جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی گوشی هوشمند Xiaomi Poco M3

    Xiaomi Poco M3 یک دستگاه مقرون به صرفه با یک باتری بزرگ، یک صفحه نمایش خوب با بلندگوهای استریو ، به همراه 6 گیگابایت رم است. در حالی که طراحی آن فوق العاده است، عملکرد آن تقریباً متوسط ​​است. Poco M3 یکی از پرفروش ترین تلفن های هوشمند مقرون به صرفه است که در این محدوده قیمت ارائه شده است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    گوشی هوشمند Xiaomi Poco M3

    عمکلرد مناسب پوکو ام 3

    از نظر طراحی، Poco M3 به لطف طراحی جدید و بزرگ خود، تقریباً همه دستگاه های این رده را شکست می دهد. با Poco M3 ، یک صفحه نمایش Full HD+ با گواهینامه Widevine L1 برای تماشای محتوای HD بر روی سیستم عامل های OTT دریافت می کنید که هنوز در این بخش نادر است.

    اگرچه نرخ تازه سازی بالا یا نمایشگر AMOLED نیست، اما صفحه نمایش Xiaomi Poco M3 تمام نیازهای شما را برآورده می کند. عملکرد البته چندان فوق العاده نیست و Snapdragon 662 سابقه خوبی نداشته است. به لطف 6 گیگابایت رم ، دستگاه MIUI را کمی بهتر از سایر گوشی های Redmi در بخش پشتیبانی می کند.

    طراحی Poco M3

    بخش طراحی احتمالاً خسته کننده ترین جنبه در گوشی های ارزان قیمت است. اما این در مورد Poco M3 صادق نیست. این دستگاه دارای طراحی جدید و چشمگیری است که نظر هر کسی را به خود جلب می کند و قطعاً یک ویژگی برجسته است. این دستگاه در رنگ های آبی سرد، مشکی و زرد موجود است و نوع زرد در بین این سه رنگ بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

    در قسمت پشتی، یک جلوه دو رنگ منحصر به فرد با یک بلوک مستطیل شکل دریافت می کنید که دارای ماژول دوربین سه گانه و مارک Poco است. این طراحی به ویژه شبیه نسخه اخیر OnePlus 8T Cyberpunk 2077 است. یک سوم بالای پنل پشتی Poco M3 متشکل از یک شیشه مشکی است که دوربین ها را در خود جای داده است و یک پلاستیک با رنگ پررنگ در همه جا با روکش چرم مصنوعیکه جلوه و حس فوق العاده ای می بخشد، قرار دارد.

    Xiaomi Poco M3 دارای پشتی منحنی صاف با روکش مناسب است. این همچنین دارای طراحی ضد اثر انگشت است و احساس و چسبندگی بهتری در دست ارائه می دهد. با این حال، با وزن 197 گرم و ضخامت 9.6 میلی متر ، Poco M3 ممکن است برای برخی از شما سنگین و حجیم باشد.

    در کنار دستگاه، یک دکمه پاور دریافت می کنید که اسکنر اثر انگشت را نیز در خود جای داده است. دکمه تنظیم صدا درست بالای اسکنر اثر انگشت وجود دارد و در بالا، یک بلستر IR و جک 3.5 میلی متری هدفون دریافت می کنید. در طرف دیگر، دو سیم کارت با یک شیار مخصوص کارت microSD دریافت می کنید و در نهایت، یک پورت و بلندگو Type-C در پایین وجود دارد.

    در قسمت جلویی دستگاه، یک بریدگی مخصوص شبنم و یک صفحه نمایش Full HD+ وجود دارد که توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود. این دستگاه همچنین دارای یک قاب شفاف است و محافظ صفحه نمایش از پیش نصب شده دارد.

    گوشی هوشمند Xiaomi Poco M3

    صفحه نمایش

    Xiaomi Poco M3 دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی Full HD+ نقطه ای است. وضوح تصویر 2340 × 1080 پیکسل با نسبت ابعاد 19.5: 9 ، نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.34 درصد ، طیف رنگ 70 درصد است. این دستگاه دارای اندازه قابل توجهی در اندازه و حتی بیشتر در بخش چانه است.

    علاوه بر این، این دستگاه دارای گواهی Widevine L1 است که محتوای HD را در برنامه هایی مانند Netflix و Amazon Prime Video پخش می کند. صفحه نمایش از تنظیم دمای رنگ، حالت استاندارد، حالت خواندن 2.0 ، حالت نور خورشید پشتیبانی می کند.  حداکثر روشنایی دستگاه روی 400 نیت تنظیم شده است.

    اگرچه ممکن است از نظر دید در فضای باز بهترین نباشد، اما صفحه نمایش Xiaomi Poco M3 در بخش گوشی های مقرون به صرفه، صفحه نمایش خوبی است. به ویژه با توجه به اینکه دارای صفحه نمایش 1080p با پشتیبانی از پخش محتوای HD و همچنین رنگ ها و جزئیات خوب هست.

    کارایی Xiaomi Poco M3

    کارآیی یکی از زمینه هایی است که تلفن های مقرون به صرفه در چند سال گذشته با آن مشکل داشته اند. Xiaomi Poco M3 مجهز به پردازنده Snapdragon 662 است. یک چیپست هشت هسته ای که بر اساس فرایند ساخت 11 نانومتر ساخته شده است و حداکثر فرکانس 2.05 گیگاهرتز دارد و دارای موتور هوش مصنوعی نسل سوم است. پردازنده گرافیکی Adreno 610 وظیفه گرافیک و بازی بر روی گوشی را بر عهده دارد.

    این دستگاه دارای دو پیکربندی است. 64 گیگابایت حافظه UFS2.1 و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 می باشد. هر دو نسخه دارای 6 گیگابایت رم LPDDR4X هستند. علاوه بر این، یک کارت حافظه microSD اختصاصی با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت دریافت می کنید.

    به لطف RAM اضافی، عملکرد بهتر از Redmi 9 Power بود که از همان چیپست نیز استفاده می کرد. RAM اضافی نرم افزار MIUI 12 را کمی بهتر اداره می کند، اما آن تجربه ای نیست که می توانید امیدوار باشید. از نظر بازی ، Poco M3 می تواند CoD Mobile را با گرافیک بالا و نرخ فریم بالا اداره کند، اما بدون تاخیر نیست.

    نرم افزار  Poco M3

    گزینه های سفارشی سازی زیادی در MIUI به شما ارائه می شود. در  Xiaomi Poco M3انیمیشن های سیستم کاملاً روان و رنگارنگ هستند. می توانید با تنظیم صفحه اصلی، کشوی برنامه، نمادها و موارد دیگر بازی کنید، اما هیچ گزینه ای برای فعال کردن فید Google Discover در سمت چپ صفحه وجود ندارد.

    تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده وجود دارد، در میان این تم ها و GetApps برنامه های بسیار آزاردهنده ای هستند که اغلب اعلان ها را ایجاد می کند. شما می تواند اعلان ها را مسدود کند اما گزینه ای برای غیرفعال یا حذف آنها وجود ندارد.

    خرید قاب گوشی Poco M3

    باتری Xiaomi Poco M3

    Xiaomi Poco M3 بزرگترین باتری گوشی Poco را با واحد 6000 میلی آمپر ساعت دارد. بهبود شارژ سریع با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی از طریق درگاه USB Type-C وجود دارد. علاوه بر این، دستگاه از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می کند. Poco M3 بیش از یک و نیم روز در هر چرخه شارژ و دو روز چند بار با استفاده از نور دوام می آورد.

    می توانید برای سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه نیز از سایت روبان مارکت و از میان دسته بندی های متنوع آن بهره ببرید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن