جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    مقایسه گوشی سامسونگ A9 و S9 Plus

    مقایسه گوشی سامسونگ A9 و S9 Plus

    سامسونگ گوشی‌های هوشمند متعددی را در مجموعه خود ارائه می‌کند، از سری گلکسی نوت و سری S با مشخصات بالا تا میان‌رده‌های سری A و سری J را عرضه کرده است. گلکسی A۹ جدیدترین گوشی هوشمندی است که به سری گلکسی A ملحق شده است که در کنار گلکسی اس ۹ پلاس است. اما چه تفاوتی در مقایسه A۹ و S۹ Plus وجود دارد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    مقایسه گوشی سامسونگ A9 و S9 Plus

    طراحی A۹ و S۹ Plus

    سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس دارای یک هسته فلزی با جلو و پشت شیشه ای هستند که هر دو برای طراحی منحنی می باشند. یک صفحه نمایش بی نهایت با لبه های خمیده دوگانه و حاشیه های باریک در بالا و پایین ارائه می شود، در حالی که پشت آن ها حسگر اثر انگشت دارد. S۹ دارای یک لنز دوربین تکی و S۹+ دارای تنظیمات دوربین دوگانه در پشت است.

    سامسونگ گلکسی A۹ همچنین دارای هسته فلزی است و پشت آن نیز کمی خمیده شیشه ای دارد، اما جلوی آن صاف است و حاشیه های کمی بزرگتر در بالا و پایین صفحه نمایش وجود دارد. چهار لنز دوربین در پشت در بالا سمت چپ به همراه حسگر اثر انگشت در وسط وجود دارد که درمقایسه A۹ و S۹ Plus مطرح است.

    S۹، S۹+ و A۹ دارای USB Type-C هستند و همه آنها دارای دکمه اختصاصی Bixby در لبه سمت چپ هستند. A۹ دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و یک بلندگو است، در حالی که S۹ و S۹+ جک هدفون را برای ارائه بلندگوهای استریو تنظیم‌شده با AKG کنار گذاشته‌اند.

    S۹ و S۹+ در رنگ‌های بنفش یاسی، مشکی  و رنگ آبی مرجانی عرضه می‌شوند. A۹ در عین حال در رنگ‌های صورتی ، آبی و مشکی عرضه شده است. گزینه های صورتی و آبی جلوه ombre روی A۹ دارند که بسیار چشمگیر است، اما این دستگاه به اندازه S۹ یا S۹+ در دست احساس نمی شود. همچنین در مقایسه A۹ و S۹ Plus نسبت به هر دو دستگاه کمی بزرگتر است.

    صفحه نمایش

    سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس و A۹ همگی دارای صفحه نمایش Super AMOLED هستند که در نتیجه رنگ‌های غنی و پر جنب و جوش و مشکی عمیق را به همراه دارد. S۹ و S۹+ در تجربه ، نمایشگرهای خارق العاده ای دارند و لبه های منحنی دوگانه آنها آنها را خاص تر می کند.

    گلکسی A۹ دارای بزرگترین نمایشگر در بین این سه دستگاه با اندازه ۶.۳ اینچ است که آن را به جای S۹ و صفحه نمایش ۵.۸ اینچی آن به +S۹ و صفحه نمایش ۶.۲ اینچی آن نزدیکتر می کند. رزولوشن آن از Quad HD+ به Full HD+ کاهش می‌یابد و در نتیجه تراکم پیکسلی ۳۹۲ppi در مقایسه با S۹ و S۹+، که هر دو بیش از ۵۰۰ppi هستند، دارد که خود را درمقایسه A۹ و S۹ Plus نشان می دهد.

    چیز دیگری که در انتخاب A۹ به جای S۹ یا S۹+ از دست خواهید داد، سازگاری HDR موبایل است. این برای همه مهم نیست، اما اگر از تماشای محتوای YouTube، Netflix یا Amazon در بهترین حالت خود لذت می برید، با فرض اینکه محتوای سازگار را تماشا می کنید، تجربه بهتری با S۹ و S۹+ خواهید داشت.

    A۹ دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ است، البته نه به خوبی S۹ و S۹+، که هر دو دارای نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ هستند و باعث می‌شود که حاشیه‌های اطراف نمایشگر به خوبی ظاهر شوند.

    مقایسه گوشی سامسونگ A9 و S9 Plus

    دوربین ها در مقایسه A۹ و S۹ Plus

    Galaxy A۹ دارای دوربین های چهار مگاپیکسلی عقب ۲۴ مگاپیکسلی ، فیلمبرداری FHD، ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو، ۸ مگاپیکسل فوق عریض و عمق ۵ مگاپیکسلی، ۲۴ مگاپیکسل جلو می باشد. اما در مقایسه A۹ و S۹ Plus ، گلکسی اس ۹ پلاس، دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی ، دیافراگم دوگانه، AF، OIS دوگانه، ویدیوی ۴K می باشد.

    Samsung Galaxy A۹ دارای چهار لنز دوربین در پشت است، در حالی که S۹+ دارای دو لنز و S۹ دارای یک لنز است. لنزهای بیشتر به طور خودکار به معنای تجربه بهتر نیست. سیستم چهار لنز در گلکسی A۹ از یک سنسور اصلی ۲۴ مگاپیکسلی برای عکس‌های عمومی و تصاویر کم‌نور و یک سنسور عمق ثانویه ۵ مگاپیکسلی برای پس‌زمینه‌های تار تشکیل شده است که در غیر این صورت به عنوان جلوه بوکه شناخته می‌شود.

    سنسور سوم یک سنسور فوق عریض ۱۲۰ درجه و ۸ مگاپیکسلی و سنسور چهارم یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال ۲ برابر است. گلکسی اس ۹ دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی Dual Pixel با دیافراگم دوگانه بین f/۱.۵ و f/۲.۴ است، در حالی که S۹+ یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی ثانویه برای زوم اپتیکال ۲ برابر اضافه می کند.

    در مقایسه A۹ و S۹ Plus هر دو دستگاه گلکسی اس تثبیت کننده اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار، قابلیت فیلمبرداری ۴K را ارائه می دهند و نتایج عالی را ارائه می دهند. هنوز مشخص نیست که دوربین های A۹ چگونه عملکرد خواهند داشت، اگرچه ویژگی بهینه ساز صحنه نوت ۹ را ارائه می دهد که کاربران با هوش مصنوعی یک شی یا صحنه را شناسایی کرده و تنظیمات را بر اساس آن تنظیم می کنند.

    مقایسه گوشی سامسونگ A9 و S9 Plus

    سخت افزار در A۹ و S۹ Plus

    سامسونگ گلکسی A۹ دارای یک چیپست میان رده در زیر کاپوت Qualcomm Snapdragon ۶۶۰ است اما ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و پشتیبانی از microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی تا ۵۱۲ گیگابایت ارائه می دهد. همچنین دارای ظرفیت باتری عظیم ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به دنبال قلمرو Note ۹ است.

    در مقایسه A۹ و S۹ Plus ، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس ، کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ را انتخاب می کنند. S۹ دارای ۴ گیگابایت رم است در حالی که S۹+ دارای ۶ گیگابایت رم و S۹ با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، در حالی که S۹+ در گزینه های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی موجود است. هر دو از microSD پشتیبانی می کنند اما سقف آن ۴۰۰ گیگابایت است.

    این دو گوشی پرچمدار همچنین باتری‌های کوچک‌تری نسبت به A۹ ارائه می‌کنند که S۹ دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در زیر کاپوت خود و S۹+ با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. هر دو دستگاه عملکرد بسیار روانی را ارائه می دهند و هر دو صدای عالی را از بلندگوهای استریوی تنظیم شده AKG ارائه می دهند.

    همه دستگاه‌های سامسونگ بر روی اندروید اوریو اجرا می‌شوند و تجربه UX این شرکت برتر است. همه آنها Bixby Voice را ارائه می دهند و همه آنها دارای اسکنر تشخیص چهره و اثر انگشت هستند. اگرچه S۹ و S۹+ اسکن عنبیه را نیز ارائه می‌کنند، چیزی که A۹ از فهرست خود خارج می‌کند.

    این مقایسه A۹ و S۹ Plus می تواند به شما در انتخاب گوشی مورد علاقه خود کمک باشد. ضمن آنکه می توانید سفارش قاب گوشی با طرح دلخواه خود را از روبان مارکت تهیه کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن