جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 9T

    باید اشاره کنیم که گوشی Xiaomi Redmi Note 9T نسبت به قیمتش یک تلفن مناسب است. استفاده از آن بسیار سریع است، طراحی زیبایی دارد که به راحتی در دست قرار می گیرد و با هزینه ای بالا از سازگاری 5G برخوردار می شوید. البته این یک گوشی کامل نیست. صفحه نمایش و عملکرد دوربین چندان فوق العاده نیست. اما چنین محدودیت هایی با برچسب قیمت همراه است.

    با بررسی عملکرد این گوشی، می توان گفت که نسبتاً تحت تأثیر سرعت پردازش آن قرار خواهید گرفت. چیپست مدیاتک در این گوشی عملکرد خوبی دارد و هنگام انجام بازی یا حرکت بین برنامه ها و منوها نمی توانید تشخیص دهید که این یک گوشی مقرون به صرفه است.

    همچنین باید از طراحی گوشی تعریف کرد، هرچند که البته این یک نکته کاملاً ذهنی است. قسمت پشتی پلاستیکی دستگاه دارای بافتی است که با چرم در لمس آن بی شباهت نیست و به راحتی در دست گرفته می شود. اسکنر اثر انگشت روی صفحه پاسخگو است و دسترسی به آن آسان است.

    این گوشی Xiaomi Redmi Note 9T دوربین های کمتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و دو اسنپ فایر کمکی آن تا حدودی زائد هستند. اگر به یک دوربین عکاسی عالی نیاز دارید، دستگاه های بهتری وجود دارد. همچنین وقتی به روشنایی خودکار متکی باشید، صفحه نمایش کمی کم نور شده و حتی در روشنایی کامل نیز چندان روشن نیست.

    شیائومی تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده دارد که لازم است برای استفاده بهتر از این گوشی، به سرعت آنها را حذف کنید. البته شیائومی تنها برندی نیست که این مشکل را دارد، اما برخی از گوشی هایی که تا پایان سال 2020 عرضه کرد، تقریباً عاری از برنامه های ناخواسته بودند.  بنابراین از بسیاری جهات ، این یک گوشی میان رده نسبتاً متوسط ​​است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    گوشی Xiaomi Redmi Note 9T

    طراحی مناسب ردمی نوت 9 تی

    Xiaomi Redmi Note 9T کوچکترین گوشی نیست، با ابعاد 161.2*9.1*77.3 میلی متر و وزن 199 گرم عرضه شده است که مطمئناً بزرگترین گوشی در این محدوده قیمت نیست و استفاده از آن نسبتاً راحت است. در لبه سمت راست گوشی، اسکنر اثر انگشت نصب شده است که در دکمه روشن و خاموش قرار دارد. دسترسی و فعال سازی آن آسان است و قفل کردن گوشی راحت می باشد. در بالای آن یک دکمه تنظیم صدا قرار دارد و همچنین دارای پورت USB-C ، جک هدفون 3.5 میلی متری و بلستر مادون قرمز است.

    ابزار دوم به تلفن شما اجازه می دهد تا سیگنال های مادون قرمز را ارسال کند که عمدتا توسط برنامه Mi Remote استفاده می شود و به شما امکان می دهد از تلفن هوشمند خود به عنوان تلویزیون، پروژکتور، دوربین یا کنترل از راه دور AC استفاده کنید.

    اکثر گوشی های با قیمت مناسب دارای پشتی پلاستیکی هستند که در عین دوام مناسب و می تواند هزینه تمام شده کمی را برای تولید ایجاد کند. با این حال ، پشت پلاستیکی Redmi Note 9T دارای بافتی ناهموار است که به طرز شگفت انگیزی چرم مانند است و در دست گرفتن آن خوشایند است. حتی از پلاستیک معمولی چسبندگی بهتری دارد.

    صفحه نمایش Xiaomi Redmi Note 9T

    اندازه صفحه نمایشXiaomi Redmi Note 9T  6.53 اینچ است که نسبت به نمایشگر 6.3 اینچی Note 8T بزرگتر است، اما با نوت 9 مطابقت دارد و از صفحه نمایش 6.67 اینچی Note 9 Pro کوچکتر است. مانند همه آن دستگاه ها و در واقع اکثریت قریب به اتفاق تلفن های هوشمند، دارای رزولوشن Full HD+ است.

    این یک صفحه LCD است، بنابراین رنگ ها معمولاً آنطور که دوست داریم پر جنب و جوش نیستند و رنگ تیره مانند OLED ها، تیره به نظر نمی رسد. در کل کنتراست وجود ندارد. همچنین مشخصات رنگ پیش فرض صفحه نمایش بسیار گرم است که می توانید آن را در منوی تنظیمات تغییر دهید. اگرچه افرادی که از رنگ های خنک OLED استفاده می کنند، ممکن است نتایج را هنوز خیلی گرم دریافت کنند.

    گوشی Xiaomi Redmi Note 9T

    دوربین Redmi Note 9T

    Xiaomi Redmi Note 9T سه دوربین پشتی سلفی سری خود را به ارث می برد.48 مگاپیکسل f/1.8 اصلی ، 2 مگاپیکسل f/2.4 ماکرو و 2 مگاپیکسل f/2.4 سنسور عمق که از ضبط فوق عریض، چشم پوشی می کند. شما با Note 9T عکس های فوق العاده نخواهید داشت.

    دامنه عکس ها خیلی زیاد نیست، بنابراین به نظر می رسد رنگ ها کمی بیشتر از آنچه باید به نظر برسند و این در مورد سوژه های نزدیک، بیشتر از عکس های عریض قابل توجه است. هرچند تصاویر نسبتاً روشن به نظر می رسید.

    عملکرد و مشخصات

    در داخل شیائومی Redmi Note 9T یک چیپست MediaTek Dimensity 800U قرار دارد و در حالی که بسیار پردازنده گوشی مقرون به صرفه است، اما قدرت پردازش بسیار چشمگیری را ارائه می دهد. باید اشاره کنیم که در این گوشی MediaTek Dimensity 800U مودم 5G دارد ، بنابراین این تلفن از اتصال نسل بعدی پشتیبانی می کند.

    این اولین گوشی Redmi است که چنین کاری را انجام داده است، اگرچه مطمئناً این اولین تلفن مقرون به صرفه 5G شیائومی نیست. ضمن آنکه با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 9T به راحتی تا یک روز استفاده را دوام می آورد.

    خرید قاب گوشی Redmi Note 9T

    نرم افزارRedmi Note 9T

    Xiaomi Redmi Note 9T از اندروید 10 استفاده می کند و MIUI شیائومی در بالای آن قرار دارد. این یک رابط کاربری مفید است، با گزینه های سفارشی سازی فراوان و طراحی زیبا همراه است، اما یک مشکل بزرگ دارد. شیائومی تنها شرکتی نیست که مشکل  bloatware را دارد، اما می توان گفت بدترین آنها است.

    وقتی تلفن را برای اولین بار روشن می کنید، برنامه های از پیش نصب شده زیادی پیدا می کنید که احتمالاً اکثر آنها را حذف می کنید. تلفن های شیائومی مدتی است از این مشکل رنج می برند و در حالی که به نظر می رسد میزان انتشار نرم افزارهای اضافه بر روی تلفن های منتشر شده را کاهش می دهد، اما در اینجا به روش قدیمی آن باز می گردد.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن