جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی گوشی هوشمند هواوی Huawei P20 Lite

    گوشی هوشمند Huawei P20 Lite علیرغم برچسب قیمت پایین، صفحه نمایش لبه به لبه و برتری برجسته مدل های بزرگ سری خود را حفظ می کند. به این موارد یک دوربین دو لنز، یک اسکنر اثر انگشت سریع و اندروید 8.0 اضافه کنید. بدین ترتیب خواهید دید که این گوشی هوآوی شباهت زیادی به یک رقیب متوسط نسل جدید دارد. اگرچه این تلاش چشمگیر برای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان است. این گوشی با سرعت بالای تشخیص چهره و ظاهری شیک طراحی و عرضه شده است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    دقیقاً مانند سایر گوشی های هوشمند، هواوی به فلسفه طراحی تمام صفحه روی آورده است. P20 Lite دارای حاشیه های جانبی کم و یک بریدگی برش خورده در بالای صفحه نمایش است که حاوی دوربین جلو است. Huawei P20 Lite می تواند از سنسورهای دوربین ذخیره شده در آن شکاف برای خواندن چهره و باز کردن قفل تلفن شما استفاده کند. در حالی که به نظر می رسد Face Unlock سریع و دقیق کار می کند، اما به نظر نمی رسد به اندازه راه حل اپل پیشرفته یا مطمئن باشد.

    گوشی هوشمند هواوی Huawei P20 Lite

    طراحی مناسب P20 Lite

    این گوشی با ساخت فلزی و شیشه ای همراه است و همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، هواوی رویکرد تازه ای در طراحی با خانواده P20 در پیش گرفته است. Huawei P20 Lite دقیقاً مانند مدل های سری خود،  کاملاً با آیفون X سازگار است. از شکل کاملاً مشابهی برخوردار است و البته آن شکاف آشنا در لبه بالایی صفحه نمایش گسترده وجود دارد. همچنین P20 Lite با وزن نسبتاً کم 145 گرم است که با ابعاد 148.6 * 71.2 * 7.4 میلی متر تنظیم شده است.

    صفحه نمایشگر هوآوی P20 لایت

    این گوشی هوشمند هوآوی دارای نمایشگر 5.84 اینچی لبه به لبه با وضوح 2280 * 1080 است. Huawei P20 Lite علی رغم اندازه کوچک، به لطف روش لبه به لبه، قادر است در صفحه نمایش 5.84 اینچی دیده شود. این خود را در نسبت ابعاد 19: 9 تا حدودی غیرمعمول نشان می دهد.

    اگرچه باعث ایجاد یک بوم چشمگیر در هنگام ورق زدن در صفحه اصلی و برنامه های بومی می شود، اما به نظر می رسد کاربرد عملی چندانی ندارد. بسیاری از برنامه ها برای این نوع نمایشگرها بدون چشم انداز باقی مانده اند، به طور قابل ملاحظه ای آندروید در استفاده از نمایشگرهای ناچیز نسبت به iOS کندتر است.

    همچنین تماشای YouTube به طور پیش فرض یک تصویر مستطیلی منظم با حاشیه های سیاه ضخیم در هر دو طرف به شما ارائه می دهد. بازی ها نیز همیشه برای این نوع نمایش ها کاملاً بهینه نشده اند. البته هنوز هم ، نمایشگر خود توانایی و جذابیت دارد. این یک LTPS TFT است، به این معنی که حتی اگر فاقد کنتراست و پانچ AMOLED باشد، تیز و دقیق است.

    گوشی هوشمند هواوی Huawei P20 Lite

    عمر باتری Huawei P20 Lite

    در این گوشی ، باتری 3000 میلی آمپر ساعت به راحتی در روز تمام می شود. همچنین شارژ سریع می تواند در مدت 30 دقیقه 40٪ انرژی گوشی شما را بدست آورد. Huawei P20 Lite با یک باتری 3000 میلی آمپری همراه است که برای یک تلفن از این مشخصات تقریباً طبیعی است. این به این معنی است که کاربران سبک می توانند روز دوم استفاده را به طرز شگفت انگیزی بدست آورند، در حالی که کاربران متوسط ​​به دلیل کمبود شارژ لازم است که در پایان روز، برای شارژ آن اقدام کنند.

    دوربین P20 Lite

    دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه 2 مگاپیکسلی، حالت دیافراگم گسترده را برای تنظیم بوکه امکان پذیر می کند و لنز AR به شما امکان می دهد از جلوه های صورت استفاده کنید. با Huawei P20 Lite حالت دوربین AI با عنوان اصلی را ندارید، بنابراین فقط باید تنظیمات بهینه را برای عکسبرداری تعیین کنید.

    در حقیقت، مورد دوم یکی از ویژگی های کاملاً جذاب مدل های پرچمدار بود،  که این بسیار واضح تر با کاهش اجتناب ناپذیر تکنولوژی دوربین اصلی است. هواوی P20 Lite را مانند P20 به تنظیم دوربین دوگانه مجهز کرده است. مانند گذشته، لنزهای ثانویه 2 مگاپیکسلی کاملاً برای کمک به لنزهای اصلی 16 مگاپیکسلی با عمق اضاف ، عمدتا برای حالت دیافراگم گسترده ایجاد می شوند.

    همچنین، حالت دیافراگم عریض به شما امکان می دهد سطح افکت بوکه را پس از عکس گرفتن، بین f / 0.95 و f / 16 تنظیم کنید. با این کار می توانید جلوه های تاری خوبی را بدست آورید، اما از نظر عملی شما احتمالاً نمی خواهید با بسیاری از عکس های خود انتهای پایین طیف را انتخاب کنید. زیرا خیلی تهاجمی و مصنوعی به نظر می رسد.

    خرید قاب گوشی Huawei P20 Lite

    رابط و قابلیت اطمینان

    Huawei P20 Lite با اندروید 8.0 کار می کند که آخرین نسخه سیستم عامل Google نیست، اما آخرین نسخه اصلی است. البته نسخه دقیق اندروید به لطف EMUI در تلفن های هواوی اهمیت کمتری دارد. این نامی است که هوآوی به پوسته UI سفارشی خود می دهد که در بالای اندروید قرار دارد.

    انصافاً ، EMUI 8.0 بدترین پوسته اندروید در تجارت نیست. این کاملاً روان و فاقد مکث است، رمزگشایی آن آسان بوده و منوها و صفحه اعلان کشویی آن از اصول تعیین شده توسط Google فاصله زیادی ندارند. این گوشی دارای 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی و microSD تا 256 گیگابایت می باشد.

    می توان گفت که گوشی Huawei P20 Lite کاملاً مناسب کار می کند و چیپست Kirin 659 که Huawei با آن در اینجا استفاده کرده است یک تراشه کاملاً متوسط ​​است. در واقع، این همان چیپست است که از Honor 9 Lite و Honor 7X بهره می برد که هر دو به طور قابل توجهی ارزان تر هستند.

    این کاملاً قادر به اجرای روان Android 8.0 است. به خصوص با 4 گیگابایت RAM و البته هنگام استفاده از اسکنر اثر انگشت یا راه اندازی دوربین متوجه لکنت چشمگیر نخواهید شد.

    لازم به ذکر است که می توانید پس از تهیه گوشی مورد نظر خود، از روبان مارکت برای آن قاب گوشی با طرح دلخواه خود را خرید نمایید. برای این کار لازم است با کارشناسان روبان مارکت در ارتباط باشید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن