جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی های اپل

    دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی های اپل

    غیر معمول نیست که گاهی اوقات کاربران iPhone گزارش دهند که چرا باتری آیفون آنها بدون هیچ دلیل ظاهری به سرعت تخلیه می شود. اگر شما هم همین مشکل را با دستگاه خود دارید و به دنبال علت خالی شدن سریع باتری اپل هستید، می توانید راهنمایی های ارائه شده در این جا را دنبال کنید.

    باتری آیفون یک شبه خالی می شود و کاربران حتی نمی توانند بدون شارژ دستگاه خود، در طول روز کار کنند، این یک مسئله غیر معمول نیست. در حقیقت، اگر به هر دلیلی متوجه شدید که باتری آیفون شما به سرعت در حال از بین رفتن است، می توانید نکات زیر را امتحان کنید که در اکثر موارد موثر بوده است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی های اپل

    نکات مهم در حفظ باتری

    با این حال ، قبل از اینکه اصلاحات ارائه شده در هنگام خالی شدن شارژ باتری آیفون یا شارژ نشدن iPhone را امتحان کنید، پیشنهاد می شود ابتدا نکات کلی عملکرد ارائه شده در زیر را طبق توصیه اپل دنبال کنید که برای همه دستگاه های iOS از جمله iPad قابل اجرا است.

    برای جلوگیری از خالی شدن سریع باتری اپل ، از قرار دادن آن ها در دمای شدید محیط خودداری کنید. iPhone ، iPad ، iPod و Apple Watch در دمای محیط ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد (۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت) بهترین عملکرد را دارند. دمای ذخیره سازی توصیه شده ۲۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد است.

    هنگام شارژ کردن دستگاه خود را از قاب آن خارج کنید. اگر دستگاه خود را هنگامی که داخل قاب آن است شارژ کنید، ممکن است گرمای اضافی ایجاد کند که می تواند بر ظرفیت باتری تأثیر بگذارد. اگر دستگاه شما به مدت طولانی در قاب است، دمای محیط و درصد شارژ باتری هنگام خاموش شدن برای ذخیره سازی، ممکن است بر سلامت کلی باتری شما تأثیر بگذارد.

    هنگامی که باتری دستگاه شما برای مدت طولانی ذخیره می شود، آن را کاملاً شارژ یا تخلیه نکنید. در چنین مواردی باتری را فقط تا حدود ۵۰ درصد شارژ کنید. اگر دستگاه را هنگامی که باتری آن کاملاً تخلیه شده است ذخیره کنید، ممکن است باتری به حالت تخلیه عمیق بیفتد که باعث می شود نتواند شارژ را نگه دارد.

    برعکس، برای ممانعت از خالی شدن سریع باتری اپل ، اگر آن را برای مدت نامحدود کاملاً شارژ ذخیره کنید، ممکن است باتری مقداری از ظرفیت خود را از دست بدهد که منجر به کوتاه شدن عمر باتری می شود. برای جلوگیری از استفاده بیشتر از باتری، دستگاه را خاموش کنید و دستگاه خود را در محیط خنک و عاری از رطوبت که کمتر از ۳۲ درجه سانتیگراد  است قرار دهید.

    دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی های اپل

    خالی کردن شارژ سریع باتری آیفون

    اگر می بینید که آیفون شما شارژ نمی کند و باتری آیفون شما یک شبه خالی می شود ، نکات زیر را امتحان کنید که اگر به درستی رعایت شوند، عمر باتری شما را بدون از دست دادن عملکرد آن بیشتر می کند. این موارد همچنین قطعاً عمر باتری آیفون شما را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

    میزان مصرف باتری را بررسی کنید :

    اگر از iOS ۹ و نسخه های بعدی آن استفاده می کنید، دارای ویژگی جدید بسیار خوبی است  به نام Battery Usage است که به شما کمک می کند تا دلیل خالی شدن سریع باتری اپل خود را پیدا کنید. این ویژگی می تواند مسئول تخلیه باتری آیفون شما را مشخص کند.

    هنگامی که مساله را پیدا کردید ، می توانید برنامه را به عنوان اولین قدم به روز کنید. اگر برنامه همچنان مشکل ایجاد می کند، در نهایت می توانید آن را حذف کنید. اگر متوجه شدید که این برنامه ها مسئول مشکل تخلیه باتری آیفون شما نیستند، همیشه می توانید این برنامه ها را در تاریخ دیگری بارگیری کنید.

    مراحل زیر را برای بررسی میزان مصرف باتری در iPhone یا iPad خود انجام دهید. برای این کار به تنظیمات روی Battery ضربه بزنید. سپس در صفحه Battery ، چند ثانیه صبر کنید تا ویژگی Battery Usage بارگیری شود. برای مشاهده درصد مصرف باتری هر برنامه در ۷ روز گذشته، روی گزینه ۷ روز گذشته ضربه بزنید و برای مشاهده اطلاعات دقیق هر برنامه ، روی علامت "زمان" کلیک کنید. دریابید کدام برنامه ها بیشتر از باتری iPhone شما استفاده می کنند.

    اکنون می توانید تصمیم بگیرید که برنامه هایی که باعث خالی شدن سریع باتری اپل هستند چه بوده و آن را به روز کنید یا حذف کنید. اگر برنامه ای را پیدا کردید که به ندرت از آن استفاده می کنید، برای حفظ باتری خود، آنرا حذف کنید.

    تعمیرات لازم هنگامخالی شدن سریع باتری اپل

    فعال کردن حالت کم مصرف ، شارژ باتری آیفون را کاهش می دهد و باعث می شود باتری آیفون شما چندین ساعت بیشتر از حالت عادی دوام بیاورد. وقتی حالت کم مصرف روشن است، واکشی ایمیل ، بازخوانی برنامه پس زمینه ، بارگیری خودکار و برخی جلوه های بصری به طور خودکار کاهش یا خاموش می شود.

    این امر عمر باتری آیفون شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و مانع خالی شدن سریع باتری اپل می گردد. هنگامی که آن را فعال کردید، نوار باتری زرد را در iPhone مشاهده خواهید کرد. برای فعال کردن این مورد ، به تنظیمات بروید و روی باتری ضربه بزنید. کلید را در کنار «حالت کم مصرف» تغییر دهید تا روشن شود.

    این ویژگی فقط در iPhone هایی که با iOS ۹ و بالاتر کار می کنند در دسترس است و iPad این ویژگی را ندارد. سپس گزینه "Raise to Wake" را خاموش کنید. این گزینه در تنظیمات iPhone شما به طور پیش فرض با iOS ۱۰ روشن است. ویژگی Raise to Wake به محض برداشتن از صفحه صاف روی یک سطح به طور خودکار صفحه iPhone یا iPad گوشی را فعال می کند.

    اگر در حال حرکت زیاد با آیفون هستید، صفحه آیفون شما بطور خودکار بیدار می شود و دائما روشن می ماند که یکی از دلایل خالی شدن سریع باتری اپل شماست. بنابراین، در هر زمان که باتری آیفون شما به سرعت تخلیه می شود، ویژگی "Raise to Wake" را خاموش کنید تا عمر باتری iPhone کاهش یابد. برای انجام این کار ، به تنظیمات بروید و روی Display & Brightness ضربه بزنید. سوئیچ کنار "Raise to Wake" را تغییر دهید تا خاموش شود.

    دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی های اپل

    به روز رسانی ها دلیل خالی شدن سریع باتری اپل

    گاهی اوقات برنامه های قدیمی می توانند علت خالی شدن ناگهانی باتری iPhone ۵ ، iPhone ۶ یا iPhone ۷ شما باشند. به طور معمول به روزرسانی های نرم افزاری اغلب شامل رفع اشکال می شود که برخی از آنها ممکن است علت خالی شدن سریع باتری اپل باشد.

    هنگامی که اپل به روزرسانی جدید iOS را منتشر می کند، توسعه دهندگان نیز برنامه های خود را برای آخرین نسخه آماده و بهینه می کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که iPhone یا iPad شما با برنامه های دارای آخرین نسخه iOS کار می کند. صرف زمان برای به روز رسانی همه برنامه های موجود ممکن است عمر باتری iPhone یا iPad شما را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

    می توانید برای محافظت بیشتر از گوشی های ارزشمند خود، از قاب گوشی سفارشی در روبان مارکت استفاده کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن