جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    روش های مراقبت از کابل شارژ

    استفاده از کابل های شارژ ترک خورده خطرناک است ضمن آنکه جایگزینی آنها هزینه ای را صرف می کند. این که آیا شما از یک کابل Lightning با iPhone استفاده می کنید یا یک کابل USB-C با تلفن Android  دارید، در اینجا روش های مراقبت از کابل شارژ آورده شده است.

    بهترین راه برای جلوگیری از خراب شدن کابل های خود مراقبت مناسب از آنها است. به طور خاص، همیشه وقتی کابل را از دستگاه یا پورت USB جدا می کنید، آن را در کنار خود نگه دارید. بیرون کشیدن ناگهانی یک کابل بدون این کار ضعیف ترین قسمت ساخت را ، جایی که کابل به دوشاخه متصل می شود، تحت فشار قرار می دهد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    روش های مراقبت از کابل شارژ

    محافظت صحیح از کابل شارژ

    در هنگام حمل و نقل، کابل های خود را حلقه کرده و در صورت امکان آنها را با بند یا گیره محکم نگه دارید. مطمئن شوید که کابل خود را به روش صحیح حلقه می کنید. این کابل به طور طبیعی به روشی خاص سیم پیچ می شود که باید همیشه سعی کنید آن را تکرار کنید. برخی از کابل ها ، مانند Anker Powerline ، دارای یک نوار چوبی و یا یک حلقه مناسب برای حمل و نقل و ذخیره سازی آسان هستند.

    از دیگر روش های مراقبت از کابل شارژ این است که از خم شدن بیش از حد کابل ها یا محکم پیچاندن آنها، خودداری کنید. یکی از عوامل مهم در خراب شدن کابل شارژ در طول زما، خم شدن آن در محل اتصال کابل به دو شاخه است. اگر بتوانید هنگام شارژ دستگاه، از استفاده آن خودداری کنید، از صدمه بی مورد کابل جلوگیری خواهید کرد.

    اگر صبح به طور غریزی تلفن خود را قبل از بلند شدن از رختخواب در دست گرفتید، مراقب باشید ابتدا کابل را از برق بکشید. دراز کشیدن در رختخواب با خم شدن کابل به عقب و جلو هنگام چرخش ایده آل نیست. اگر عادت دارید یک آخر هفته کابل های شارژ خود را درون کیسه بیندازید، یک ثانیه زمان بگذارید تا آنها را به درستی جمع کنید.

    بررسی روش های مراقبت از کابل شارژ

    در خصوص دیگر روش های مراقبت از کابل شارژ ، باید متذکر شویم که محافظ های کابل با محافظت از نقطه اتصال کابل به پلاگین پلاستیکی یا فلزی کار می کنند. بنابراین لازم است تا از ماده ای منعطف همانند لاستیک تولید شوند تا در برابر فشار کابل، خم نشوند. اگر محافظ کابل خم نشود، فقط نقطه ضعیف را به سمت بالای کابل حرکت می دهد.

    می توانید یک بسته محافظ کابل را با قیمت مناسب بصورت آنلاین خریداری کنید. آنها یکی از بهترین راه حل ها برای شارژرهای انواع گوشی همراه و تبلت هستند. محافظ های مارپیچی چند رنگ را نیز می توانید بررسی کنید. می توانید به کابل خود فنرهای پلاستیکی را اضافه کنید تا مقداری تنش ایجاد شده را کاهش داده و از خم شدن کابل جلوگیری کنید.  تقریباً هر چیزی که بتواند از خم شدن بیش از حد کابل شما جلوگیری کند، می تواند از آن محافظت کند حتی اگر یک نوار برق ساده باشد.

    روش های مراقبت از کابل شارژ

    آداپتور شارژ مغناطیسی

    با در نظر گرفته روش های مراقبت از کابل شارژ ، در حالی که کابل ها به مرور زمان فرسوده می شوند، آسیب دیدگی کابل نیز در اثر حرکت ناگهانی بیشتر می شود. همه ما به طور تصادفی یک کابل شارژ را از دست داده ایم. آداپتورهای مغناطیسی روشی را که در کابل های برق اپل استفاده می شود، اعمال می کنند و آن را تقریباً در مورد هر دستگاهی که شما دارید استفاده می کنند. ابتدا یک آداپتور مغناطیسی کوچک در درگاه شارژ دستگاه خود قرار دهید. این آداپتور در صورت لزوم به صورت مغناطیسی به کابل شارژ متصل می شود.

    وقتی گوشی هوشمند خود را به طور تصادفی بگیرید، کابل ها دیگر از فرم خارج نمی شوند، زیرا برای جدا شدن ایمن کابل، نیروی کمی لازم است. این امکان فراهم است تا با خرید آداپتور، ای همان کابل شارژ برای دستگاه های خود استفاده کنید.

    آنها شناخته شده ترین راه حل شارژ مغناطیسی هستند که با قیمتی مناسب ارائه می شوند و برای اتصالات Lightning ، Micro USB یا USB نوع C مناسب بوده و یکی از روش های مراقبت از کابل شارژ خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید کابل شارژ یکسانی را در چندین دستگاه به اشتراک بگذارید، باید به یک سیستم واحد بچسبید. حتی می توانید به یک محافظ کابل به شارژر مغناطیسی خود اضافه کنید تا یک راه حل با دوام بیشتر نیز داشته باشد.

    روش های مراقبت از کابل شارژ

    شارژر بی سیم برای روش های مراقبت از کابل شارژ

    اکنون شارژ بی سیم در تلفن های هوشمند مدرن بسیار گسترده شده است. اگر یک دستگاه iPhone یا Android جدید دارید، احتمال شارژ بی سیم آن بسیار زیاد است. برای استفاده از آن نیاز به خرید شارژر Wireless Qi دارید، یا حتی شارژ بی سیم Anker 10W که حتی از شارژ سریع پشتیبانی می کند.

    این یکی از روش های مراقبت از کابل شارژ است. متأسفانه، استفاده از دستگاه هنگام شارژ را غیر ممکن می کند، اما این بهانه خوبی برای خاموش کردن و نادیده گرفتن نیم ساعت تلفن هوشمند است. اگر می خواهید از شارژ سریع استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که یک شارژر بی سیم با توان کافی 10 وات بالا خریداری کرده اید. آیفون X ، XS ، XR و 8 همه شامل شارژ بی سیم هستند، اما فقط در حداکثر 7.5 وات می توانند شارژ شوند و حتی در آن صورت، فقط با شارژرهای بی سیم خاص مورد تایید اپل انجام می شوند.

    اگر دستگاه شما بطور بومی پشتیبانی از شارژ بی سیم را شامل نمی شود ، می توانید با گیرنده ارزان قیمت Qi به راحتی آن را اضافه کنید. اینها به صورت پدهای شارژ نازکی هستند که به درگاه شارژ شما متصل می شوند و به پشت تلفن هوشمند شما می چسبند.

    با نصب یک گیرنده Qi ، دستگاه شما قادر به دریافت شارژ از شارژرهای بی سیم Qi خواهد بود. سرعت شارژ شما ممکن است شما را در مقایسه با شارژ بی سیم بومی محدود کند، اما به عنوان یکی از روش های مراقبت از کابل شارژ ، برای پرداخت قیمتی مناسب، این به روزرسانی برای توجیه ارزان است. فقط مطمئن شوید که گیرنده Qi مناسب دستگاه خود را خریداری کرده اید، خواه پورت Lightning ، Micro USB type-A یا USB-C داشته باشید. ضمن آن که می توانید برای محافظت بیشتر از گوشی همراه خود، از روبان مارکت قاب سفارشی با طرح دلخواه را انتخاب کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن