جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72

    سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72

    سامسونگ در ماه اوت، گلکسی Galaxy A۵۲ و Galaxy A۷۲ که در رویدادی در ماه مارس معرفی شد، را معرفی کرد. این دستگاههای گلکسی A در زیر سری گل سرسبد S۲۱ این شرکت قرار دارند، اما برخی از ویژگی های عالی و برخی از ویژگی های طراحی آن را ارائه می دهند. در این جا مقایسه A۵۲  و A۷۲ را انجام خواهیم داد.

    مقایسه Galaxy A۵۲ استاندارد و Galaxy A۷۲ به شما کمک می کند تا دریابید کدام دستگاه Samsung Galaxy A می تواند برای شما مناسب باشد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72

    ویژگی های مشترک A۵۲ و A۷۲

    سامسونگ گلکسی گلکسی A۵۲ و A۷۲ دارای طراحی بسیار مشابهی هستند. Galaxy A۷۲ بزرگتر و سنگین تر از دستگاه دیگر است ، اما صفحه نمایش بزرگتری نیز ارائه می دهد. آنها دوربین یک سوراخ پانچ متمرکز در بالای صفحه نمایش خود ارائه می دهند و دارای یک محفظه دوربین مستطیلی در پشت هستند که دارای یک دوربین چهارگانه است که سه لنز بزرگ و یک لنز کوچکتر ارائه می دهد.

    همچنین این دو دستگاه دارای IP۶۷ مقاوم در برابر آب و گرد و غبار هستند و دارای صفحه نمایش تخت و خواننده اثر انگشت زیر صفحه هستند. در مقایسه A۵۲ و A۷۲ در رنگ های مشکی فوق العاده، سفید ، بنفش بسیار جذاب و آبی زیبایی عرضه می شوند.

    صفحه نمایش

    مدل Galaxy A۵۲ LTE دارای اندازه و وضوح صفحه نمایش ۵G است اما در عوض دارای نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است. هر دو مدل ۴G و ۵G حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دارند و Galaxy A۵۲s ۵G نیز دارای روشنایی حداکثر هستند. در عین حال ، Galaxy A۷۲ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED کمی بزرگتر است که همانند A۵۲ ، صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ است. همچنین دارای وضوح Full HD+ ، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز مانند مدل استاندارد A۵۲ است.

    سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72

    سخت افزار و مشخصاتA۵۲ و A۷۲

    در مقایسه A۵۲ و A۷۲ باید گفت که Galaxy A۵۲ و Galaxy A۷۲ هر دو از چیپست Qualcomm Snapdragon ۷۲۰G استفاده می کنند. همانطور که احتمالاً حدس زده اید Galaxy A۵۲s ۵G و A۵۲ ۵G مجهز به ۵G هستند، در حالی که A۵۲ و A۷۲ هر دو LTE هستند.

    Galaxy A۵۲s ۵G ، A۵۲ ۵G و Galaxy A۷۲ در رم ۶ یا ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می شوند. Galaxy A۵۲ دارای ۴ گیگابایت ، ۶ گیگابایت یا ۸ گیگابایت رم است ، با ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت. این دستگاه ها دارای قابلیت پشتیبانی از microSD برای افزایش حافظه تا ۱ ترابایت هستند.

    سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72

    باتری در مقایسه A۵۲ و A۷۲

    از نظر ظرفیت باتری ، Galaxy A۵۲  دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند، در حالی که Galaxy A۷۲ کمی بیشتر از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این دستگاه ها دارای بلندگوهای استریو با Dolby Atmos هستند. ضمن آنکه هیچ مدل شارژ بی سیم روی هیچ کدام از مدل ها وجود ندارد.

    دوربین  A۵۲ و A۷۲

    در گلکسی A۵۲ ، چهار دوربین عقب ۶۴ مگاپیکسل اصلی + ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض + ۵ مگاپیکسل عمق + ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۳۲ مگاپیکسل جلو دارد. اما A۷۲ دارای دوربین های عقب ۶۴ مگاپیکسل اصلی + ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض + ۸ مگاپیکسل تله + ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۳۲ مگاپیکسل جلو می باشند. سامسونگ گلکسی A۵۲ و Galaxy A۷۲ دارای چهار دوربین پشتی هستند اما ترکیب آنها متفاوت است.

    در مقایسه  A۵۲ و  A۷۲ لازم است اشاره کنیم که Galaxy A۵۲ دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ و OIS ، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ ، سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی با f هستند. دیافراگم /۲.۴ و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ می باشد.

    در عین حال ، Galaxy A۷۲ دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ، یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. سنسور عمق را با یک لنز تله ۸ مگاپیکسلی عوض می کند و دارای زوم نوری ۳x ، OIS و دیافراگم f/۲.۴ است. همچنین آنها دارای دوربین جلویی یکسان ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم هستند.

    نتیجه مقایسه  A۵۲ و A۷۲

    سامسونگ گلکسی A۷۲ گرانترین دستگاه از سری خود است که با این ویژگی مقایسه می شود و بزرگترین صفحه نمایش، بزرگترین باتری و لنز تله فوتو را برای بزرگنمایی نوری ۳x ارائه می دهد. این پردازنده در مقایسه با A۵۲s ۵G و همچنین A۵۲ ۵G ، ۵G و صفحه نمایش نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز از پردازنده پیشرفته تری برخوردار است.

    بنابراین تصمیم گیری بین این دستگاه ها به احتمال زیاد به این بستگی دارد که کدام ویژگی برای شما بیشتر اهمیت دارد. آیا نرخ تازه سازی سریع و ۵G می خواهید؟ اگر می خواهید یک صفحه نمایش بزرگ ، باتری بزرگ و قابلیت زوم اپتیکال داشته باشید، اما در نظر داشته باشید که ۵G را از دست می دهید و صفحه نمایش سرعت تازه سازی سریعتر است، احتمالاً می خواهید هزینه اضافی برای A۷۲ بپردازید.

    می توانید پس از انتخاب بهترین گوشی در مقایسه A۵۲ و A۷۲ ، سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه را نیز در روبان مارکت تهیه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن