جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    مقایسه گوشی سامسونگ A71 و A72

    مقایسه گوشی سامسونگ A71 و A72

    لکسی A۷۲ مجهز به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED و نرخ رفرش ۹۰ هرتز و همچنین باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و دوربین پشتی چهار لنز است که در ادامه گوشی گلکسی A۷۱ قدیمی است. در این جا قصد داریم تا به مقایسه  A۷۱ و A۷۲بپردازیم.

     << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه گوشی سامسونگ A71 و A72

    بررسی A۷۱ و A۷۲

    شاید بتوان گفت که نسبت به قیمت آن، عملکرد A۷۲ بسیار خوب به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه گلکسی A۷۱ ۵G تنها یک سال قدیمی تر است و اکنون با تخفیف در دسترس است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بهتر است نسخه قبلی آن را انتخاب کنید.

    برای کمک به شما در رفع هرگونه ابهامی، Samsung Galaxy A۷۲ را در مقابل Galaxy A۷۱ ۵G بررسی می کنیم تا به مشخصات، عملکرد، طراحی، نمایشگر، دوربین، نرم‌افزار و ویژگی‌های خاص هر گوشی نگاه کنید و بتوانید گوشی هوشمند دلخواه خود را انتخاب نمایید.

    مقایسه طراحی، نمایش و دوام

    در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ هر دو سامسونگ گلکسی A۷۲ و گلکسی A۷۱ ۵G گوشی‌های هوشمند جذابی هستند، اگرچه گلکسی A۷۲ به دلیل داشتن طراحی به‌روز و کمی شیک‌تر، مسلماً از همه مدلی برتر است. این تا حد زیادی نتیجه بهبود ماژول دوربین پشتی آن در راستای گلکسی S۲۱ است، با شیب همواری برآمدگی به سمت پشت گوشی می باشد. در غیر این صورت، هر دو دستگاه بسیار شبیه به هم هستند و هر کدام دارای صفحه نمایش لبه به لبه بسیار مطلوب با حاشیه های باریک می باشند.

    این داستان مشابه خود نمایشگرها است. زیرا هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED هستند که هر کدام با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها مانند یکدیگر واضح و شفاف باشند. این واقعاً تفاوت محسوسی در نحوه نمایش روان و حرکت تصاویر بر روی صفحه ایجاد می کند و عامل شگفت انگیزی را برای A۷۲ فراهم می کند که A۷۱ فاقد آن است.

    A۷۱ همچنین در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ ، فاقد رتبه رسمی IP است، در حالی که A۷۲ دارای گواهی IP۶۷ است. این نشان می دهد که می تواند تا ۳۰ دقیقه در برابر غوطه ور شدن در عمق یک متری آب مقاومت کند. در ترکیب با طراحی و نمایشگر کمی زیباتر، این به A۷۲ یک پیروزی نسبتا راحت در کل در این دور می دهد.

    عملکرد، عمر باتری و شارژ

    گلکسی A۷۲ و A۷۱ ۵G هر دو به پردازنده هایی بسنده می کنند که نسبت به سامسونگ های درجه یک تا حدودی قدرت کمتری دارند. A۷۲ دارای Qualcomm Snapdragon ۷۲۰G است، در حالی که A۷۱ از Snapdragon ۷۶۵ بهره می برد. هر دو از نظر سرعت تقریباً به هم نزدیک هستند، اگرچه ۷۶۵ احتمالاً در هنگام آزمایش توسط برنامه های سخت تر کمی سریع تر خواهد بود. هر گوشی به‌صورت استاندارد دارای ۶ گیگابایت رم است . بنابراین حتی اگر ۷۶۵ یک لمس قدرتمندتر باشد، تفاوت قابل توجهی را متوجه نخواهید شد.

    در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ باید گفت که به همین ترتیب، هر دو دستگاه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به صورت استاندارد عرضه می شوند و هر دو دارای یک اسلات microSD هستند. همانطور که گفته شد، A۷۲ به شما این امکان را می دهد که برای مدلی با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی هزینه اضافی بپردازید، بنابراین ممکن است برای افرادی که به فضای مجازی کمی بیشتر نیاز دارند، ترجیح داده شود.

    باز هم گلکسی A۷۲ و A۷۱ ۵G در بخش باتری بسیار نزدیک به هم هستند. A۷۱ دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می تواند یک روز کامل با استفاده سنگین با ۳۰ درصد باقی مانده برای روز بعدی دوام بیاورد. در مورد A۷۲، این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است، بنابراین دو یا سه ساعت از نسل قبلی خود دوام بیشتری می آورد.

    مقایسه گوشی سامسونگ A71 و A72

    دوربین ها

    در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ هر دو با همان تعداد لنز دوربین عقب عرضه می شوند. A۷۱ یک لنز واید ۶۴ مگاپیکسلی را با یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و لنز عمق ۵ مگاپیکسلی ترکیب می کند. در همین حال، A۷۲ دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی را نداشته و آن را با یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی مفیدتر جایگزین می کند که حداقل در تئوری باید تطبیق پذیری بیشتری برای آن فراهم کند. A۷۱ می‌تواند عکس‌های روشن، رنگارنگ و پویا در نور مناسب بگیرد، اگرچه در نور کم تا حدودی مشکل دارد.

    هر دو گوشی همچنین قابلیت فیلم برداری یکسانی دارند و به شما امکان می دهند با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. همانطور که گفته شد، A۷۱ به شما امکان می دهد ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید، ضمن آنکه ممکن است A۷۲ در نهایت دوربین کلی بهتری ارائه دهد.

    نرم افزار و به روز رسانی در مقایسه  A۷۱ و A۷۲

    در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ سامسونگ گلکسی A۷۲ با اندروید ۱۱ در جعبه عرضه می‌شود و با OneUI ۳ در بالا عرضه می‌شود، در حالی که اکنون باید به دارندگان A۷۱ ۵G ارتقاء داده می‌شد. به این ترتیب، از نظر نرم‌افزاری تجربه‌ای یکسان خواهید داشت، که چیز خوبی است. زیرا OneUI ۳ به‌روزرسانی‌های خوبی را ارائه می‌دهد، از جمله قفل جدید و صفحه‌های اصلی و همچنین مرکز اطلاع رسانی بهبودیافته و پانل سریع را دارد.

    به عنوان گوشی های سامسونگ، هر دو دستگاه نیز کم و بیش همزمان به روز رسانی ها را دریافت خواهند کرد. با توجه به اینکه A۷۲ یک گوشی جدیدتر است، ممکن است از این مرحله به بعد به‌روزرسانی‌ها را کمی بیشتر دریافت کند. با این حال، این یک تفاوت عمده نیست.

    مقایسه گوشی سامسونگ A71 و A72

    تصویر ویژگی ۵G

    A۷۲ یک تلفن ۵G نیست، اما همانطور که از نام آن پیداست، A۷۱ ۵G مطمئناً چنین است. این تنها باندهای زیر ۶ هرتز ۵G را پشتیبانی می کند، اگرچه اگر A۷۱ ۵G UW را از Verizon خریداری کنید، به باند mmWave سریعتر نیز دسترسی خواهید داشت.

    در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ و با کنار گذاشتن ۵G برای یک لحظه، A۷۲ تعدادی حالت دوربین جدید را معرفی می کند. به غیر از حالت سرگرمی که به شما امکان می دهد فیلترها و اشیاء واقعیت افزوده (AR) را به عکس ها و فیلم ها اضافه کنید، این ویژگی شامل توانایی گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری ۴K، به علاوه توانایی دوربین برای تشخیص ۳۰ صحنه مختلف از طریق هوش مصنوعی  است.

    دوربین در مقایسه  A۷۱ و A۷۲

    هر دو گوشی بسیار مساوی هستند، اما وجود ۵G است که به گلکسی A۷۱ ۵G برتری کلی می دهد. اگر منصف باشیم، گلکسی A۷۲ جذاب‌تر به نظر می‌رسد، اما عملکرد آن تقریباً مشابه مدل بزرگ‌ترش است. این احتمال وجود دارد که دوربین چندمنظوره تری داشته باشد که به لطف لنز تله فوتو است.

    همچنین در مقایسه  A۷۱ و A۷۲ این احتمال وجود دارد که باتری آن دوام بیشتری داشته باشد. با این حال، بدون آزمایش کامل، نمی توان از این مطمئن شد. به این ترتیب، A۷۱ ۵G در مجموع گوشی مفیدتری در حال حاضر است که می توانید برای محافظت بیشتر آن، از روبان مارکت ، سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه خود را در دسته بندی های مختلف تهیه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن