جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بهترین شیوه استفاده از باتری گوشی آیفون

    این روزها برای بسیاری از افراد، گوشی هوشمند یک ابزار بسیار ضروری است و با وجود امکانات زیادی که در این دستگاه های کوچک وجود دارد، انتظار نداریم که در زمان نامناسب، باتری خود را از دست بدهند. به عنوان مثال، باتری آیفون 12 پرو مکس بیش از 15 ساعت عمر می کند، اما اگر مدل قدیمی تری داشته باشید که ممکن است به همین اندازه دوام نداشته باشد، چه می کنید؟ بنابراین استفاده بهینه از باتری آیفون  می تواند در طول عمر آن نقش بسزایی داشته باشد.

    راه صحیح استفاده از باتری گوشی هوشمند

    قبل از اینکه به روش های کوتاه مدت برای افزایش عمر باتری بپردازیم، مهم است بدانید چه کاری می توانید انجام دهید تا باتری گوشی هوشمند، طول عمر بالاتری داشته باشد. لازم است که هنگام استفاده یا ذخیره باتری های لیتیوم یون، از شدت دما، چه زیاد و چه پایین ، خودداری کنید.

    همچنین مقدار باتری را تا شارژ 100٪ یا 0٪ نرسانید، زیرا باتری های استرس بسیار بالا و پایین هستند. از شارژرهای سریع خودداری کنید، اگرچه راحت است، اما باتری های لیتیوم یون را سریعتر از شارژ استاندارد تخریب می کند. تنظیماتی وجود دارد که می تواند قابلیت شارژ را تغییر داده و برای صرفه جویی در مصرف انرژی عمل کند.

     

    استفاده بهینه از باتری آیفون

     

     

    حالت کم مصرف در گوشی هوشمند آیفون

    در استفاده بهینه از باتری آیفون ، شما می توانید در گوشی هوشمند خود، حالت کم مصرف را فعال کنید. یکی از قوی ترین ابزارهای شما در برابر تخلیه باتری، حالت کم مصرف است. با فعال کردن آن، تلفن شما فقط مهمترین کارها را انجام می دهد، بنابراین فعالیت های پس زمینه مانند بارگیری غیرفعال هستند.

    با کم شدن باتری زیر 20٪ ، حالت Low Power Mode به طور خودکار شروع به کار می کند، اما می توانید آن را به صورت دستی فعال کنید تا تلفن شما برای مدت طولانی تری کار کند. به عنوان مثال،  فقط درصورتی که باتری تلفن شما کمتر از 80٪ باشد، کار کند.

     

    کم کردن روشنایی نمایشگر گوشی

    کم کردن روشنایی نمایشگر گوشی

    یکی از مواردی که در از بین رفتن دوام باتری نقش دارد، صفحه نمایش تلفن هوشمند است که در بسیاری از طراحی ها، بزرگ و روشن منظور شده است. با کم کردن این میزان روشنایی، می توان بر طول عمر باتری افزود. برای استفاده بهینه از باتری آیفون  ابتدا روشنایی خودکار را فعال کنید. تلفن شما روشنایی خود را براساس وضعیت نور فعلی تنظیم می کند. اگر نور کافی برای دیدن داشته باشید، صفحه برای کاهش باتری خاموش می شود. همچنین می توانید با استفاده از نوار لغزنده  میزان روشنایی را به صورت دستی در تنظیمات نمایش و روشنایی تغییر دهید.

    خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی

    خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی

    داشتن موقعیت مکان یاب در برنامه های گوگل مپ مفید خواهید بود اما می تواند به سرعت باتری را خراب کند. برای ایجاد سلامت بالاتر باتری گوشی، لازم است که آن را خاموش کرده و از دریافت سروسی اطلاعات مکان، خودداری شود.

     

    Background App Refresh آیفون

     

    Background App Refresh آیفون

    وقتی یک برنامه iOS را می بندید، تا زمانی که وارد حالت تعلیق نشده باشید، برای مدت کمی ادامه پیدا می کند. با این حال، با استفاده از برنامه به روزرسانی پس زمینه، این برنامه های معلق هنوز می توانند به روزرسانی و محتوای جدید را بررسی کنند. روندی که می تواند باعث دوام باتری شود.

    برای استفاده بهینه از باتری آیفون ، شما می توانید Background App Refresh را به طور کامل یا فقط برای برنامه های خاص غیرفعال کنید. در صورتی که نمایشگر گوشی هوشمند شما، با دریافت اعلان ها روشن می شود، لازم است که برای حفظ انرژی باتری گوشی خود، آن را خاموش کنید.

     

    تنظیمات آیفون حالت هواپیما

     

    تنظیمات آیفون حالت هواپیما

    اگر واقعاً درگیر برق هستید، دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهید که تمام ویژگی های بی سیم تلفن شما را خاموش می کند. تماس ها و پیامک ها برقرار نمی شوند، اما در صورت لزوم می توانید به Wi-Fi متصل شوید. ساده ترین راه برای این کار این است که در مرکز کنترل به دنبال نماد هواپیما بگردید و روی آن ضربه بزنید. این برای استفاده بهینه از باتری آیفون موثر است.

     

    تنظیمات wi-fi در آیفون

     

    تنظیمات wi-fi در آیفون

    استفاده از Wi-Fi یک روش عالی برای کاهش میزان استفاده از داده است، اما اگر در حال حاضر از باتری استفاده نمی کنید، کاری برای شما ایجاد نمی کند. تلفن شما به طور مداوم شبکه های Wi-Fi اطراف را جستجو می کند، به همین دلیل است که وقتی بیرون هستید، لیست شبکه های موجود به طور مداوم تغییر می کند. به طور مشابه، بلوتوث و AirDrop به طور مداوم به دنبال اتصال هستند، اما دلیلی برای فعال بودن آنها در همه زمان ها وجود ندارد. سریع ترین راه حل خاموش کردن این سرویس ها در مرکز کنترل است.

     

    تنظیمات آیفون سیری

     

    تنظیمات آیفون سیری

    دستیار دیجیتال سیری، براساس فعالیت شما پیشنهاداتی را ارائه می دهد که عالی است، اما دستیار شما برای انجام این کار باید در پس زمینه کارهایی را انجام دهد که  باتری را خالی می کند. از دیگر مواردی که برای استفاده بهینه از باتری آیفون باید در نظر داشت، این است که دستگاه های مدرن iOS و iPadOS از Siri هندزفری پشتیبانی می کنند تا شما بتوانید بدون اینکه دست به آیفون خود بزنید، درخواست خود را بگویید. اما این بدان معناست که دستگاه همیشه منتظر دستور شما است و از منابع باتری استفاده می کند.

     

    به روزرسانی برنامه

     

    به روزرسانی برنامه

    هنگام استفاده از گوشی هوشمند، مهم است که همواره برای به روز رسانی برنامه های آن اقدام کنید. این به روز رسانی ها باعث می شود که سیستم عامل آن با سرعت و روانی بهتری عمل کرده و قدرت پردازشی را که لازم دارد، کاهش دهد. بنابراین به صورت خودکار، برنامه ها در گوشی به روز رسانی شده و بر روی گوشی نصب می شود که این می تواند عاملی برای خالی شدن باتری باشد.

     

    جلوه های حرکتی تنظیمات آیفون

     

    جلوه های حرکتی تنظیمات آیفون

    در استفاده بهینه از باتری آیفون تصاویر پس زمینه پویا را در نظر داشته باشید. این پس زمینه ها می توانند با گذشت زمان، دارای تغییر باشند که جالب خواهند بود، اما می توانند باعث خالی شدن باتری شوند. همچنین باید اشاره کنیم که مکانیسم موجود در تلفن که مسئول لرزش ها می باشد، باعث می شود عمر باتری زیاد شود. موتور کوچکی که در داخل دستگاه، وظیفه لرزش را دارد، به انرژی نیاز خواهد داشت و ممکن است کمی در ساکت شدن تلفن شما کمک کند. برای غیرفعال کردن آن، به تنظیمات صداها بروید و لرزش را در زنگ خاموش کنید.

     

    تنظیمات آیفون icloud

     

    تنظیمات آیفون icloud

    ویژگی iCloud Photos اپل عکس هایی را که روی تلفن خود گرفته اید به cloud ارسال می کند، بنابراین می توانید در سایر دستگاه ها و وب به آنها دسترسی داشته باشید. این یک ویژگی خوب است، خصوصاً اگر تلفن شما گم شده، به سرقت رفته یا خراب شده باشد. بنابراین برای ارسال تصاویر به فضای ابری، احتیاج به باتری خواهد بود.

    اگر هنوز نمی توانید بدون شارژ مجدد روزتان را پشت سر بگذارید، یک شارژ باتری در نظر بگیرید. گزینه های بسیاری برای آیفون X ، آیفون 11 ، آیفون 12 و دستگاه های قدیمی تر در دسترس است. همچنین شما می توانید برای گوشی هوشمند خود از سایت روبان مارکت، قاب گوشی با طرح دلخواه را خرید نمایید.

    منبع : pcmag

    نظرات
    نظر خود را وارد نمایید. بستن