جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی گوشی هوشمند 2016 Samsung Galaxy A5

    سامسونگ گوشی های هوشمند سری A خود را در اواخر سال 2014 معرفی کرد. نکته قابل توجه در گوشی های هوشمند مشخصات باریک و لبه های فلزی آنها بود. آنها در آن زمان ترکیبی از ویژگی ها، طراحی و سخت افزار خوب را ارائه داده اند که به آنها امکان می دهد در رده قیمتی میان رده به موفقیت مناسبی برسند. سامسونگ با اضافه کردن تغییرات مورد نیاز و بر اساس تقاضای فعلی بازار ، سری جدید  Samsung Galaxy A5را عرضه کرد.

    نسل جدید گوشی های سری A از سامسونگ، ارتقا قابل توجهی در طراحی، نمایشگر، چیپست، دوربین ها و همچنین ویژگی هایی مانند شارژ سریع و Samsung Pay را بهمراه دارد. با این حال، در این بازه زمانی بازار گوشی های هوشمند نیز کاملاً پیشرفت کرده است. در حال حاضر، در همان حوزه قیمت، تلفن های هوشمند خوبی وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند از آن استفاده کنند. اما باید گفت که Galaxy A5 می تواند رقابت خوبی داشته باشد.

    گوشی هوشمند Samsung Galaxy A5

    طراحی  Galaxy A5

    سامسونگ در مورد چگونگی ساخت Galaxy A5 از فلز و شیشه کاملاً بحث کرده است. این تلفن هوشمند دارای قاب فلزی و Gorilla Glass 4 در جلو و عقب است که ساختاری محکم به آن بخشیده و همچنین وزن قابل توجهی به آن اضافه می کند. Samsung Galaxy A5شباهت زیادی به گلکسی S6 دارد، اما گوشه های آن زاویه دار، ضخیم و سنگین تر از آن است.

    قسمت جلوی آن دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی، است که حسگر اثر انگشت و دو لمس خازنی را در دو طرف آن ایجاد می کند. این تلفن هوشمند،  درگاه microUSB 2.0 ، بلندگو و میکروفون را در لبه پایین جای داده است. قسمت فوقانی دارای اسلات کارت microSD و میکروفون است که با میکروفون پایین برای حذف نویز و ضبط صدای استریو همگام است. دکمه روشن، خاموش در سمت راست و دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ به صورت ارگونومیک قرار گرفته اند که از فلز ساخته شده و پاسخ لمسی را ارائه می دهند.

    به طور کلی، ظاهر احساس Galaxy A5 ظاهر خوبی دارد و برای کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند آندروید شیک بوده گوشی ساخته شده برای کار با یک دست را می خواهند، خوشایند خواهد بود.

    پردازنده A5

    با توجه به مشخصات، این قدرتمندترین تلفن هوشمند در گروه قیمتی خود است. Samsung Galaxy A5 با پشتیبانی از پردازنده مرکزی هشت هسته ای Exynos 7580 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پشتیبانی از 2 گیگابایت رم پشتیبانی می شود.

    صفحه نمایش

    در خصوص صفحه نمایش، پنل های AMOLED سامسونگ در عملکرد روزمره بسیار عالی عمل می کنند. Galaxy A5 همراه با صفحه نمایش 5.2 اینچی صفحه Super AMOLED با صفحه نمایش 1080p ارائه می شود که تراکم پیکسلی 424ppi را ارائه می دهد، در نتیجه رنگ های پر جنب و جوش و عمیق با کنتراست غنی ارائه می شود.

    تصاویر، فیلم ها، متن ها و برنامه ها به دلیل فناوری به کار رفته  در Samsung Galaxy A5 کاملا واضح به نظر می رسند. ممکن است بعضی ها آن را بیش از حد اشباع ببینند اما شما می توانید رنگ ها را در تنظیمات صفحه نمایش با توجه به ترجیح خود تنظیم کنید.

    صفحه نمایش آنقدر روشن است که می تواند محتوا را در زیر نور مستقیم آفتاب 479 نیت قابل مشاهده کند و تا سطح 2.1 نانومتر کم نور می شود تا هنگام خاموش شدن چراغ، مشاهده راحت باشد. علاوه بر این ، صفحه نمایش 5.2 اینچی توسط Gorilla Glass 4 2.5D محافظت می شود.

    بررسی گوشی هوشمند Samsung Galaxy A5

    عملکرد گوشی هوشمند Galaxy A5

    همانطور که در قسمت سخت افزاری بررسی اشاره کردیم ، Samsung Galaxy A5 به دلیل کندتر بودن چیپست و حافظه رم کمتر، ارزان ترین محصول در رده خود نیست. اما به نظر می رسد این تأثیر زیادی در استفاده واقعی از تلفن های هوشمند داشته باشد.

    هنگام کار چند وظیفه ای یا انجام بازی ها، این گوشی هوشمند با سهولت تمام این کارها را انجام می داد. با این وجود، در حالی که از دوربین برای فیلمبرداری و بازی کردن استفاده می کنید یا تلفن در حالت شارژ نگه داشته می شود، در مدت کوتاهی قسمت عقب گوشی هوشمند گرم می شود. چیزی که در گوشی های هوشمند قبلی سامسونگ با بدنه فلزی مشاهده شده است.

    عملکرد نرم افزار Samsung Galaxy A5

    این تلفن هوشمند با Android 5.1 Lollipop کار می کند و لایه ای از TouchWiz سامسونگ بر روی آن قرار دارد. همه چیز روان کار می کرد. ممکن است هنگام بارگیری برنامه های اختصاصی سامسونگ، با تاخیر مواجه شوید. اما حسگر اثر انگشت، که ورودی و باز کردن قفل گوشی را برای شما انجام می دهد، به خوبی کار می کند.

    دوربین  A5

    دوربین Samsung Galaxy A5 دارای سنسور عقب 13 مگاپیکسل دارای دیافراگم f / 1.9 با میدان دید 28 میلی متر است و دارای قابلیت نوری تصویر (OIS) است. دوربین جلو دارای یک سنسور 5MP با دیافراگم f / 1.9 است. یک حالت Pro وجود دارد که تعادل رنگ سفید، ISO و جبران نوردهی را ارائه می دهد.

    با دو بار فشار دادن کلید اصلی، دوربین راه اندازی می شود که با کلیک کردن روی تصاویر در نور کافی، عملکرد بسیار خوبی انجام می شود. این تصاویر در صفحه Super AMOLED جزئیات، غنی و واضح به نظر می رسند. حالت HDR کاملاً موثر است. می تواند عکس هایی با جزئیات غنی و کنتراست های خوب ارائه دهد، اگرچه نویز نیز مشهود است. در هنگام عکسبرداری ماکرو، به محض قفل کردن سوژه، نتایج حیرت انگیز است. به طور کلی، دوربین در Galaxy A5 عملکرد خوبی دارد.

    بررسی گوشی هوشمند Samsung Galaxy A5

    باتری

    این تلفن دارای یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی است که شارژ کافی را ارائه می دهد تا بتوانید یک روز کامل دوام بیاورید. علاوه بر این، تلفن همراه دارای یک شارژر سریع است که می تواند برای استفاده تلفن در مدت زمان کوتاه مفید باشد.

    Samsung Galaxy A5 حس زیبایی و کارپسندی را ارائه می کند. این تلفن هوشمند به طور موثر نیاز مشتری به یک دوربین خوب، عملکرد باتری مناسب، نمایشگر و طراحی برتر را برطرف می کند. همچنین با سنسور اثر انگشت و فناوری به کار رفته در آن، این محصول به یک گوشی هوشمند کاربردی تبدیل می شود.

    برای آن که بتوانید قاب گوشی مناسبی را برای گوشی هوشمند سامسونگ خود خرید کنید، لازم است که از دسته بندی های مختلف روبان مارکت، طرح مورد نظر خود را تهیه کرده و خرید نمایید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن