جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    روش هایی برای به حداکثر رساندن عمر باتری تلفن هوشمند

    آیا تا به حال هنگامی که تلفن شما از شارژ خارج شده و زمان استفاده از آن خاموش شده است؟ شاید بتوان گفت که فناوری باتری به همان سرعتی که فناوری موبایل در حال توسعه است، رشد نکرده است. از همین روست که برای ایجاد دوام و افزایش عمر باتری موبایل ، لازم است که نکاتی را در نظر داشته باشید.

    روشنایی صفحه را کم کنید :

    این می تواند به شما کمک کند تا عمر باتری شما به طور قابل توجهی افزایش یابد ، به خصوص برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر و واضح تر (یعنی با پیکسل بیشتر). تنها زمانی که احتمالاً به روشنایی صد درصدی تلفن خود احتیاج دارید، فضای باز یا شب است. هر زمان دیگری، می توانید روشنایی تلفن خود را به 75 درصد یا کمتر کاهش دهید.

    با رفتن به Settings،  Display یا کشیدن انگشت به پایین از نوار اعلانات، می توانید این مورد را در Android تنظیم کنید. اکثر تلفن های همراه دارای تنظیمات Adaptive Brightness هستند که به دستگاه اجازه می دهد تا به طور خودکار تنظیم شود.

    بدیهی است که کم نور شدن صفحه نمایش باعث کاهش مصرف برق و افزایش عمر باتری موبایل می شود. بخاطر داشته باشید که صفحه بخشی است که بیشترین شارژ تلفن شما را مصرف می کند. بسیاری از افراد می دانند که گذاشتن تلفن های هوشمند در گرما ممکن است باعث ضعف دوام باتری شود. این در واقع درست است و دمای بالاتر باعث کاهش کیفیت کلی باتری می شود.

    نگران شارژ بیش از حد نباشید :

    امروزه اکثر تلفن های هوشمند از باتری های لیتیوم یون استفاده می کنند. بنابراین شما نباید نگران شارژ آن باشید. هنگامی که بسیاری از تلفن های همراه از باتری های نیکل-کادمیوم استفاده می کردند، برای دستیابی به حداکثر ظرفیت لازم بود چندین بار کاملاً شارژ شوند تا مورد استفاده واقع شوند.

    اما لیتیوم- یون هوشمند است و از شارژ بیش از حد خود جلوگیری کند و پس از شارژ کامل، تلفن شارژ نمی شود. بنابراین شارژ مشکلی اساسی ندارد و تاثیری بر تغییر افزایش عمر باتری موبایل نخواهد داشت

    ویژگی هایی را که استفاده نمی کنید خاموش کنید :

    وقتی از بلوتوث، سرویس موقعیت مکانی GPS یا Wi-Fi استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید زیرا تلفن شما برای جستجوی این ویژگی ها از انرژی بیشتری استفاده می کند. بعلاوه، هنگامی که در منطقه با سیگنال ضعیف هستید از حالت هواپیما استفاده کنید.

    تلفن های هوشمند فوق العاده قدرتمند و فوق العاده باریک امروز به شما امکان می دهند تا بتوانید در هنگام امور روزمره خود از آن ها استفاده کنید. زمانی که باتری خالی می شود، لازم است از یک پاوربانک قابل حمل استفاده کنید یا در کنار یک پلاگین برای مدتی متوقف شوید تا بتوانید آن را شارژ کنید.

    تم صفحه و تصویر زمینه خود را به تاریک تغییر دهید :

    این موضوع به معنی صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عمر باتری موبایل در سطح قابل توجهی است. در Android ، با پایین نگه داشتن قسمت خالی صفحه اصلی به برنامه Launcher تلفن خود بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. از آنجا می توانید پس زمینه مختلفی را انتخاب کنید و بین تم های روشن و تاریک برای صفحه نمایش های دیگر جابجا شوید.

    جدیدترین تلفن های هوشمند سامسونگ، مانند Galaxy S21 / S21 + / S21 Ultra 5G ، دارای یک حالت تاریک است که به طور خاص برای دوام باتری و راحت بودن چشم در کمبود نور طراحی شده است. حتی می توانید برای حالت تاریک برنامه ای تنظیم کنید که هر روز در ساعت مشخصی روشن شود.

    می توانید با تاریک نگه داشتن صفحه خود درصورت عدم نیاز به مصرف انرژی، صرفه جویی کنید. این امر همچنین به جلوگیری از شماره گیری های ناخواسته و سایر لمس های تصادفی صفحه کمک می کند.

    تنظیمات برنامه های کم مصرف را انجام دهید :

    برای افزایش عمر باتری موبایل به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه ها، تلفن شما را برای بارگیری محتوا فعال می کنند و هنگامی که در حال حرکت هستید، اعلان هایی برای شما ارسال می کنند که همیشه با شرکت مخابراتی LTE شما ارتباط برقرار می کنند. در تلفن های سامسونگ، با رفتن به تنظیمات باتری و مراقبت از دستگاه، محدودیت های استفاده از پس زمینه و سپس انتخاب برنامه هایی که باید به حالت خواب درآیند، می توانید برنامه های مصرف برق را شناسایی کنید.

    برای Google Maps ، Spotify و سایر برنامه های پخش جریانی، قبل از بیرون رفتن، حتماً نقشه ها، آهنگ ها و دیگر موارد مورد نیاز را از قبل از طریق Wi-Fi بارگیری کنید. همچنین می توانید اعلان های برنامه های دیگر را خاموش کرده و فعالیت پس زمینه آنها را محدود کنید. در مجموع، این تغییرات باعث ماندگاری قابل توجهی در باتری می شود.

    حالت صرفه جویی در مصرف برق را روشن کنید :

    در شرایط خاص، مانند زمانی که باتری شما به زیر 15 درصد می رسد، اقدامات جدی رابرای افزایش عمر باتری موبایل انجام دهید. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه های تلفن همراه یک ویژگی هوشمند است که به طور خودکار روشنایی صفحه را کاهش می دهد، وضوح صفحه و سرعت پردازنده را کاهش داده و استفاده از شبکه پس زمینه را متوقف می کند. می توانید هرکدام از این تنظیمات را ایجاد کنید.

    در جدیدترین تلفن های هوشمند، یک حالت اضطراری نیز وجود دارد که در بخش تنظیمات و ویژگی های پیشرفته یافت می شود. این به شما امکان می دهد باتری خود را برای چندین روز حفظ کنید، اگرچه فقط به برنامه ها و ویژگی های اصلی دسترسی خواهید داشت.

    خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید :

    گیرنده GPS تلفن هوشمند شما به دلیل تعداد برنامه هایی که آن را پینگ می کنند، یکی از بزرگ ترین قدرت های اصلی آن است. می توانید GPS را کاملاً خاموش کنید، اگرچه این خدمات حیاتی را از دسترس خارج می کند. همچنین می توانید بفهمید کدام برنامه ها مکان را پینگ می کنند و برنامه های غیرضروری را به صورت جداگانه خاموش می کنید. در Android ، می توانید برای  افزایش عمر باتری موبایل ، این کار را از تنظیمات مکان انجام دهید. با رفتن به Google Maps و بارگیری مجدد نقشه در حالی که در حالت Wi-Fi هستید، می توانید همین کار را انجام دهید.

    رومینگ داده را خاموش کنید :

    مانند GPS ، مودم های 4G و هایپرفست 5G می توانند جریان برق را تخلیه کنند، مخصوصاً اگر سیگنال ضعیف باشد. اگر در یک منطقه دورافتاده یا کوهستانی سفر می کنید و عمر باتری شما از اتصال مهم تر است، می توانید رومینگ داده را به طور موقت خاموش کنید.

    در Android ، می توانید این کار را از طریق تنظیمات، اتصالات، شبکه های تلفن همراه انجام دهید. یک راه حل سریعت ر این است که Airplane Mode را روشن کنید، اگرچه این سرویس همه سرویس ها از جمله Wi-Fi را مسدود می کند.

    از مدیریت عملکرد هوشمند استفاده کنید :

    سیستم مدیریت عملکرد هوشمند را می توانید از طریق تنظیمات، باتری و مراقبت از دستگاه دسترسی پیدا کرده و  فعال کنید تا با افزایش عمر باتری موبایل از امکانات گوشی خود به خوبی بهره مند شوید. همچنین می توانید به صورت دستی روال ها را تنظیم کنید، از جمله اینکه چه زمانی Wi-Fi را روشن یا خاموش کنید و چه زمانی صفحه را کم نور کنید.

    همچنین توصیه می شود Wi-Fi و بلوتوث را به عنوان یک تاکتیک صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش کنید. از طرف دیگر، با خاموش کردن اعلان ها هر زمان که یک شبکه Wi-Fi عمومی در دسترس است و خاموش کردن Wi-Fi در حالی که تلفن شما خواب است، می توانید در مصرف انرژی و سلامت خود صرفه جویی کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن