جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی گوشی هوشمند Huawei P30 Pro

    گوشی هوشمند P30 Pro Huawei توانسته است استاندارد جدیدی را برای هواوی تعیین کند. در این گوشی، چهار دوربین عقب آن کاملاً حیرت انگیز بوده و طراحی چشم نواز و قدرت زیادی دارد. این یک گوشی هوشمند بسیار خارق العاده است.

    طراحی گوشی Huawei P30 Pro

    در این گوشی از یک طراحی ممتاز با حاشیه های فوق العاده باریک استفاده شده است که به عنوان جایگزین گوشی هوشمند P20 Pro توسعه و اصلاح شده است. هواوی حاشیه های بالا و پایین صفحه را به حداقل رسانده و اندازه بریدگی بالای نمایشگر را به اندازه مورد نیاز برای قرار دادن دوربین جلو کاهش داده است، در حالی که در پایین اسکنر اثر انگشت در صفحه تعبیه شده است و اجازه می دهد تا صفحه نمایش بیشتر به سمت پایه گوشی گسترش یابد.

    تنظیم اثرانگشت روی اسکنر کمی وقت گیر است، برای هر رقمی که ثبت می کنید تعدادی اسکن لازم است. ما برای سهولت استفاده هر دو انگشت شست را توصیه می کنیم. هنگامی که راه اندازی می شود، اسکنر از سرعت و دقت زیادی برخوردار است. البته ویژگی های زیادی در آن وجود ندارد، اما به نظر می رسید که اسکنر P30 Pro سریع تر از گلکسی S10 Plus است.

    بررسی گوشی هوشمند Huawei P30 Pro

    صفحه نمایش گوشی

    صفحه نمایش و شیشه محافظ Gorilla Glass که روی آن را می پوشاند، اکنون خمیده است و باعث می شود نمای نازک تری ایجاد شود و ظاهری کاملاً شبیه به گلکسی S10 Plus سامسونگ داشته باشد. همچنین ابعاد Huawei P30 Pro 73.4*158 *8.4 میلی متر است و ضخیم تر از گلکسی S10 Plus و آیفون XS Max می باشد اما به لطف لبه های خمیده صفحه و شیشه خمیده عقب، باریک تر از حد انتظار است.

    هرچند هنوز یک دستگاه بزرگ و بلند است و دارای وزن 192 گرم است و کسانی که دست کوچکتر دارند برای استفاده از P30 Pro کمی مساله خواهند داشت. حتی برای کسانی که دست بزرگتری دارند، کار با آنها کمی مشکل است زیرا پوشش تمام شیشه ای مانع از گرفتن راحت آن می شود.

    Huawei P30 Pro دارای یک صفحه نمایش OLED با اندازه 6.47 اینچ با رزولوشن 1080 * 2340 و تراکم پیکسلی 398ppi است. این تصویر و متن روشن، واضح و رنگارنگ را تولید می کند که تجربه لذت بخشی از دیدن را ایجاد می کند، اگرچه بهترین نمایشگر در بازار نیست.

    بسیاری از رقبای برتر آن از نمایشگرهایی با وضوح بالاتر برخوردارند، سامسونگ، HTC و LG همگی گوشی های سطح بالای خود را به پنل های QHD مجهز می کنند، در حالی که سونی اکسپریا با یک نمایشگر 4K یک گام فراتر می رود.حتی آیفون XS Max از صفحه نمایش با وضوح بالاتر نسبت به P30 Pro برخوردار است.

    البته لازم به ذکر است که هنگام مشاهده محتوای با وضوح بالاتر، صفحه نمایش تلفن هایی مانند Galaxy S10 و S10 Plus جدید به صورت پیش فرض روی Full HD + تنظیم شده است، بنابراین در بیشتر مواردP30 Pro Huawei در نقطه ضعف نیست.

    درگاه گوشی Huawei P30 Pro

    در پایه P30 Pro یک درگاه مرکزی USB-C ، یک بلندگو در یک طرف و محل سیم کارت در طرف دیگر قرار دارد. محل سیم کارت می تواند دو کارت nanoSIM را در خود جای دهد که قابلیت های دو سیم کارته را فراهم می کند، اما می توانید به جای آن از اسلات دوم برای گسترش فضای ذخیره سازی در گوشی استفاده کنید.

    Huawei P30 Pro کارت های nanoSD را می گیرد. این یک فرمت حافظه قابل ارتقا است که توسط Huawei ایجاد شده است و از کارت های کوچکتر از microSD استفاده می کند. در سمت راست گوشی کلیدهای پاور و ولوم قرار دارند که به راحتی در زیر انگشت شست قرار می گیرند.

    عمر باتری

    با یک بار شارژ کامل به راحتی یک و نیم روز دوام باتری خواهید داشت. ضمن آن که شارژ بی سیم معکوس یک مورد اضافی و مفید در این گوشی است. P30 Pro یک باتری 4200 میلی آمپری را در خود جای داده است که تقریباً از تمام رقبای خود بزرگتر است و این باعث استفاده عالی از آن می شود.

    بررسی گوشی هوشمند Huawei P30 Pro

    دوربین

    چهار دوربین عقب، می تواند قابلیت های بزرگنمایی خارق العاده ای را ایجاد کرده و عملکرد حیرت آوری در نور کم داشته باشد. ویژگی مهم گوشی هوشمند Huawei P30 Pro را می توان به تنظیمات دوربین این گوشی اختصاص داد. در قسمت عقب دوربین چهارگانه متشکل از یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی، لنز زاویه دید فوق العاده عریض 20 مگاپیکسلی و دوربین حسگر عمق ToF زمان پرواز وجود دارد.

    لازم به ذکر است که Huawei با همکاری سازنده دوربین پیشرفته Leica همکاری کرده است تا دوربین های موجود در P30 Pro را مهندسی کند و به قدرت عکاسی گوشی بیافزاید. شما می توانید برنامه دوربین را در Huawei P30 Proروشن کنید. به طور پیش فرض در حالت عکس قرار می گیرید و به شما امکان می دهد فوراً عکس بگیرید. عکس های گرفته شده در این حالت بدون هیچ زوم، از طریق سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی هدایت می شوند، اگرچه وضوح به طور پیش فرض روی 10 مگاپیکسل تنظیم شده است.

    جابجایی بین سطوح مختلف بزرگنمایی آسان است. روی نقطه بالا در سمت راست صفحه ضربه بزنید و شما را به بزرگنمایی 5 برابر می رساند، در حالی که با ضربه زدن روی نقطه بعدی، بزرگنمایی به 10 برابر می رسد. با بزرگنمایی نوری 5 برابر، با نزدیک شدن به سوژه خود، کیفیت تصویری را از دست نمی دهید.

    اطمینان حاصل کنید که عکس ها واضح و با جزئیات هستند. البته لازم است که دوربین را ثابت نگه دارید. بزرگنمایی 10 برابر ترکیبی از بزرگنمایی نوری و دیجیتال استفاده می کند و حتی اگر کیفیت از بین برود، تصاویر هنوز هم با جزئیات خارق العاده ای به نظر می رسند.

    رابط

    Huawei P30 Pro سیستم عامل Android 9 Pie گوگل را در قلب خود جای داده است، اما با رابط کاربری EMUI شرکت پوشانده شده است که هنوز هم یک پیشنهاد جالب است. EMUI کشوی برنامه را به صورت استاندارد حذف می کند که می توانید آن را در تنظیمات فعال کنید، تمام آیکون های برنامه شما را در صفحه های اصلی نمایش مانند iOS در iPhone می دهد و موضوع را به ظاهری پاپ تر تبدیل می کند.

    بررسی گوشی هوشمند Huawei P30 Pro

    فیلم، موسیقی و بازی در Huawei P30 Pro

    از آنجا که Huawei P30 Pro یک گوشی برتر است، تعجب آور نیست که وقتی صحبت از مصرف رسانه می شود، از برتری برخوردار است. این گوشی علیرغم آن که دارای صفحه نمایش Full HD + است اما فیلم هنوز هم در آن عالی است. بازی یک تجربه روان است، با زمان بارگذاری کوتاه، گرافیک با حداکثر وضوح و شفافیت نهایی این یک گزینه خوب برای بازی است.

    می توان گفت که P30 Pro قادر به مدیریت هر برنامه ای است که به آن وارد می کنید، با زمان بارگذاری سریع و توانایی ارائه گرافیکی بازی های پرمخاطب مانند PUBG  را در بالاترین تنظیمات دارد. شما می توانید متناسب با نیاز خود  P30 Pro را در انواع 128 ، 256 و 512 گیگابایت دریافت کنید.

    مدل 128 گیگابایتی مقرون به صرفه تر است و برای اکثر موارد ذخیره سازی بیش از اندازه کافی است و همانطور که گفتیم در صورت تمایل به گسترش فضای داخلی، از قالب کارت nanoSD جدید نیز پشتیبانی می شود. همچنین شما می توانید برای خرید انواع قاب گوشی در دسته بندی و طرح های مختلف، از طریق سایت روبان مارکت اقدام کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن