جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی و مقایسه S21 Plus و S21 Ultra

    بررسی و مقایسه S21 Plus و S21 Ultra

    اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های بزرگ هستید، سامسونگ می تواند برند مورد نظر شما باشد. همه مدل‌های جدید سامسونگ گلکسی S۲۱ دارای صفحه ‌نمایش ‌هایی با اندازه حداقل ۶.۲ اینچ هستند و گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا بالاتر از سایر گزینه‌ها قرار دارند که درمقایسه  S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra به آن می پردازیم.

    گلکسی اس ۲۱ پلاس یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​ارائه می دهد که مطمئناً برای افرادی که می خواهند صفحه نمایش بزرگی داشته باشند، جذاب خواهد بود. اما گلکسی اس ۲۱ اولترا حتی بزرگتر به نظر می رسد، یک پنل ۶.۸ اینچی که نرخ تازه سازی آن را نیز بسته به فعالیت صفحه نمایش شما تنظیم می کند.

    برای پی بردن به برتری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ پلاس در مقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا، قابلیت های هر دو گوشی را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام مجموعه جذاب ترین ویژگی ها را ارائه می دهد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه S21 Plus و S21 Ultra

    طراحی Galaxy S۲۱ Plus در مقابل Galaxy S۲۱ Ultra

    برخلاف گلکسی اس ۲۱ و پشت پلاستیکی آن، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای یک پشت شیشه ای با شیشه گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ هستند. درمقایسه  S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra باید گفت که نتیجه احساس برتری بیشتر برای هر دو گوشی بزرگتر است.

    البته گزینه های رنگ متفاوت است. اپراتورها فقط Galaxy S۲۱ Ultra را در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای ارائه می‌کنند، اما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های آبی سرمه‌ای، تیتانیوم یا قهوه‌ای بیابید. S۲۱ Plus دارای گزینه‌های مشکی، نقره‌ای و بنفش است و قرمز و گلد به صورت انحصاری در سامسونگ موجود است.

    هر دو گوشی S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra از طراحی جدید سامسونگ با برش کانتور استفاده می کنند که در آن آرایه دوربین عقب با نوار اطراف بیرونی تلفن ترکیب می شود. Ultra همه چیز را با ارائه یک صفحه نمایش منحنی مخلوط می کند که شما یا به عنوان یک تفاوت طراحی زیبا از آن یاد خواهید کرد. مانند گلکسی S۲۱، S۲۱ Plus دارای صفحه نمایش با لبه های صاف است.

    همانطور که ممکن است تصور کنید، Galaxy S۲۱ Ultra کمی بلندتر از S۲۱ Plus است تا صفحه نمایش بزرگتر ۶.۸ اینچی خود را در خود جای دهد، اگرچه S۲۱ Plus یک صدم اینچ عریض تر است. با Galaxy S۲۱ Ultra یک تلفن سنگین‌تر خواهید داشت.

    نمایشگر  در مقایسه  S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra

    در مقایسه S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra  ، باید اشاره کنیم که کارت تلفن سری گلکسی اس ۲۱ نرخ تازه سازی تطبیقی ​​روی نمایشگر گوشی ها بوده است. وقتی در حال انجام کاری هستید که از نرخ تازه‌سازی سریع بهره می‌برد، مدل‌های S۲۱ تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابند تا بتوانید از اسکرول نرم‌تر و بازی‌های همه‌جانبه‌تر لذت ببرید. کاری را انجام دهید که صفحه نمایش ثابت تر است و نمایشگر برای صرفه جویی در مصرف باتری، نرخ تازه سازی را کاهش می دهد.

    اینکه نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش چقدر می‌تواند کاهش یابد، یک عامل تمایز بزرگ بین گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا است که قطعاً بزرگ‌تر از تفاوت ۰.۱ اینچی در اندازه صفحه‌نمایش است. در مقایسه S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra  سرعت صفحه نمایش در S۲۱ Ultra تا ۱۰ هرتز کاهش می یابد، در حالی که S۲۱ Plus تنها می تواند تا ۴۸ هرتز کند شود. ضمن آنکه وضوح S۲۱ Ultra نیز واضح تر است.

    در حالی که گلکسی اس ۲۱ اولترا نمایشگر روشن‌تری را در دو گوشی ارائه می‌کند. برای دیدن هر یک از دو صفحه در زیر نور شدید خورشید نیازی به چشم دوختن ندارید. کمی بیشتر از طیف رنگی DCI-P۳ را در صفحه نمایش S۲۱ Ultra مشاهده خواهید کرد، زیرا ۸۱.۴ درصد نسبت به S۲۱ Plus ۷۳.۵ درصد تولید شده است.

    مقایسه S21 Plus و S21 Ultra

    دوربین S۲۱ Plus در مقابل S۲۱ Ultra

    به نظر می رسد Galaxy S۲۱ Ultra انتخابی برای عکاسان جدی موبایل باشد. در حالی که هر گوشی یک لنز با زاویه دید عریض با کمک یک عکاسی با زاویه فوق عریض و یک دوربین تله فوتو ارائه می دهد، S۲۱ Ultra به سادگی یک سنسور اصلی بزرگتر ارائه می دهد و یک لنز تله فوتو دوم اضافه می کند. همچنین از زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری بیشتر پشتیبانی می کند.

    در مقایسه S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra  لازم است اشاره کنیم که به طور خاص، یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با Galaxy S۲۱ Ultra به همراه یک حسگر فوکوس خودکار لیزری برای کمک به فوکوس سریع دوربین دریافت خواهید کرد. علاوه بر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، شما یک جفت لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی خواهید داشت که یکی از زوم اپتیکال ۳ برابری پشتیبانی می کند و دیگری که می تواند ۱۰ برابر زوم کند.

    لنز تله فوتو تنها در Galaxy S۲۱ Plus یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که از زوم ۳ برابری پشتیبانی می کند. زوم دیجیتال ۳۰ برابر است. اما مانند S۲۱ Ultra، قابلیت Zoom Lock با فوکوس روی سوژه به ثابت شدن عکس کمک می کند. از دیگر دوربین‌های گلکسی اس ۲۱ پلاس می‌توان به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

    گلکسی اس ۲۱ اولترا یکی از بهترین گوشی‌های دوربین مداربسته در آزمایش‌های ما بود و همگام با آیفون ۱۲ پرو مکس بود. عکس های تولید شده توسط گلکسی اس ۲۱ پلاس کاملاً مطابق با آن استاندارد نیستند، اما هنوز هم دوربین بسیار خوبی است.

    مقایسه S21 Plus و S21 Ultra

    عملکردها در مقایسه S۲۱ Plus و S۲۱ Ultra

    Galaxy S۲۱ Plus و Galaxy S۲۱ Ultra باید عملکرد مشابهی ارائه دهند. هر دو بر روی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، بهترین سیلیکون موجود برای گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر، اجرا می‌شوند. در تست بنچمارک گلکسی S۲۱ ، تا حد زیادی ثابت شد که درست است، اگرچه S۲۱ Ultra به لطف رم ۱۲ گیگابایتی که در مدل پایه ارائه می‌شود، فضای کمی دارد. اگر نسخه ۵۱۲ گیگابایتی گوشی را انتخاب کنید، ۱۶ گیگابایت حافظه خواهید داشت. گلکسی اس ۲۱ با ۸ گیگابایت رم کار می کند.

    گلکسی اس ۲۱ اولترا با اجرای Geekbench ۵ امتیازات بهتری را کسب کرد و در تست تک هسته ای ۱۱۲۳ و چند هسته ای ۳۴۴۰ را ثبت کرد. این در مقایسه با نمرات ۱۱۱۶ و ۳۳۰۰ است. S۲۱ Plus در واقع بهترین زمان را در ۱ دقیقه نسبت به نتیجه ۱ دقیقه و ۲ ثانیه S۲۱ Ultra ثبت کرده است. در اصل، هر دو گوشی عملکرد یکسانی دارند، اگرچه حافظه اضافی باید به S۲۱ Ultra کمک کند تا کارهایی مانند چندوظیفگی و تعویض برنامه را بهتر انجام دهد.

    یکی دیگر از مواردی که در این دو گوشی یکسان است، اتصال ۵G است. هر دو گلکسی اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا از باندهای ۵G یکسانی پشتیبانی می‌کنند و روی همه شبکه‌های ۵G کار می‌کنند، از جمله پیشنهاد فوق ‌باند پرسرعت Verizon. S۲۱ Ultra تنها گوشی جدید سامسونگ است که از Wi-Fi ۶E پشتیبانی می کند، یک استاندارد بی سیم به روز شده که نوید سرعت بیشتر و پهنای باند بیشتر را می دهد، مشروط بر اینکه یک روتر سازگار داشته باشید. می توانید برای گوشی هوشمند خود از روبان مارکت ، قاب گوشی سفارشی را خرید کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن