسل برای هر اینچ مربع است، در حالی که اندازه صفحه نمایش Note ۱۰ به ۴۰۱ می رسد.

    این تفاوت نزدیک به ۱۰۰ پیکسل در هر اینچ است که به متن واضح تر تبدیل می شود و گرافیک Note ۱۰ Plus که تشخیص تک تک پیکسل ها با چشم غیرمسلح سخت تر است. فراتر از آن، هر دو دستگاه از رنگ HDR۱۰+ پشتیبانی می کنند، بنابراین نباید انتظار تصویر غنی تری را در Note ۱۰ Plus داشته باشید.

    مقایسه Note 10 و Note 10 Plus

    دوربین و فیلمNote ۱۰ و Note ۱۰ Plus

    در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus با برداشتن صفحه ای از سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ، نوت ۱۰ یک لنز دوربین دیگر را در پشت اضافه می کند که مجموعا ۳ لنز در مدل پایه ایجاد می کند. این دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض و تله فوتو، با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض است که میدان دید ۱۲۳ درجه را اضافه می‌کند که باید برای مناظر ایده‌آل باشد. در قسمت جلویی گوشی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی برای عکس های سلفی خواهید دید.

    همین آرایش دوربین در نوت ۱۰ پلاس نیز وجود دارد، اگرچه در آن مدل، سامسونگ لنز چهارمی را اضافه می کند. این یک حسگر کوچک زمان پرواز است که در زیر فلاش زندگی می کند و منحصراً برای اندازه گیری عمق و فاصله در فضای سه بعدی طراحی شده است.

    این لنز چهارم، که سامسونگ آن را DepthVision Camera خود نامیده است، به نوت ۱۰ پلاس کمک می‌کند تا درک بهتری از فضای فیزیکی در حالت‌های عکس‌برداری خاص داشته باشد. مثلاً هنگام گرفتن یک پرتره Live Focus با عمق میدان کم بسیار موثر است.

    در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus اگر مشخصات دوربین تا حد زیادی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که سامسونگ عکاسی ثابت در سری نوت ۱۰ را فراتر از آنچه سری گلکسی اس ۱۰ در بهار گذشته ارائه کرده بود، افزایش نداده است. در عوض، بیشتر تلاش‌ها صرف افزودن حالت‌های ویدیویی جدید، مانند Live Focus برای ویدیو و AR Doodle شده است که به شما امکان می‌دهد در فید ویدیو از بالای افراد استفاده کنید.

    در حالی که اکثر مردم احتمالاً از ویدیوی Live Focus برای محو کردن پس‌زمینه استفاده می‌کنند، هر دو گوشی همچنین ویژگی رنگ نقطه‌ای را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد سوژه را برجسته نگه دارید و محیط اطراف خود را سیاه و سفید نشان دهید.

    مشخصات و عملکرددر مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus

    همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، اسنپدراگون ۸۵۵ همان سیلیکون پشت گلکسی اس ۱۰ و همچنین بسیاری از گوشی های اندرویدی پریمیوم دیگری است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده اند. در مقایسه Note ۱۰ و Note ۱۰ Plus  و در زمینه عملکرد، تنها تفاوت نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس مربوط به رم است. Note معمولی دارای ۸ گیگابایت است، در حالی که Note ۱۰ Plus از ۱۲ گیگابایت بهره می برد.

    همانطور که ممکن است تصور کنید، حافظه اضافی کمی عملکرد نوت ۱۰ پلاس را افزایش می دهد. در Geekbench ۴ که عملکرد کلی را اندازه گیری می کند، امتیاز چند هسته ای ۱۱۲۱۰ را در Note ۱۰ Plus دریافت کردیم که تقریباً ۳۰۰ امتیاز بهتر از امتیاز ۱۰۹۰۶ Note ۱۰ بود. با توجه به فضای ذخیره سازی، هر دو دستگاه دارای استاندارد ۲۵۶ گیگابایتی هستند، اگرچه فقط نوت ۱۰ پلاس دارای اسلات microSD برای ارتقاء و همچنین پیکربندی ۵۱۲ گیگابایت است.

    مقایسه Note 10 و Note 10 Plus

    عمر باتری و شارژ

    با گلکسی نوت ۹ سال گذشته، سامسونگ بزرگترین باتری خود را در یک گوشی هوشمند در آن زمان معرفی کرد. یک بسته ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که در آزمایش ها ۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه طول عمر داشت. نوت ۱۰ این ظرفیت را با ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش می دهد، در حالی که نوت ۱۰ پلاس آن را با یک واحد جدید ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهبود می بخشد.

    هر دو مدل نوت ۱۰ دارای شارژ سریع ۲۵ واتی هستند که نسبت به گوشی های قبلی سامسونگ پیشرفت چشمگیری داشته است. یک گزینه ۴۵ واتی نیز وجود دارد که برای رساندن یک روز آب به گوشی در ۳۰ دقیقه طراحی شده است، اگرچه باید آن شارژر سریعتر را جداگانه خریداری کنید. هر دو گوشی همچنین از شارژ بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد از آنها به عنوان پد القایی موقت برای شارژ دستگاه های دیگر استفاده کنید. برای سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه این گوشی های هوشمند، می توانید با روبان مارکت همراه شوید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن