جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه POCO M3 و POCO X3

    بررسی و مقایسه POCO M3 و POCO X3

    اگر به گوشی های ارزان قیمت اما قدرتمند اندرویدی علاقه دارید، POCO نامی است که ممکن است با آن آشنا باشید. POCO یکی از زیرمجموعه های شیائومی است و یکی از بزرگترین برندهای گوشی در جهان می باشد. با استفاده از POCO، شیائومی در تلاش برای ارائه گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت‌تر، است تا بتواند سهم بیشتری از بازار جهانی را کسب کند.

    دو مورد از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی آن POCO M۳ و POCO X۳ هستند. اما کدام بهترین است؟ POCO M۳ یا POCO X۳ ؟ در این جا به مقایسه POCO M۳ و POCO X۳ خواهیم پرداخت.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه POCO M3 و POCO X3

    POCO M3 در مقابل POCO X3

    POCO M۳ با ابعاد  ۱۶۲.۳ x ۷۷.۳ x ۹.۶ میلی‌متر و POCO X۳ با ابعاد  ۱۶۵.۳ x ۷۶.۸ x ۹.۴ میلی‌متر همراه است و همانطور که به نظر می رسد، X۳ بزرگتر از این دو گوشی است. اما POCO X۳ هنوز هم یک گوشی بزرگ است و ابعادی مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس اپل دارد. POCO X۳، به لطف نمایشگر بزرگترش، هم طولانی تر و هم سنگین تر از POCO M۳ است که از صفحه نمایش بسیار کوچکتری استفاده می کند.

    فناوری صفحه نمایش

    POCO M۳  ۶.۵۳ اینچی IPS LCD ۱۰۸۰p است و POCO X۳  ۶.۷ اینچی IPS LCD ۱۰۸۰p + ۱۲۰Hz، HDR۱۰ می باشد که  در مقایسه POCO M۳ و  POCO X۳ باید اشاره کرد که POCO M۳ دارای پنل ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰p است. هیچ پشتیبانی از نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز یا مواردی مانند HDR۱۰ وجود ندارد. در عوض، شما فقط پنل اصلی را دریافت می کنید که با پوشش Gorilla Glass ۳ برای محافظت بیشتر تکمیل می شود.

    POCO X۳ در بخش صفحه نمایش بسیار چشمگیرتر است. از فناوری پنل IPS LCD مشابه POCO M۳ استفاده می‌کند، اما در اینجا شما از نرخ‌های تازه‌سازی HDR۱۰ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنید. اگر به دنبال بهترین نمایشگر موجود در محتوای این دو گوشی هستید، POCO X۳ برنده واضح آن است.

    پردازنده درمقایسه POCO M۳ و POCO X۳

    POCO M۳دارای پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ ، و POCO X۳پردازنده اسنپدراگون ۷۳۲G را دارد. هر دو گوشی از پلتفرم اسنپدراگون کوالکام استفاده می کنند. با این حال، یک بار دیگر، POCO X۳ است که دارای سیلیکون برتر است. این دستگاه بر روی اسنپدراگون ۷۳۰G اجرا می‌شود که همان CPU موجود در گوگل پیکسل ۴a و پیکسل ۵ است.

    POCO M۳ از اسنپدراگون ۶۶۲ استفاده می کند، تراشه ای میان رده از کوالکام که اگرچه به خوبی ۷۳۰G نیست، اما در این قیمت و در مقایسه POCO M۳ و  POCO X۳ کاملاً قابل قبول است. ۶۶۲ اکثر وظایف را به راحتی انجام می دهد که مواردی مانند اجرای برنامه ها و مرور وب را شامل می شود.

    برای اکثر کاربران، CPU M۳ خوب است. اما اگر می‌خواهید کارهای کمی پیشرفته‌تر مانند ویرایش ویدیو و تصویر در تلفن خود انجام دهید، CPU آن بسیار بهتر است.

    مقایسه POCO M3 و POCO X3

    سیستم عامل (نسخه اندروید)

    هر دو POCO M۳ و POCO X۳ نرم‌افزار یکسانی (اندروید ۱۰) و همان پوسته MIUI ۱۲ را در بالای آن اجرا می‌کنند. شیائومی در ۱۲ ماه گذشته تغییرات مناسبی در آن ایجاد کرده است، بنابراین برای اکثر کاربران به اندازه کافی در هنگام استفاده لذت بخش خواهد بود.

    عمر باتری در مقایسه POCO M۳ و  POCO X۳

    POCO M۳  ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت به علاوه شارژ سریع ۱۸ واتی دارد و POCO X۳  ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ واتی دارد که در مقایسه POCO M۳ و  POCO X۳ ، وقتی صحبت از عملکرد باتری به میان می آید، POCO M۳ جلوتر است. این دستگاه از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند و فناوری صفحه نمایش کمتری برای دریافت انرژی از سلول دارد. این به معنای عمر و عملکرد باتری EPIC است. با استفاده معمولی تا کم، احتمالاً با یک بار شارژ می توانید سه روز استفاده کنید.

    POCO X۳ در این زمینه نیز بی‌تفاوت نیست. این یک باتری قابل توجه ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی و توانایی شارژ سریعتر نیز دارد. شارژ سریع ۳۳ واتی را انجام می دهد، در حالی که POCO M۳ فقط می تواند ۱۸ وات شارژ کند. در هر صورت، عمر باتری در هر دو گوشی مشکلی نخواهد داشت.

    فناوری دوربین

    باز هم، POCO X۳ گران‌تر در بخش دوربین جلوتر است. در اینجا، یک ماژول دوربین چهار لنز برای بازی دارید، در حالی که M۳ فقط یک دوربین با لنز سه گانه در پشت خود دارد. هیچ کدام از این دو گوشی با لنزهای ماکرو و عمق عملکرد خوبی ندارند، اما با این قیمت قابل انتظار است. شما یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در X۳ دریافت می‌کنید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.

    دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی M۳ نیز بی‌حرکت نیست و در انواع شرایط نوری عکس‌هایی با ظاهری عالی ایجاد می‌کند. ماژول دوربین X۳ روی کاغذ پیشرفته‌تر است، اما در عمل هر دو گوشی تقریباً یکسان هستند. شما به ندرت عملکرد دوربین عالی را از تلفن های اندرویدی ارزان دریافت می کنید و POCO M۳ و POCO X۳ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما در مقایسه POCO M۳ و  POCO X۳، هر دوی آنها سنسورهای بسیار خوبی دارند.

    مقایسه POCO M3 و POCO X3

    POCO M۳ در مقابل POCO X۳ کدام بهترین است؟

    POCO X۳، بر اساس آزمایش ها و نتایج بررسی فوق، به وضوح گوشی بهتری است. این گوشی دارای مشخصات داخلی بهتر، پردازنده سریعتر و دوربین پیشرفته تر و شارژ سریع ۳۳ واتی است که برای گوشی هایی به این ارزانی عالی است. اگرچه POCO M۳ ارزش زیادی دارد و اگر تفاوت قیمت بیشتر بود، می‌توان M۳ را به X۳ ترجیح داد. بنابراین، با کمی هزینه بیشتر ، به CPU سریعتر، دوربین بهتر، صفحه نمایش پیشرفته تر و رم بیشتر دسترسی خواهید داشت.

    برای تهیه این گوشی های ارزشمند، می توانید به صورت آنلاین از سایت های داخلی و خارجی اقدام کنید. اما برای محافظت از آنها، می توانید سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه را در روبان مارکت ، تهیه نمایید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن