جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بررسی مشخصات گوشی هوشمند iPhone 13

    گوشی هوشمند iPhone 13 و مدل های این سری ، احتمالاً از محبوب ترین گوشی های هوشمند سال 2021 خواهند بود، به زودی می توانیم ایده خوبی در مورد نرم افزاری که آنها اجرا می کنند، داشته باشیم ، زیرا انتظار داریم iOS 15 ستاره نمایش باشد.

    << خرید قاب گوشی فانتزی و فوتبالی >>

    در مورد سخت افزار، ما به طور فزاینده ای ایده خوبی در مورد آیفون 13 جدید، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس داریم. صحبت های زیادی در خصوص تغییرات در طراحی، مشخصات و ویژگی ها مطرح است که شامل مواردی مانند دوربین های به روز شده و نرخ تازه سازی 120 هرتز  به علاوه چیپست قدرتمندتر ، اما با طراحی مشابه با دامنه آیفون 12 است.

    گوشی هوشمند iPhone 13

    تاریخ انتشار آیفون 13

    انتظار می رود تاریخ عرضه گوشی هوشمند iPhone 13 برای سپتامبر 2021 تعیین شود ، اما ممکن است با توجه به همه گیری Covid-19 این موضوع تغییر کند. طی 10 سال گذشته، اپل تقریباً همیشه گوشی های پرچمدار خود را در یک رویداد نزدیک به ابتدای ماه سپتامبر معرفی کرده و 10 روز بعد گوشی ها را روانه بازار کرده است. همه اینها در سال 2020 به دلیل همه گیری تغییر کرد و ارائه تلفن ها به تأخیر افتادند.

    به طور معمول انتظار داریم اپل به آن عرضه ماه سپتامبر پایبند باشد، اما ظاهرا تاخیر 2020 منجر به افزایش فروش برای تلفن ها می شود. این ممکن است بدان معنی باشد که اپل تصمیم دارد به این روند جدید ادامه دهد، اما این هنوز روشن نیست.

    از آن زمان تحلیلگر دیگری نیز گفته است که ظاهراً آیفون 13 در هفته سوم سپتامبر به فروش می رسد. این به معنای اعلام اوایل ماه است. با این حال، ممکن است یک یا چند مدل تا ماه اکتبر وارد فروشگاه ها نشود. پیش از سال 2020 ، اپل آیفون های جدید خود را در سه شنبه اول یا دوم ماه سپتامبر معرفی کرده است. اگر این اتفاق در سال 2021 تکرار شود، انتظار داریم که در 7 یا 14 سپتامبر عرضه شود.

    محدوده گوشی هوشمند iPhone 13 نیز برای راه اندازی ماه سپتامبر در مسیر درست است، زیرا در جای دیگر شنیده ایم که ارسال چیپست آن تا اواخر ماه می در اپل آغاز می شود. ظاهراً این زودتر از موعد مقرر است، زیرا ظاهراً هدف این بوده است که تا پایان ماه می وارد مرحله تولید شود.

    گزارش جدیدتر نشان می دهد که این چیپست اکنون وارد مرحله تولید انبوه شده است و حاکی از آن است که ممکن است دیگر از موعد مقرر جلو نرود. اما همچنان طبق برنامه باشد.

    قیمت iPhone 13

    درباره قیمت آیفون 13 اطلاعات کمی در دست است، اما انتظار داریم که در سطح مشابهی با آیفون 12 باشد. قیمت این گوشی ها بیشتر از گوشی های 2019 و سری آیفون 11 است. اما این به دلیل اضافه شدن 5G و چند عنصر فنی دیگر است.

    مطمئناً با شنیدن این موارد، قیمت و شایعات گوشی هوشمند iPhone 13 2021 بیشتر درج می شود. اول از همه، انتظار چهار عضو از خانواده آیفون 13 را داریم. احتمالاً این موارد آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس وجود دارد اما تضمین نشده است.

    این شرکت سه مدل را تا سال 2020 متمرکز کرد، زمانی که مدل مینی را به عنوان چهارمین گوشی از خانواده آیفون 12 معرفی کرد. اگر هر مدل افت کند، احتمالاً mini خواهد بود، زیرا گفته می شود که آیفون 12 مینی فروش خوبی نداشته است، اما اپل هنوز یک آیفون 13 مینی حتی شاید به جای آیفون SE 3 تولید می کند.

    طراحی گوشی هوشمند iPhone 13

    انتظار می رود که گوشی هوشمند iPhone 13 طراحی های مشابهی با خانواده آیفون 12 داشته باشد، همچنین احتمالاً فناوری صفحه نمایش نیز مشابه خواهد بود.  یک شایعه اخیر نشان می دهد که اپل امسال می تواند برآمدگی دوربین را کاهش دهد و همچنین یک گزینه سیاه و سفید مات را برای مدل های Pro این گوشی معرفی کند که از گرافیت فعلی بازسازی شده است. موضوع ناچ نیز مورد بررسی قرار گرفته است و برخی منابع ادعا می کنند که اندازه آن همان iPhone 12 باقی مانده و برخی دیگر معتقدند احتمال کوچک شدن آن در سال 2021 بیشتر است.

    حتی در حال حاضر، تصاویر ظاهرا شیشه صفحه نمایش را برای گوشی هوشمند iPhone 13  نشان می دهد و یک شکاف کاملاً کوچکتر نیز وجود دارد که با حرکت دادن گوشی به حاشیه بالا به دست می آید. به همین ترتیب، یک ماکت آیفون 13 به صورت چاپ سه بعدی نیز یک بریدگی کوچکتر را نشان می دهد.

    به طور مشخص برش در اینجا 26.8 میلی متر عرض در مقایسه با 34.83 میلی متر در آیفون 12 است، اما همچنین 5.5 میلی متر عمق دارد که باعث می شود کمی کوچکتر از 5.3 میلی متر در آیفون 12 باشد. این ماکت همچنین نشان می دهد که ممکن است محتوای ناچ کمی جابجا شده باشد، در این حالت دوربین سلفی به جای سمت راست، در سمت چپ نشان داده شده و گوشی به داخل قاب منتقل شده است.

    تغییرات در مدل جدید آیفون

    به نظر می آید که اپل حداقل یک نمونه اولیه از آیفون 13 را دارد که بریدگی را کاملا از بین می برد و حاشیه های اطراف هر طرف را کمی جبران می کند. شکاف کوچکتر را می توان بار دیگر در برخی مدل های غیررسمی مشاهده کرد که همچنین طرح دوربین کمی متفاوت اما طرحی شبیه به محدوده آیفون 12 را برجسته می کند.

    یک واحد ساختگی گوشی هوشمند iPhone 13 پرو بر اساس نمودارهای فاش شده ایجاد شده است. همچنین یک بریدگی کوچکتر و همچنین لنزهای دوربین بزرگتر را نشان می دهد. با این حال، طراحی و حتی اندازه آن در غیر این صورت کم و بیش یکسان با آیفون 12 پرو مکس است.

    اینها شامل یک برآمدگی بزرگتر و مسطح تر از دوربین در آیفون 12 پرو، به علاوه سنسورهای بزرگتر دوربین، یک بریدگی کوچکتر و یک قاب فولاد ضد زنگ مستعد اثر انگشت است که ظاهراً کمتر است. پرونده های فاش شده همچنین یک بریدگی کوچکتر به همراه طرح دوربین مورب برای گوشی هوشمند iPhone 13 را نشان می دهند. به نظر می رسد ساختار کمی ضخیم تری را نیز نشان می دهد که احتمالاً باتری های بزرگتری که شایعه شده اند را در خود جای می دهد.

    همچنین نشانه دیگری نمایش می دهد که این شرکت در نهایت ممکن است آماده معرفی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر باشد. بسیاری از تولیدکنندگان اندروید از این فناوری در گوشی های شاخص استفاده می کنند و این اطلاعات نشان می دهد که اپل آماده است تا از این الگو پیروی کند. در واقع، در حال حاضر بارها در مورد اسکنر روی صفحه صحبت کرده و ظاهرا اپل علاوه بر Face ID، آن را نیز در نظر گرفته است.

    تغییر در شکل آیفون 13

    برخی منابع حاکی از این است که این تغییر بیشتر مورد بررسی قرار نگرفته است، اما آخرین خبر از iOS 15 نشان می دهد که به روزرسانی بعدی نرم افزار اصلی این شرکت با پشتیبانی از احراز هویت بیومتریک دوگانه انجام می شود. ویژگی ای که فقط در دستگاهی با Face ID و Touch ID قابل اجرا است.

    این بدان معنی است که گوشی هوشمند iPhone 13 ممکن است به اولین آیفون تبدیل شود که از هر دو شکل شناسایی برخوردار است و بنابراین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر که بسیار شایعه است، وجود دارد. چیزی که احتمالاً تغییری نخواهد کرد، اندازه تلفن ها است که چهار مدل را با اندازه صفحه نمایش مشابه آیفون 12 مشاهده خواهیم کرد.

    گفته می شود، ابعاد ممکن است اندکی متفاوت باشد، گزارشی حاکی از ضخامت آیفون 13 و آیفون 13 پرو 7.57 میلی متر است که ضخامت آنها نسبت به مدل های قبلی 0.17 میلی متر است. همان گزارش حاکی از آن است که بلوک های دوربین بسیار بیشتر از پیش دور خواهد بود، ظاهراً آیفون 13 پرو 3.65 میلی متر در مقایسه با آیفون 12 پرو 1.7 میلی متر و آیفون 13 2.51 میلی متر در مقایسه با 1.5 میلی متر در گوشی آیفون 12 است.

    گوشی هوشمند iPhone 13

    نمایشگر iPhone 13

    چیزی که برای آیفون 12 شایعه شد و به نتیجه نرسید، اضافه شدن نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا بود. شایعات حاکی از آن است که ممکن است در گوشی هوشمند iPhone 13 معرفی شود و این باعث می شود صفحه نمایش هنگام بازی کردن یا پیمایش از طریق شبکه اجتماعی شما نرم و صاف باشد.

    مهمترین پیشرفت در مدل های آیفون 13 ، ProMotion با نرخ تازه سازی متغیر از طریق پذیرش LTPO در مدلهای Pro خواهد بود. این فناوری همچنین ممکن است به همان روشی که در صفحات iPad Pro شرکت مشاهده کرده ایم، عمل کند که بسته به فعالیتی که روی تلفن خود انجام می دهید، می تواند نرخ تازه سازی را تغییر دهد.

    شایعات متعدد حاکی از آن است که ویژگی نرخ تازه سازی 120 هرتز ممکن است جدید باشد و این شامل گزارش هایی از DigiTimes و همچنین تحلیلگران بسیار خوبی است که همچنین گفته اند این فناوری ممکن است فقط در دو مدل از چهار مدل پیش بینی شده آیفون 13 باشد.

    شاید این بدان معنا باشد که آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس دارای صفحه نمایش 120 هرتزی هستند در حالی که آیفون 13 و آیفون 13 مینی، این چنین نخواهد داشت.یکی از منابع بار دیگر این ادعا را تکرار کرده و افزوده است دو مدل برتر دارای صفحه نمایش 120 هرتز هستند.

    صفحه نمایش آیفون در مقایسه با سامسونگ

    همچنین اکنون ادعا شده است که Samsung Display در حال تبدیل خط تولید صفحه نمایش آیفون خود به خط تولید این نوع صفحه نمایش است. سامسونگ 110 میلیون نمایشگر گوشی هوشمند iPhone 13 ، از جمله نمایشگرهای 120 هرتز، عرضه خواهد کرد. پانل ها ظاهراً اکنون در حال تولید هستند.

    در حقیقت ، این احتمال وجود دارد که نرخ تازه سازی حتی بیشتر باشد، زیرا حق ثبت اختراع اپل در مورد تلفنی با نرخ تازه سازی چندگانه صحبت می کند، احتمالاً در 240 هرتز بالاتر می رود و این نرخ را در حال حاضر هیچ تلفن اصلی ارائه نمی دهد.

    یکی دیگر از به روزرسانی هایی که صفحه نمایش ممکن است داشته باشد، اضافه شدن یک صفحه نمایش همیشه روشن است که یک فاش کننده قابل اعتماد می گوید این کار در حال انجام است. تلفن های اندرویدی سال هاست که این پیشنهاد را ارائه می دهند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که اپل وارد آن شود.

    رنگ های آیفون 13

    ما هنوز نمی دانیم که چه رنگ های گوشی هوشمند iPhone 13 در دسترس خواهد بود، اما انتظار می رود که سایه های مشابه آیفون 12 را داشته باشید. این بدان معناست که احتمالاً گزینه های رنگی بیشتری را با سایه های روشن تر در آیفون 13 و آیفون 13 مینی مشاهده خواهید کرد، در حالی که آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس به احتمال زیاد گزینه های کمتری با سایه های آرام مانند نقره، گرافیت و طلا یک درز نیز گفته است که مدل های Pro با رنگ مشکی مات عرضه می شوند.

    با این اوصاف، فروشگاه پنگ یک فروشگاه تلفن در توییت خود اعلام کرده است که آیفون 13 پرو مکس با رنگ صورتی رز در ماه دسامبر به زمین می نشیند. البته اپل به ندرت از رنگ های روشن در مدل های برتر خود استفاده می کند.

    دوربین iPhone 13

    در مورد دوربین، تحلیلگر صنعت Ming-Chi Kuo  که اغلب در مورد اطلاعات اپل صحبت دارد، اظهار داشت که دوربین فوق عریض iPhone 13 Pro و Pro Max با af / 1.8 ، لنز شش عنصری فعلی همراه است. کو از آن زمان تاکنون با یادداشتی به این نتیجه رسیده است که به نظر می رسد Sunny Optical در موقعیت تأمین این لنز قرار دارد که به گفته وی ممکن است تا هفت عنصر افزایش یابد.

    ما همین تغییر دیافراگم را از تحلیلگران Barclays شنیده ایم، هرچند آنها ادعا می کنند این ارتقا در هر چهار مدل گوشی هوشمند iPhone 13 وجود دارد. این باعث می شود تا عملکرد بهتری در شرایط نور کم ایجاد شود. اگرچه به طور بالقوه عمق میدان کمتری نیز وجود دارد که می تواند در عکس های منظره که در دوربین های فوق عریض دارای برتری هستند، کمتر مطلوب باشد.

    همچنین در یادداشت تحلیلی بارکلیز ذکر شده است که آیفون 13 پرو می تواند همان تله فوتو آیفون 12 پرو مکس را بدست آورد و امکان بزرگنمایی نوری 2.5 برابر را داشته باشد، در حالی که 2 برابر بزرگتر از نمونه قبلی است. در همین حال، کو گفته است که دوربین تله ای، حداقل در مدل های پیشرفته ، یک ارتقا مشابه شش عنصر به دوربین فوق عریض را خواهد داشت.

    در مورد دوربین اصلی، Kuo نیز اخباری در این باره دارد و ادعا می کند که در آیفون 13 Pro Max به دیافراگم f / 1.5 تغییر می یابد. این باید عملکرد کم نور و اثر بوکه برای عکس های پرتره را بهبود بخشد، اما این تغییری است که ظاهراً در بقیه محدوده آیفون 13 اعمال نخواهد شد.

    همچنین گزارشات حاکی از آن است که اپل به دنبال افزودن دوربین پریسکوپ به آیفون آینده است. این امکان برای بزرگنمایی بیشتر از مدلهای فعلی را فراهم می آورد، شاید تا 10 برابر بزرگنمایی نوری، بدون ضخیم تر شدن اجزای دوربین باشد.

    گزارشی همچنین حاکی از آن است که هر چهار مدل گوشی هوشمند iPhone 13 ممکن است اسکنر LiDAR داشته باشند، نه فقط مدل های Pro که دارای آن در محدوده آیفون 12 هستند. به نظر می رسد این احتمال وجود دارد. همین منبع همچنین گفته است که هر چهار مدل آیفون 13 دارای سنسور تغییر سنسور OIS تثبیت کننده تصویر نوری خواهند بود که برای همه به جز Pro Max که قبلاً چنین چیزی را داشته است، یک ارتقا می باشد.

    اعمال تغییرات مهم در دوربین آیفون 13

    از سویی دیگر، به نظر می آید OIS و فوکوس خودکار با تغییر سنسور به دوربین های فوق العاده گسترده در گوشی های جدید اضافه می شوند. اخیراً در سمت تعویض سنسور، سایتی ادعا کرده است که هر چهار مدل آیفون 13 این را دریافت می کنند، بنابراین احتمالاً به نظر می رسد. در این صورت، باید مهارت های تثبیت تصویر آنها را بهبود بخشد.

    شایعات کمی به طور خاص در اطراف دوربینگوشی هوشمند iPhone 13 است، اما انتظار داریم اپل روی این موضوع به عنوان یک بخش اصلی برای تمایز گوشی ها از خانواده آیفون 12 تمرکز کند. همچنین درباره طراحی مجدد احتمالی دو دوربین عقب در آیفون 13 و آیفون 13 مینی صحبتی در میان است. به جای اینکه به صورت عمودی تراز شوند، ممکن است به صورت مورب مرتب شوند.

    اطلاعات مربوط به منابع داخلی به مدل های CAD تبدیل شده و سپس به صورت سه بعدی مناسب قرار می گیرند تا مانند آیفون های فعلی به نظر برسند. اینها شکاف کوچکتر و دوربین های مورب را نشان می دهد.

    باتری در گوشی هوشمند iPhone 13

    یک منبع فاش می کند که ممکن است سال 2021 زمانی باشد که شاهد معرفی آیفون های یک ترابایتی باشیم. این میزان ذخیره سازی انتظار می رود در گوشی های Pro به کار گرفته شود. اگر اطلاعات صحیح باشد، ممکن است گرانترین آیفون را ایجاد کند.

     این نوع گزینه برای افراد حرفه ای بیشتر از کاربران عادی مفید است، اما در حال حاضر این نمونه اولیه است که اپل ظاهراً آن را آزمایش می کند. از آن زمان نیز یک تحلیلگر ادعای مشابهی را مطرح کرده است، بنابراین یک مدل گوشی هوشمند iPhone 13 یک ترابایتی احتمال بیشتری دارد.

    ممکن است این شرکت تنها یک گوشی داشته باشد که این کار را انجام می دهد، اما این بدان معنی است که فقط از شارژ بی سیم استفاده خواهد کرد. این ادعایی است که از منابع مختلفی دریافت شده است، اما اکثر آنها حاکی از آن است که تنها یک مدل به احتمال زیاد آیفون 13 پرو مکس بدون سیستم خواهد ماند. اپل ظاهراً در تلاش است تا بفهمد که چگونه یک آیفون بی سیم نیز می تواند دوباره تنظیم و ارائه شود.

    آیفون 13جدید 2021

    در همین حال، در قسمت باتری، از تحلیلگر Ming-Chi Kuo شنیده ایم که گوشی هوشمند iPhone 13 ممکن است به فناوری برد نرم تغییر کند که باعث می شود تا ایجاد باتری با اندازه کوچکتر را بدون کم کردن ظرفیت آن طراحی نماید.

    در واقع، ممکن است آیفون 13 ظرفیت باتری بالاتری نسبت به آیفون 12 داشته باشد. اپل در حال آزمایش طراحی صرفه جویی در فضا است، بنابراین به نظر می رسد می توان اطمینان داشت که این پیشرفت در اواخر سال اجرایی خواهد بود. این همچنین ظرفیت بالقوه باتری را برای ما فراهم می کند. اگر خبر صحیح باشد، ممکن است در هر یک از مدل ها موارد ذکر شده را مشاهده کنیم.

    همچنین یک حق ثبت اختراع اپل وجود دارد که در مورد حالت شارژ محافظ صحبت می کند که باعث می شود شارژ بیش از حد تلفن حتی اگر تلفن را برای مدت طولانی وصل کنید، عمل نماید. البته عملکرد باید به طور معمول هر ساله افزایش یابد که این در مدل های جدید گوشی هوشمند iPhone 13 مشهود خواهد بود.

    فناوری G5

    همچنین شنیده ایم که چیپست A15 که انتظار می رود دامنه آیفون 13 را تأمین کند، به تولید انبوه رسیده است. منبع گزارش در مورد این موضوع همچنین می گوید که این یک چیپست 5 نانومتری است که همان اندازه A14 است، احتمالاً به معنای آن است که پیشرفت های انجام شده در اینجا گسترده نخواهد بود.

    البته انتظار می رود پشتیبانی از 5G در آیفون های 2021 ادامه یابد، ظاهراً بیش از 50 درصد از مدل های آیفون 13 در جهان از mmWave پشتیبانی می کنند. این به طور بالقوه به مراتب سریعتر از زیر 6 گیگاهرتز 5G است که آیفون 12 در بیشتر دنیا با آن گیر افتاده است، اما همچنین به زیرساخت ها و طیف مناسبی نیاز دارد که هنوز در اکثر نقاط وجود ندارد. با داشتن فناوری های بی سیم، همچنین درک کرده ایم که گوشی هوشمند iPhone 13 قرار است برخی از اتصالات Wi-Fi 6E را برای پیوند سریعتر به وب و ابر عرضه کند.

    این اولین بار توسط تحلیل گران پیش بینی شد و آنها از همان زمان با اطمینان بیشتری حتی همان نام تهیه کنندگان مشهور فناوری Wi-Fi 6E را نیز گفتند. سرانجام ، اختراع ثبت شده اپل جزئیات سیستمی را می دهد که به آیفون اجازه می دهد تا نگاه شما را ردیابی کند. این بدان معناست که شما می توانید اسناد حساس را در مکان های عمومی بدون خطر زیاد جاسوسی بخوانید.

    گوشی هوشمند iPhone 13

    آیفون 13 در مقابل آیفون 12S

    این احتمال وجود دارد که آیفون بعدی آیفون 13 نامیده نشود و چند دلیل برای آن وجود دارد. گزارش های تاکنون حاکی از آن است که این مدل آینده می تواند یک نسخه نسبتاً متوسط ​​باشد که با طراحی مشابه و فقط بهبودهای جزئی در دوربین همراه است. در واقع، تنها تغییر بزرگ ممکن است انتقال صفحه نمایش 120 هرتز باشد و احتمالاً همه مدل ها حتی چنین چیزی را ندارند.

    با این حساب، اپل ممکن است این تلفن ها را محدوده iPhone 12s و iPhone 12s Pro بنامد. گرچه ما در چند سال گذشته شاهد استفاده از S نبوده ایم، اما این چیزی است که اپل سابقه استفاده از آن را برای مشخص کردن نسخه های کوچک بیشتر داشته است.

    نه تنها این موضوع، بلکه عدد 13 نیز می تواند مسئله ساز باشد، زیرا در بسیاری از نقاط جهان، به عنوان یک عدد بدشانس دیده می شود، بنابراین ممکن است اپل بخواهد هنگام رسیدن آیفون جدید، از این عدد صرف نظر کند. مطمئناً ، ارائه تلفن های امسال با محدوده آیفون 12s ، مشکل شماره 13 را حل نمی کند، بلکه فقط آن را به تأخیر می اندازد، بنابراین امسال یا سال آینده این امکان وجود دارد که اپل از 13 گذشته مستقیماً به محدوده آیفون 14 بگذرد.

    در صورتی که تمایل دارید برای خرید قاب گوشی مناسب اقدام کنید، می توانید در دسته بندی های روبان مارکت ، طرح دلخواه خود را انتخاب نموده و خرید نمایید. همچنین می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان روبان مارکت دریافت کنید.

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن