جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند می تواند نحوه انتخاب و خرید بهترین تلفن های همراه را با وجود تعداد گزینه های در حال افزایش، به شما ارائه نماید. اما قبل از خرید یک تلفن هوشمند چه چیزی را باید در نظر گرفت؟ آن چه که مهم است عملکرد SMARTPHONE است. پردازنده و RAM پردازنده گوشی هوشمند شما که به چیپست یا SoC نیز معروف است، همه چیز در یک تلفن هوشمند است که بر روی آن کار می کند.

    این بخش در اصل مغز سیستم است و اکثر این پردازنده ها مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی هستند که اساساً تلفن هوشمند شما را مطابق با فناوری روز، هوشمند می کند. یک پردازنده توانمند نه تنها به دستگاه شما اجازه می دهد تا یکپارچه کار کند بلکه می تواند عوامل دیگر را نیز تقویت کند که لازم است درراهنمای خرید گوشی های هوشمند به آن توجه کنید.

    یک مثال پردازش تصویر است. به عنوان مثال، گوشی های سامسونگ در دو نوع عرضه می شوند. یکی میزبان چیپست Snapdragon است که آخرین آن Snapdragon 865+ می باشد. در مقابل ، دیگری از پردازنده Exynos داخلی سامسونگ استفاده می کند که آخرین آن Exynos 990 است.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند

    پردازنده ها

    برخی از داوران به صراحت اعلام کرده اند که تفاوت محسوسی در قدرت پردازش دو نوع وجود ندارد، زیرا Snapdragon بسیار سریع تر است، بلکه توانایی پردازش تصویر نیز وجود دارد. بنابراین، هنگامی که تلفن هوشمند خود را انتخاب می کنید، مهم است که بدانید با چه پردازنده ای کار می کنید، زیرا عملکرد مستقیماً با آن ارتباط دارد.

    پردازنده های محبوب Apple Snapdragon ، Apple A13 Bionic ، Exynos 990 و Kirin 990 هستند. پردازنده های اپل به دلیل قدرت محاسباتی خام خود مشهور هستند و پردازنده های Snapdragon نزدیکترین معادل در حوزه اندروید هستند.

    مطابق با این راهنمای خرید گوشی های هوشمند ،شما همچنین پردازنده هایی با قدرت کمتر برای دستگاه های میان رده و مقرون به صرفه مانند Snapdragon 730 و 730G ، Snapdragon 675 ، MediaTek Helio G90T و G85 و موارد دیگر دارید که معمولاً در تلفن های هوشمند ارزان قیمت 2020 یافت می شوند.

    بررسی حافظه در راهنمای خرید گوشی های هوشمند

    در مورد RAM ، این به حافظه سیستمی اشاره دارد که تلفن های هوشمند برای نگهداری داده هایی که برنامه های فعال از آن بهره می برند، استفاده می کنند. بخشی از رم تلفن هوشمند، همیشه توسط سیستم عامل مصرف می شود تا همچنان کار کند. داشتن RAM کافی می تواند به شما اجازه دهد تعداد بیشتری از برنامه ها را در پس زمینه اجرا کنید که به طور قابل توجهی بر تجربه چند وظیفه ای شما تأثیر می گذارد.

    با این حال ، برخی از تلفن های هوشمند همه موانع را می شکنند و 12 تا 16 گیگابایت RAM در تلفن های هوشمند خود نصب می کنند. این قطعاً برای تلفن های هوشمند بیش از حد زیاد است، به خصوص اگر قصد تغییر همزمان بین 10-20 برنامه را ندارید.

    اگر از کاربران گوشی های هوشمند سبک هستید، کسی که فقط از تلفن خود برای تماس ها ، پیامک ها ، Whatsapp و مرورهای سبک استفاده می کند، می توانید به راحتی از رم 3-4 گیگابایتی استفاده کنید. برای کاربران قدرتمند، چیزی در حدود 6 تا 8 گیگابایت کاملاً خوب است.

    انتخاب بهترین سیستم عامل

    انتخاب سیستم عامل به دو گزینه  Android یا iOS تقسیم می شود. انتخاب در واقع پیچیده تر از آن است که تصور می کنید زیرا هر دو سیستم عامل دارای لیست قابل توجهی از مزایا و معایب هستند که در راهنمای خرید گوشی های هوشمند باید در نظر داشته باشید.

    اگر از افرادی هستید که از گشت و گذار در دستگاه خود و سفارشی کردن آن بر اساس محتوای خود، لذت می برید، Android مناسب شماست. اگر سیستم عامل ساده و قدرتمندی را دوست دارید که به روز رسانی نرم افزاری مداوم داشته باشد و برای مدت زمان بیشتری پشتیبانی شود، گزینه مناسب iOS است. با این وجود ، اندروید نیز تقریباً به همان اندازه قدرتمند است اما کاملاً ساده نیست، اگرچه استفاده از نسخه فعلی اندروید بسیار ساده تر شده است.

    با این حال، درراهنمای خرید گوشی های هوشمند، iOS دارای مزایای فراوانی است، مانند iMessage ، FaceTime ، به روز رسانی نرم افزار به طور منظم  است. همچنین باید در نظر داشته باشید که تلفن های هوشمند متعدد دارای پوسته یا رابط کاربری مخصوص خود در بالای Android هستند.

    وان پلاس دارای OxygenOS است، پوستی تمیز که تقریباً به اندروید نزدیک است، سامسونگ از One UI 2 برخوردار است که نسبت MIUI در گوشی های شیائومی ، پیشرفت چشمگیری داشته است. به یاد داشته باشید که قبل از خرید دستگاه، رابط کاربری را امتحان کنید.

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند

    صفحه نمایش

    مطابق با راهنمای خرید گوشی های هوشمند، به نظر می رسد اندازه صفحه نمایش تلفن های هوشمند در حال افزایش است و به طور مداوم مرزهایی را که انتظار می رود اندازه آنها پیش می رود. آنها به قلمرو فبلت رسیده اند و صفحه نمایش آنها حتی به 6.9 اینچ می رسد. با این حال، در عصری که محتوا به طور فزاینده ای در دستگاه های جیبی مصرف می شود ، این ممکن است چیز بدی نباشد. ما چیزی بالاتر از 5.7 اینچ را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید واقعاً خود را در بازی ها و رسانه غوطه ور کنید.

    در مورد انواع صفحه نمایش، شما دارای صفحه نمایش LCD و AMOLED هستید. نمایشگرهای AMOLED دارای انواع مختلفی مانند OLED یا Super AMOLED در مورد سامسونگ هستند و کنتراست بهتر و رنگ مشکی تیره تری دارند. آنها همچنین در صرفه جویی در باتری کمک می کنند زیرا تمام پیکسل های سیاه گوشی را خاموش می کنند تا واقعی نمایش داده شود.

    وضوح تصویر

    در مرحله بعد، شما همچنین دارای رزولوشن های مختلفی مانند Full HD ، Full HD+ Quad HD هستید. در حالی که QHD تصاویری واضح تر ارائه می دهد، تفاوت بین FHD و QHD چندان تکان دهنده نیست. همچنین باید محافظ صفحه نمایش دستگاه خود را بررسی کنید. گوریلا 5 و 6 معمولاً در تلفن های هوشمند نسل فعلی استفاده می شوند و از پوشش های شیشه ای شما محافظت مناسبی را ارائه می دهند.

    حافظه مناسب

    با این حال، ما هنوز یک مورد را راهنمای خرید گوشی های هوشمند را به شدت توصیه می کنیم. مقدار مناسب STORAG​​استاندارد فعلی در مدلهای رده پایین 64 گیگابایت و در پرچمداران 128 تا 512 گیگابایت است. با استفاده از برنامه ها و فناوری های به اشتراک گذاری سریع، تقریباً همه ما هر گیگابایت داده را از تلفن های قبلی خود به گوشی های جدید وارد می کنیم. بنابراین ، ذخیره سازی کافی ضروری است. توصیه می کنیم زیر 128 گیگابایت نروید. زیرا فضای کافی برای حفظ داده ها و همچنین بارگیری برنامه ها به شما می دهد. همچنین، مراقب تلفن هایی باشید که دارای حافظه قابل ارتقا هستند.

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند

    راهنمای خرید گوشی های هوشمند برای باتری

    عمر باتری که با نیازهای روزانه شما مطابقت دارد استاندارد طلایی عمر باتری در تلفن های هوشمند پرچمدار 6 ساعت است. هر چیزی با ظرفیت های بیشتر می تواند حتی به کاربران سنگین اجازه دهد تا از طریق آن کار کنند. تلفن های پرچمدار و همچنین برخی از گوشی های میان رده نیز می توانند به موقع به 8 تا 10 ساعت صفحه نمایش برسند که درخشان است.

    هدف در این راهنمای خرید گوشی های هوشمند این است که گوشی ای تهیه کنید که بتواند حداقل یک روز کامل از آن استفاده کنید. بنابراین، قبل از خرید دستگاه، تست باتری را به صورت آنلاین بررسی کنید. همچنین، تلاش و تحقیق کنید که آیا گوشی موردنظر برای خرید دارای حالت صرفه جویی در مصرف برق مناسب است.

    در صورتی که توانستید برای خرید گوشی خود اقدام کنید، می توانید برای تهیه بهترین قاب گوشی سفارشی خود، نیز به سایت روبان مارکت مراجعه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن