جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    راهنمای خرید قاب گوشی موبایل

    <h۲ dir="rtl">راهنمای خرید قاب گوشی موبایل <h۲ dir="rtl"> 

    امروزه کمتر کسی است که برای قاب گوشی خود ، قابی تهیه نکرده باشد. به نظر می رسد ضرورت استفاده از قاب برای گوشی ، بر کسی پوشیده نیست. در ربان مارکت می خواهیم به سوالاتی که در خصوص تهیه کاور و کیف گوشی بهتر است بدانید صحبت کنیم .

    گوشی های موبایل هوشمند امروزی ، هم حساسیت بسیار بالایی دارند و هم گران قیمت تر از مدل های پیشین هستند. از طرفی به محض آنکه به صفحه نمایشگر گوشی و یا بدنه آن ضربه ای وارد شود بلافاصله آسیب می خورد. این آسیب ها ضرر زیادی را برای صاحب گوشی به همراه دارد.

    از طرفی این نکته نیز مهم است که به مرور زمان ردی روی گوشی باقی می ماند که از زیبایی ظاهری آن می کاهد. به همین دلیل است که کاربر ها به سمت تهیه قاب گوشی برای گوشی های موبایل خود هستند. بدیهی است که استفاده از کاور برای گوشی ، هم به جهت محافظت و نگهداری از گوشی است و هم ظاهر آنرا زیباتر می کند. برای آنکه بتوانید کاوری مناسب گوشی خود بیابید در این جا شما را راهنمایی می کنیم.

    انواع قاب موبایل : قاب گوشی ژله ای ، کاور گوشی بامپر ، کاور گوشی پوستی ، محافظ صفحه گوشی ، قاب گوشی محافظتی ،  تاریخچه قاب گوشی

    شاید بدانید که در سال ۱۹۸۰ اولین گوشی موبایل وارد بازار شد. در آن زمان خریدن گوشی همراه برای همگان مقدور نبود و بدلیل گرانی آن فقط ثروتمندان گوشی همراه را می توانستند خرید کنند. در ابتدای ورود گوشی موبایل به بازار ، قیمت ها از سه هزار دلار تا ده هزار دلار متغیر بود. اما نکته مهمی که تولید کنندگان گوشی به آن می اندیشیدند ، این بودکه طول عمر گوشی را بالاتر ببرند تا بتوانند رضایت مندی بیشتری را از مشتریها داشته باشند.

    درست همزمان با ورود گوشی های لمسی به بازار بزرگ دیجیتال ، تقاضای قاب گوشی و کیف نیز به طرز عجیبی بالا رفت. این افزایش تقاضا با ارائه آیفون اپل به بازار در ابتدای سال ۲۰۰۷ ، شدت گرفت. خریداران گوشی موبایل نیاز بود که از گوشی خود به دقت مراقبت می کردند زیرا صفحه نمایش گوشی ها بسیار آسیب پذیر بود.

     

    بیشتر بخوانید : راهنمایی درباره قاب گوشی

     

    به مرور زمان این موضوع در برند های دیگری همچون سامسونگ ، بلک بری و موتورولا نیز ایجاد شد و خرید کیف و یا قاب برای گوشی ها از الزامات به حساب می آمد.

    اکنون اینجا به سوالات رایجی که هنگام تهیه کاور برای هر کاربری ایجاد می شود می پردازیم :

     آیا قاب برای گوشی ضرر دارد؟

    این نکته وجود دارد که قاب های گوشی خیلی زود کثیف می شوند و نیاز است که همیشه تمیز نگاه داشته شوند. اگر هنگام استفاده از کاور ، گوشی داغ می شود ، به دلیل استفاده مداوم از قاب است . تعویض نوع کاور نیز نمی تواند به این موضوع کمکی کند. از طرفی داغ شدن گوشی باعث خراب شدن و کم شدن طول عمر مفید باتری گوشی خواهد بود. یکی از راه هایی که می توان پیشنهاد کرد این است که هنگام شارژ کردن ، گوشی را از قاب خارج کنید تا از داغ شدن بیشتر جلوگیری شود.

     دلیل زرد شدن قاب گوشی چیست ؟

    زرد شدن کاور گوشی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. اولین و مهمترین دلیل پرتو نور فرابنفش خورشید است. اگر از گوشی در محیط باز زیاد استفاده می کنید و نور خورشید بر گوشی تابیده می شود به مرور زمان بر زرد شدن قاب تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل موثر بر این موضوع ، رطوبت ، عرق دست و صورت و قرارگرفتن در برابر دمای زیاد می باشد.

    قاب گوشی بسازیم ؟

    اگر گوشی موبایلی دارید که به دلایلی مانند قدیمی بودن ، قاب آن را نتوانستید در بازار تهیه کنید می توانی با استفاده از سیلیکون و نشاسته ، برای گوشی خود یک قاب ساده بسازید. این قاب می تواند محافظ خوبی برای گوشی شما در برابر ضربات باشد.

     

    بیشتر بخوانید : انواع جنس قاب های گوشی

     

    موادی که معمولا در ساخت قاب های گوشی به کار می رود

    پلاستیک از نوع سخت :  پلاستیک سخت یکی از بیشترین استفاده را برای ساخت کاورها ی گوشی دارد ، به دلیل آنکه مقاومت زیادی داشته و می تواند به خوبی از گوشی مراقبت نماید و به هر شکلی که نیاز باشد می توان آن ها را در آورد. همچنین قیمت آن ها هم مناسب است و وزن کمی دارند.

    نوع فلزی : کاورهایی که معمولا از فلز ساخته می شوند بسیار محکم بوده و حداکثری حفاظت از گوشی را در برابر ضربات و سقوط گوشی را دارند. این قاب ها به دو حالت تاشو و ساده هستند و هر دو از مقاومت بالایی برخوردارند.

    جنس لاستیکی : قاب های گوشی از جنس لاستیک هم ارزان هستند و هم دوام خوبی دارند. این قاب ها در دست خوب قرار می گیرند و در مورد قاب های از نوع اسپورت ، پوستی و بامپر استفاده می شوند.

    جنس سیلیکون : کاور گوشی از جنس سیلیکون نیز مقاومت بالایی داشته و قیمتی مناسب دارد. از این کاور ها به طور معمول در کاورهای نوع پوستی استفاده می شود. بسیاری از قاب های موبایل امروزه از این جنس است.

    چرم طبیعی : کاورهای گوشی که از جنس چرم طبیعی هستند می توانند محافظت خوبی از گوشی داشته باشند و اغلب طراحی های زیبایی دارند ، اما گران هستند.

    جنس چرم صنعتی : چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی استفاده می شود زیرا ارزان تر است و دوام بهتری دارد. امروزه بیشتر از چرم طبیعی از این نوع چرم برای قاب های موبایل استفاده می شود اما به زیبایی و شیکی چرم طبیعی نیستند.

    پلی کربنات: این نوع مواد محکم و سخت هستند و حالتی شفاف دارند و به راحتی می‌توان آنها را به اشکال مختلف درآورد.

    جنس پلی اورتان : این مواد از پلاستیک سخت و سیلیکون نرم تهیه می شود. مقاومت این مواد بسیار بالا است و وقتی در دست قرار می گیرد ، بسیار نرم به نظر می آید. در دست خوب جای می گیرد.

    اکنون در همه جای دنیا حدود چهار میلیارد دارای گوشی هوشمند موبایل هستند که به دلیل آسیب پذیر بودن آن ها ، نیاز دارند که برایشان کاور تهیه شود. همین موضوع باعث شده است که کاورهای گوشی موبایل با تنوع بسیار زیادی در جنس و طرح ، به طور گسترده ای در تمامی جهان با قیمت های متفاوتی ارائه شود. بسیاری از این کاورهایی که تولید می شود برند نیستند. اما برندهایی مانند سامسونگ ، اپل و یا مایکروسافت نیز قاب هایی را ارائه کرده اند. این تنوع در تولید باعث شده است که نتوان به سادگی قاب گوشی مناسب را تشخیص داد و نیاز است که عامل های متفاوتی را بررسی کرد ، قبل از اینکه اقدام به خرید کاور گوشی کنیم.

     انواع کاور های موبایل

    قاب و کیف های گوشی موبایل متفاوت هستند در اندازه ، نوع فرم و جنس. این قاب های قابلیت هایشان نیز متفاوت است. تعدادی از این قاب ها فقط به جهت زیبایی ساخته شده اند ، اما اغلب کاورها نقش محافظت کننده گوشی موبایل را در برابر ضربات ایفا می کنند. حال این جا دسته بندی قاب های گوشی را بر حسب نوع عملکرد و طراحی شان معرفی می کنیم.

     کاور گوشی ژله ای

    کاورهای نوع ژله‌ای از قسمت پشت گوشی و کناره ی آن نگهداری می کند و امکان استفاده از صفحه نمایشگر گوشی موبایل نیز آسان است. این قاب با پلاستیک ساخته می شوند تا در مواقع سقوط و یا ضربه محکم باشند. در این نوع زیبایی چندان مهم نیست و نوع قاب ممکن است به طراحی گوشی ارتباطی نداشته باشد ، اما برای استفاده از دکمه های گوشی محدود نیستید. تنها نکته مهم این است که کاور گوشی ژله ای نمی تواند از صفحه نمایشگر محافظت نماید و اگر گوشی بیفتد بلافاصله صفحه آسیب می بیند.

    قاب گوشی بامپر

    قاب های گوشی بامپر از لاستیک به صورت نوارهای باریک ساخته می شود که لبه‌های گوشی را نیز در بر می‌گیرد. بدین ترتیب می تواند در برابر ضربات نیز از گوشی محافظت کند. این نوع طراحی مانع دسترسی آسان از گوشی نمی شود و به سادگی در دست قرار می گیرد. در این نوع قاب ها نیز همانند کاورهای ژله ای ، صفحه نمایش محافظتی در برابر ضربات ندارد.

     

    قاب گوشی پوستی

    جنس انواع قاب های پوستی از جنس سیلیکون و یا لاستیک می باشند . این نوع قاب ها دورتا دور گوشی موبایل را در بر می گیرند. به استثنای صفحه نمایش . کاور پوستی امروزه یکی از متداول ترین انواع قاب گوشی محسوب می شود. یکی از مزایای این قاب ها این است که برای طراحی و زیباسازی گوشی ، هیچ محدودیتی ندارند. همچنین به جهت سبکی و سادگی در نوع قاب ، به سادگی در دست جای می گیرند. در کنار این نکات ، باید گفته شود که این نوع قاب ها خیلی در برابر ضربات و سقوط مقاومت نداشته و محافظت کاملی برای گوشی محسوب نمی شوند.

    محافظ صفحه گوشی

    جنس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل از پلی اورتان است که به صورت کامل به صفحه چسبیده می شود. در عین حال که به عنوان قاب محسوب نمی شود ، می تواند محافظ خوبی برای صفحه نمایشگر در برابر خط و خش باشد. از نظر قیمتی محافظ ها معمولا ارزان قیمت هستند و به سادگی می توان آن ها را تعویض کرد. بنابر این نیاز است برای مراقبت کامل از گوشی موبایل به همراه محافظ ، از یک نوع کاورگوشی نیز استفاده نمود.

    قاب گوشی محافظتی

    نوع دیگری ای کاور های گوشی هستند که از محافظت بالایی برخوردارند. در این نوع کاورها ، قسمت داخلی از جنس پلی اورتان که نرم است ساخته شده است و بخش خارجی آن از پلی کربنات که سخت و مقاوم است استفاده شده است . همین موضوع باعث محکم تر شدن قاب گوشی شده و آن را در برابر صدمات و ضربات ناشی از سقوط های طولانی نیز محافظت نماید.

    در برخی از این نوع قاب های محافظتی ، برای صفحه نمایش داخلی نیز محافظی در نظر گرفته شده است که به طور کامل گوشی را می پوشاند. برخی دیگر از انواع این نوع کاور ، تولید شده است که در برابر آب نیز مقاوم است و در صورتی که در آب به عمق دو متر هم بیفتد ، به سلامتی گوشی آسیبی نمی رسد.

    کاور گوشی محافظتی انتخاب مناسبی است برای آن گروه از افراد که در محیط کارهای با تحرک و کارگاهی فعالیت دارند. تنها ایرادی که می توان به این نوع کاور ها وارد نمود این است که حجیم و سنگین هستند و این موضوع باعث می شود که حمل گوشی چندان آسان نباشد. انتخاب این نوع گوشی به سلایق و انتظارات افراد از قاب گوشی شان باز می گردد.

    آرم بند گوشی موبایل

    در زمان هایی که بیرون از منزل هستید و یا در حال انجام کارهای طولانی مدت می باشید می توانید از آرم بندهای محافظ گوشی استفاده نمایید. این نوع آرم بندها به دور بازو بسته می شوند که معمولا از جنس های سیلیکون ، لاستیک و پارچه می باشد. بنابر این با بستن آرم بند به بازو ، می توانید با خیال راحت آن را حمل کرده و به کار خود نیز بپردازید. این محصول می تواند در باشگاه های ورزشی نیز کاربرد مناسبی داشته باشد.

    کاورهای گوشی موبایل از انواع Pouch  ،Holster و کمری

    این نوع از کاورها موقعیت های خوبی برای حفظ گوشی هستند و به سهولت می توان به آن ها دسترسی داشت. این نوع کاورها را می توان به کمربند وصل نمود و بدین ترتیب حمل آن ها ساده تر خواهد شد. جنس این کاورها به طور معمول از چرم و یا پلاستیک می باشد. در شرایطی که گوشی های موبایل به دلیل بزرگی در جیب جای نمی گیرند ، این نوع کاورها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

     کاور گوشی کیفی

    نوع دیگر از کاورهای گوشی موبایل که به صورت تاشو یا کیفی هستند ، می توانند بخش جلو و پشت گوشی را در برگیرند. به عبارتی کل گوشی را پوش می دهند. کار با این نوع گوشی بدین ترتیب است که با برداشتن قسمت جلویی قاب می تواند به سادگی از صفحه نمایش گوشی استفاده نماید. این مدل از قاب ها ، از نظر حفاظت از کل گوشی و حتی صفحه نمایش آن ، در سطح بالایی هستند. در برخی از این مدل کیف های گوشی ، برای نگهداری پول و یا کارت های بانکی نیز جایی تعبیه شده است. یکی از ایرادات وارد بر این نوع قاب ها این است که حجم و وزن زیادی دارند و این موضوع شاید برای هرشخصی گزینه قابل تحملی نباشد.

    چه مواردی را بایستی هنگام خرید کاور گوشی مد نظر داشت ؟

    این نکته را بایستی بدانید که هنگام تهیه قاب گوشی ، ابتدا مدل گوشی را مدنظر داشته باشید و قاب مناسب آن را خرید کنید. پس از آن کاوری را خرید کنید که بتواند مراقبت کاملی را از گوشی شما به همراه داشته باشد. عملکرد اصلی کاور های گوشی ، حفاظت از گوشی موبایل در برابر آسیب های مکانیکی است که این نکته را بایستی مدنظر داشته باشید.

     نکات دیگری نیز وجود دارد که هر کسی که گوشی موبایل تهیه کرده است و قصد خرید کاوری مناسب برای گوشی خود را دارد ، باید درنظر بگیرد. به عنوان مثال نوع کاور باید متناسب با شیوه زندگی و یا محیط کاری شما باشد. اگر در یک پروژه ساختمانی کار می کنید ، به حتم نوع کاور گوشی شما با کسی که در محیطی آرام و بدون تحرک است ، تفاوت دارد.

    سخن نهایی

    امروزه کاورهای گوشی موبایل برای کسانی که گوشی موبایل خریده اند ، بسیار ضروری است. صفحه نمایش های شکننده گوشی های برندی مانند آیفون و سامسونگ ، که ارزان هم نیستند ، نیاز به محافظت دارند. زمانی که تصمیم دارید قابی خرید کنید به شکل و اندازه گوشی و قابلیت هایی که قاب گوشی و یا کیف دارد توجه کنید. جنس این قاب ها و سبکی آن ها نیز بررسی شود و در آخر اینکه دوام مناسبی داشته باشد. تمامی این عوامل می تواند در انتخاب یک قاب مناسب برای گوشی همراه شما موثر باشد.

     

     منبع : گوگل

    <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">سایت روبان <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب گوشی <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب سامسونگ <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب هواوی <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب آیفون <h۲ dir="rtl" style="text-align: justify;">قاب دخترانه

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن